vicky81 Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Hei igjen folkens. Jeg har lagt ut min BMW E60 for salg og har en som er veldig intressert i den. Han vil komme med fly fra bergen på lørdag/søndag og kjøpe bilen (usett). Jeg foretrekker vanligvis cash men skjønner at en ikke vilreise med så mye penger i lomma. Kjøper foreslår at han overfører penger fra sin nettbank å over til min konto, vi fyller ut kjøpskontrakt og han får nøklene. I utgangspunktet høres det greit ut for meg, men lurer på om han kan stoppe transaksjonen rett etter å ha reist med bilen fra meg? Takker på forhånd for alle tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Du beholder vognkort del 2 og omregistrerer bilen når pengene er på din konto. Kommer ikke penga så melder du han for å ha tjålet bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simennzz Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Det er mulig å stoppe transaksjonen frem til starten på mandag - ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Jeg gjorde det, endte med stjålet bil og et lite mareritt av en uke før jeg heldigvis fikk igjen bilen med småskader, purring dieselregning på 1000kr, parkeringsbot i posten, 1000km ekstra på tellern. Endte med rettssak 1 år senere hvor han ble dømt. Vognkort del 2 er ingen sikkerhet... Ikke gi fra deg bilen før du er 100% sikker på at du får pengene er mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Gikk smertefritt da jeg gjore slik. Men var jeg som overførte penger og tok med meg bilen da. Ellers har jeg bare solgt biler der banken har betalt. Kan be han og ta med en bankremisse. Det er kanskje tryggere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Kan ikke din bank snakke med hans bank, slik at de ordner betaling seg i mellom? Det har jeg alltid gjort når jeg har handlet med større beløp.. Når jeg solgte R6`n nå så sto jeg og kikka på at fyren som kjøpte den førte over penger. De var på konto noen timer senere, og dagen etter leverte jeg vognkort del.2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Har ikke kjøper hørt om Bankremisse? må jo være mye greiere for begge parter, da tar han jo bare med seg bankremissen og signerer den (Ikke gyldig før den er signert) når han får nøkklene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Vet ikke hvem Bank du eller kjøper bruker men jeg har iallefall DNB å har endret innstillingene til "umiddelbar overførsel"... Da kommer pengene inn på sekundet! Uansett onsdag eller søndag Motager må da også ha DNB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 Jeg gjorde det, endte med stjålet bil og et lite mareritt av en uke før jeg heldigvis fikk igjen bilen med småskader, purring dieselregning på 1000kr, parkeringsbot i posten, 1000km ekstra på tellern. Endte med rettssak 1 år senere hvor han ble dømt.Vognkort del 2 er ingen sikkerhet... Ikke gi fra deg bilen før du er 100% sikker på at du får pengene er mitt råd. Helt enig! Kjøperen må da kunne ta med seg bankremisse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet August 22, 2013 Share Skrevet August 22, 2013 En god regel er vel at man skal ha mottatt pengene før man leverer fra seg bil og nøkler. Enten om det er ved umiddelbar overføring i nettbank eller Cash. Jeg hadde aldri gitt fra meg en bil uten å ha pengene først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Det er mulig å stoppe transaksjonen frem til starten på mandag - ja. I DNB og Skandiabanken - ja. Sparebank 1 har ikke den muligheten, dette kommer litt ann på banken vedkommende bruker. Har alltid handlet med bankoverføring, men tatt forhåndsregler såklart. Har fungert hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Det tar ikke mer enn 5min i banken for å ordne med en remisse. Med så store beløp hadde ikke jeg tatt sjangsen på noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 reise med så mye cash ? Er vel ikke normalt å tro at man skal ta med seg KONTANT ved bilkjøp. Nei, be han ta med seg bankbrikke evt. Overfør på stedet ved kjøp. Printscreen av bekreftet overførsel og send til din mail, MENS HAN ER HOS DEG. Hvis da ikke pengene kommer inn så har du bevis for at han med overlegg har stoppet overførselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Det tar ikke mer enn 5min i banken for å ordne med en remisse. Med så store beløp hadde ikke jeg tatt sjangsen på noe annet.. Man får faktisk bankremiss på posten også, solgte bil til en på jobben igår som hadde ordnet det på posten. Uansett så burde han jo kunne få ordnet en bankremiss =) Hadde ikke levert fra meg bilen uten cash,umiddelbar overføring eller remisse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Bankremisse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå