vaskemaskin Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Heisann! Jeg har nettopp kjøpt min førstebil, og valget kom da på en 2004 mod E46 Bilen er en drøm å kjøre, selvom det langt ifra er noen racerbil. Planene mine er å få den litt kulere, men langt ifra noe overstyling. Er veldig inspirert av stanceworks, og syntes slik styling er kult! Listen er da: - Felger - Kanskje senk - Koffertlokkspoiler (sånn liten en) - M-sport detaljer (steglister, girkule, osv osv) - Mtech II frontfanger Så jeg har bare noen spørsmål som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med Glasset på lysene fremme er veldig krakelert/solødelagt, kan man på noen måte fikse dette med å polere eller noe slikt? Kan jeg smelle på kantfelger på bilen uten å måtte valse? (liker veldig godt Oz futura) Og hvordan funker det med angel ringer? Er de sånn plug and play? Jeg har xenon lys på bilen nå om det har noe å si Kom gjerne med forslag til andre ting jeg kan gjøre, det hadde vært gøy Praitashitica reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskemaskin Skrevet September 9, 2013 Forfatter Share Skrevet September 9, 2013 Da er ny grill montert, og angel eysene kommer når jeg har fått nye lykteglass da det var håpløst å prøve å polere de opp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskemaskin Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Fikk i dag montert nye lykteglass, og det ble jo ganske nice. Xenon lysene ser mye bedre ut nå, enn da det var helt matte og håpløse glassEneste problemet er at det har slått seg med fuktighet inne i glassene, og de ble helt tåkete noen minutter etter jeg tok bildene. Er det slikt som går vekk, eller kommer det hver gang jeg tar på lysene?GS Silver Track m/sommerdekk er også bestilt!Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Hei. Grattis med fin bil. Når det gjelder lykteglass så er dette lurt å bytte en tørr plass. Samtidigt er det lurt å tørke vekk fett merker vist du har laget noen. Tips: fjern m emblem i nyren. Passet ikke. Ellers en pen bil med potensiale. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Den var nydelig! Gratulerer med ny bil Gjør som Andreaskarm sier og fjern M emblemet fra nyrene, ser ikke bra ut etter min mening! Når det gjelder angel eyes vil jeg anbefale noe på 6000k fra ebay. Ikke kjøp CCFL, men LED (VIKTIG!!! CCFL går lett i stykker - erfaring ). Monteringen er enkel, tar maks 2 timer om du kan alt. Vær forsikrig med klipsene rundt hovedlykta da de lett kan gå i stykker Husk å å kjøpe "projector" versjonen, eller spør selger om de han selger er beregnet for xenon. Om du har original xenon skal du ha projector versjonen . Kommer til å følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Hei. Grattis med fin bil. Når det gjelder lykteglass så er dette lurt å bytte en tørr plass. Samtidigt er det lurt å tørke vekk fett merker vist du har laget noen. Tips: fjern m emblem i nyren. Passet ikke. Ellers en pen bil med potensiale. Lykke til videre. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuel2go Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Gratulerer med fin bil! Så veldig bra ut med svart grill, er dette matt svar forresten? Er enig med de andre, fjern emblemet. Kjøp heller M-Striper og sett på nyrene, ser mye bedre ut! Har akkurat montert angel eyes på min E46, ta deg god tid og gjør det på et tørt sted. Som de andre sier, hver forsiktig med klipsene og husk at plastikken ikke burde være kald. PS: Finnes mange bra toturials på youtube hvordan man gjør dette. Når det gjelder valg av ringer. CCFL = sammenhengende linjer av lys, ser mye bedre ut og er billigere. Men er ikke like holdbare som Led ringer. LED = individuelle "prikker" av lys, lysere sterkere som er et minus pga formen på lyset blir mer borte, mer holdbar en CCFL, men er også dyrere. Selv bruker jeg CCFL ringer og er veldig fornøyd! Husk at disse kan lyse litt forskjellig ved oppstart, trenger litt tid for og komme seg opp til maksimal lysstyrke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskemaskin Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Heisann!Takk for at dere likte bilen! Herlig bil å ha som førstebil Takk for tips, og konstruktiv tilbakemelding på M-emblemet, hehe, det skal vekk! Dere er ikke de første som nevner det... Og ja, grillen er matt svart! CCFL ringer er det jeg har nå, men om de er projector, vet jeg ikke, får vel finne det ut når jeg kommer hjem fra offshore.Og når jeg kommer hjem, venter de nye felgene fra GS!! Blir herlig neste sommer med nye felger! Men er det sånn at med 19" felger, vil bilen se veldig høy ut uten senk?Og er liten spoilerlippe på koffertlokket harry eller? Glemte også å si at jeg får nye skilt fra biltilsynet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Anbefaler litt senk med 19" for å få en råtøff look . Men skaff mtech fanger først, og senk etterpå . Spolerleppe på koffertlokket bør se slik ut da Alt annet er bare stygt etter min mening ELLER CSL bakluke da. Men det koster en god del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskemaskin Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Ja, var akkurat slik leppe jeg mente! Bare i bilens farge da Men Mtech fanger, kan man kjøpe sånne uoriginale? Er de noe god? Er vel vanskelig å skaffe en original i silbergrau farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Ja, var akkurat slik leppe jeg mente! Bare i bilens farge da Men Mtech fanger, kan man kjøpe sånne uoriginale? Er de noe god? Er vel vanskelig å skaffe en original i silbergrau farge Vet ikke hvordan det er på e46. Men jeg kjøpte en uorg til e36 fra Gs her om dagen. Har ikke fått prøvd om den passer enda, men den ser perfekt ut. Uorg skal gå fint. Søk litt rundt på formuet for mer info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskemaskin Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Vet ikke hvordan det er på e46. Men jeg kjøpte en uorg til e36 fra Gs her om dagen. Har ikke fått prøvd om den passer enda, men den ser perfekt ut. Uorg skal gå fint. Søk litt rundt på formuet for mer info! Ja, har sett rundt om en del, og ser jo at man får uoriginal til halve prisen, og jeg må jo ha lakk, så går nok for en uoriginal da! Lakker man selv da? Eventuelt hvor mye vil en lakkspesialist ta for en slik jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Ja, har sett rundt om en del, og ser jo at man får uoriginal til halve prisen, og jeg må jo ha lakk, så går nok for en uoriginal da! Lakker man selv da? Eventuelt hvor mye vil en lakkspesialist ta for en slik jobb? På den jeg kjøpte står det allerede et tynt lag med grunning (I følge GS ansatte avd Oslo). Så regner med at man treninger grunning og et par strøk med lakk .Jeg kommer til å få fangeren lakkert av en eller annen på forumet så fort vedkommende svarer på PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Pen førstebil, hadde selv en E46 316 uten facelift og ekstrautstyr. Hadde det ikke vært for lite utstyr og at baksetene ikke var nedfellbare, og at jeg ikke hadde hatt masse kødd med bilen, hadde jeg hatt den enda. Gode å kjøre, fine biler. Gikk greit også, sikkert samme motor? Eller er det 116 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vaskemaskin Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Pen førstebil, hadde selv en E46 316 uten facelift og ekstrautstyr. Hadde det ikke vært for lite utstyr og at baksetene ikke var nedfellbare, og at jeg ikke hadde hatt masse kødd med bilen, hadde jeg hatt den enda. Gode å kjøre, fine biler. Gikk greit også, sikkert samme motor? Eller er det 116 hk? Ja, det er 1,8 literen på 116hk.. Kan og bekrefte at jeg har pittelitt tull med den, som ventiltikking på lavt turtall, og forrige uke knakk alt av fjærer i en fartsdump på vei hjem fra hyttetur Ellers herlig bil, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå