kossmaster Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Om man mister førerkortet i tyrkia, vil dette også gjelde i norge ? så på nyhetene her om dagen at en fører fra latvia? hadde blitt stopped for extrem kjøring med trailer noe som resulterte i kjøreforbud i (norge) i 6 månder. altså spørsmålet er. om jeg mister førerkortet i tyrkia for 6 månder vil jeg fortsatt ha førerkort her i norge ? takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Mister du førerkortet gjelder det vel i alle land? En har jo bare et førerkort, og blir det dratt inn har man jo ingen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Han lurer vel egentlig på om Tyrkiske myndigheter vil kontakte de norske. Stikker han på statens vegvesen og sier han ikke finner igjen sitt vil han jo få nytt med mindre de har fått beskjed fra Tyrkia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Dette har gått bra mange ganger før, og akkurat Tyrkia er vel et typisk land det kan gå bra i. Kommer jo sikkert også litt ann på hvorfor man mister lappen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 kollisjon der jeg hadde 0.05 for mye i promille og ble fratatt lappen, men slapp "billig" unna da det ikke ble ansett som min feil.. har hørt det er mange land der du mister førerett i det landet du blir fratatt og kun der. men usikker på om tyrkia er en av dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Om man har mista lappen i Tyrkia har du ikke spurt om "hvor mye skal du ha??" Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet August 21, 2013 Forfatter Share Skrevet August 21, 2013 Om man har mista lappen i Tyrkia har du ikke spurt om "hvor mye skal du ha??" Hehe der og da tenkte jeg ikke helt klart etter og få en airbag i fleisen. men hele problemet var at han sporte om jeg var dritings ikke om jeg har hat noe og drikke,(dårlig i engelsk der nede) hadde ikke blitt tatt kontroll om jeg sa jeg hadde tatt 2 drinker før dette hente fikk jeg høre i ettertid. vet det er lagt i systemet i tyrkia no men om det er blitt sendt informasjon til norge om dette vet jeg ikke. må nok bare dra til biltilsynet i morgen og si at det er blitt tapt i tyrkia og så det ikke for jeg kom hjem i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 mister kun i det landet du blir tatt i, så ikke noe stress Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Mister du førerkortet gjelder det vel i alle land? En har jo bare et førerkort, og blir det dratt inn har man jo ingen igjen Blir førerkortet fysisk inndratt i f eks Tyrkia så er det bare å gå på trafikkstasjonen her hjemme å si at du har mistet det og må få nytt. Siden Norge ikke er EU medlem så er det slik det fungerer. Samme med fartsbøter og parkeringsbøter.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Petter Solberg mistet vel lappen i et eller annet land hvor han grisekjørte mellom to etapper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Det var i Sverige han mistet den, og han skulle vel kjøre rally i Sverige om jeg husker rett, 316. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Mister du førerkortet gjelder det vel i alle land? En har jo bare et førerkort, og blir det dratt inn har man jo ingen igjen Blir førerkortet fysisk inndratt i f eks Tyrkia så er det bare å gå på trafikkstasjonen her hjemme å si at du har mistet det og må få nytt. Siden Norge ikke er EU medlem så er det slik det fungerer. Samme med fartsbøter og parkeringsbøter.... Utdyp gjerne litt her Fredrik90? Så om du får en fartsbot i Sverige, kan du la være å betale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 21, 2013 Share Skrevet August 21, 2013 Utdyp gjerne litt her Fredrik90? Så om du får en fartsbot i Sverige, kan du la være å betale? Akkurat de nordiske landene er jeg litt usikker på, men blir du tatt i fotoboks så får du ikke noe i posten. Lurer på om de kan ha ett slags sammarbeid når det gjelder fartsovertredelser.. Mange land i Europa praktiserer forøvrig at du må betale bota på stedet, men blir du tatt i boks, får p bot eller fartsbot så trenger du ikke å bekymre deg neveneverdig. Så lenge du har blitt tatt i egen bil og ikke leiebil, da får de tak i deg og leieselskapet krever deg for penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Slutt å tull a! Sverige og Norge samarbeider så klart meget godt. Er mange år siden fattern fikk bot fra en boks i Sverige, han kjørte en leiebil som en annen hadde hentet ut så dem la litt jobb i å dele ut en bot på 1800,- Sier seg jo selv at dem samarbeider over svinesundbrua! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Vi ble blinket i så og si alle fotobokser fra London til Praha i sommer.. Ikke en eneste bot kommer til Norge fordi vi ikke leverer ut personinformasjon fra Reg nr til andre enn Danmark og Sverige. Så vil tro du er helt safe, bare å si du har mistet førerkortet (trenger ikke nevne noe som Tyrkia!) og at du trenger ett nytt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå