kriss66 Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Skal ha bilen på kontroll i dag, så lurer på om grøftelysene blir tatt med på kontrollen? Det står xenon i de nå.
Vegard welle Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Jeg gjorde det samme, fikk da feil på xenon, så jeg tok da ut begge grøftelysene og viste den uten
Reef89 Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Er vel egentlig kun BT som kan ta deg på det. Så lenge begge lysene fungerer så skal du egentlig ikke få anmerkning på eu. Bilen er ikke i mindre tekninsk stand fordi du har xenon der. Min erfaring
bjalle Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Det er egne regler angående xenon,må være lyktespyling osv,derfor ikke lovlig i grøftelys.Men ett vanlig verksted pleier å godkjenne likevel.
eilefsen Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Min erfaring er iallefall at de ikke gidder å sjekke tåkelys engang, så liten sjanks å få feil på det... er viktigere ting de sjekker på den halvtimen med kontroll
Haug530D Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Jeg nappet bare ut ledningene på mine grøftelys med Xenon, fikk 1'er feil på at de ikke virket, så bilen gikk fint gjennom, kan vel ha 1'er feil tre år på rad på samme punkt tror jeg uten at jeg er 100% sikker på det.
Clevion Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Det er egne regler angående xenon,må være lyktespyling osv,derfor ikke lovlig i grøftelys.Men ett vanlig verksted pleier å godkjenne likevel. Hvorfor må man ha lyktespyling egentlig? Vet du hvorfor? Jeg vet ivertfall at man må ha automatisk høydejustering, men ikke lyktespyling
kriss66 Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 akk for svar! Lysene kom det ikke noe anmerkning på Men var noen par foringer/arm. 5.2:slitt bærekule, bakre høyre nedre ytre (2) for/bakstilling 5.4: stor slakk i kuler bak, venstre side og høyre side. (2) stabilisatorer 5.8: ulyd i hjullager: vestre bak. (2) hjullager Kan noen hjelpe meg med ang deler?? Tenker å bestille på koed. Hadde satt pris på det å skifte er ikke noen problem.
Reef89 Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Man MÅ ha autom. høydejustering og lyktespyling for at det skal være godkjent. Lyktespyling: Det er for å fjærne skitt og støv som setter seg på lampa. Dette kan føre til at lysestrålene brytes og reflekteres feil som gjør at lysene blender mer.
Odd-M Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Ikke nok med bare høydejustering og lyktespyling, lykten skal være typegodkjent med xenon. Et lyktehus for halogen har et helt annet spredningsbilde enn xenon. Det fører til alt for sterk konsentrasjon av lys når man ettermonterer, som blender øvrige trafikanter under gitte forhold. Ettermontert xenon på dette viset er forbudt, av en god grunn.
Clevion Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Man MÅ ha autom. høydejustering og lyktespyling for at det skal være godkjent.Lyktespyling: Det er for å fjærne skitt og støv som setter seg på lampa. Dette kan føre til at lysestrålene brytes og reflekteres feil som gjør at lysene blender mer. Takk for den oppklaringen, det ante meg egentlig med lykespylinga Jeg hadde ettermontert xenon kit på min første Mazda 626, det blenda aldri trafikken i møtekommende, og lyset var ordentlig samla, men det var ikke automatisk høydejustering da, eller lykespyling, blei heller aldri stoppa av polisen eller statens vegvesen pga de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå