Gå til innhold

Ivrig's Airforce suspension E39 :) Solgt!

Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke bekymre deg for det som skjedde med mine belger, for det er pga dårlig design på den typen. E39 har vel belg rundt demperen både foran og bak?

Luftslangene har jeg lagt ilag med bremserørene på ene siden og langs noen ledninger på andre siden. Hos meg ligger de over dekslene på bilen så jeg såg ikke noe behov for å dekke de til noe ekstra, de tåler en god del.

Vannutskiller er noe du absolutt bør ha. Jeg har 3 stk :P

Begynn med å koble til det elektriske og få ting på plass, så kan du ta luftslanger og sånt etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bekymre deg for det som skjedde med mine belger, for det er pga dårlig design på den typen. E39 har vel belg rundt demperen både foran og bak?

Luftslangene har jeg lagt ilag med bremserørene på ene siden og langs noen ledninger på andre siden. Hos meg ligger de over dekslene på bilen så jeg såg ikke noe behov for å dekke de til noe ekstra, de tåler en god del.

Vannutskiller er noe du absolutt bør ha. Jeg har 3 stk :P

Begynn med å koble til det elektriske og få ting på plass, så kan du ta luftslanger og sånt etterpå ;)

Oki skjønner, så jeg trenger ikke tenke på å gjekke bilen med eller uten luft i belgene ?

Angående slangene, siden jeg bare trenger en slange til forran og en til bak innpå styreenheten bak, ikke like greit å skjøte forran så jeg trekker kun en slange bakover eller?

Ja tenkte kjøpe to vannuskillere hvertfall.... En mellom kompresor og tank og en mellom tank å styreenheten? Ser di fleste mener at det er viktigst mellom tank og styreenhet men fant en bilde av noen som hadde testet, å der kom det hvertfall mest vann mellom kompresor og tank. Hvor har du nummer 3? Noen spess butikker som jeg kan få kjøpt vannuskillere hos i Norge? Eller en nettside du anbefaler eventuelt

Ja topp at du sier det :) Tenkte gjøre det sånn, for det burde jeg klare selv. Så kanskje en kamerat kommer å hjelper meg med demperene en dag :)

post-48064-0-16189100-1391500942_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun trekt en slange fram og skjøta ut til hvert hjul :) Vannfeller er et must, merka det etter en sesong uten... -_-

Oki :) Frode har kanskje justering på hvert hjørne :) Hvor kjøpte du vannutskillere? Ser hvertfall på nettet at biltema sine får mye "kjeft" på diverse sider hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også serie koble vannavskilleren da vil jo risikoen for at det kommer noe vann halveres(?) :)

Ja men Er vell bedre med en før og etter tanken sånn sett :) fanger opp godt det da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki skjønner, så jeg trenger ikke tenke på å gjekke bilen med eller uten luft i belgene ?

Angående slangene, siden jeg bare trenger en slange til forran og en til bak innpå styreenheten bak, ikke like greit å skjøte forran så jeg trekker kun en slange bakover eller?

Ja tenkte kjøpe to vannuskillere hvertfall.... En mellom kompresor og tank og en mellom tank å styreenheten? Ser di fleste mener at det er viktigst mellom tank og styreenhet men fant en bilde av noen som hadde testet, å der kom det hvertfall mest vann mellom kompresor og tank. Hvor har du nummer 3? Noen spess butikker som jeg kan få kjøpt vannuskillere hos i Norge? Eller en nettside du anbefaler eventuelt

Ja topp at du sier det :) Tenkte gjøre det sånn, for det burde jeg klare selv. Så kanskje en kamerat kommer å hjelper meg med demperene en dag :)

Nei, jekking skal ikke være noe problem. Men ville uansett ikke hatt maks trykk i belgene når den står på bukker.

Ville splitta slangen foran ja, hos meg er det en slange til hver belg fra manifold.

Har en vannutskiller mellom kompressor og tank (Bag Riders sa at jeg burde ha det), og 2 mellom tank og manifold, siden jeg har to slanger der.

Handler alt fra Bag Riders. Topp service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å fikk kjøpt "plaststrømpe" til å ha utenpå slangene istad :) å har pakket ut alt å sjekket litt plassering osv istad. Skal fortsette imorgen, satser på å være ferdig baki enten Imorgen eller fredag :) Så da kommer det bilder... Har dere forresten ledning til brekket? Det er vel for at brekket må stå på for at man ikke skal kunne justere i fart eller?

Fikk også sprayfolien på døra nå :) fulgte med en haug ark man kan bruke til å ha mellom dekk og felg om man skal spraye en hel felg :)

post-48064-0-42290100-1391539111_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På di Ledningene det står test connector... Di er bare for å teste anlegget ettersom jeg skjønner? Men di kan jeg vel trekke fram i kupeen å koble på brytere? :) Greit å ha brytere inni bilen å :)

post-48064-0-67647800-1391550474_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tjukk ledning har dere på trykksensoren/bryteren på tanken? (Fanqua og frode) Skrudd siden 8 uten å spise Idag så føler meg hjernedød nå!! Så på bilder på nettet å folk har helt vanlig små 1,5mm ledninger på den trykkbryteren... Men fant et skjema på google... virker som jo høyere awg jo mindre mm i diameter? For da rimer det litt mere :) hehe for står jo at det skal være 6awg/ ca.4mm på sikringen også 16awg/ca.1.3mm på bryteren? Riktig? :P Syns det virker for dumt at det skal være så jævlig tjukk som 4mm ledning på bryteren :P

Følger med endel meter med 4mm rød ledning også littegrann svart 1,4mm... Men må være for biler med batteri forran eventuelt den 4mm tror jeg... Skjønner ikke hvor den skal brukes ellers... Skal vel mellom kompressor å batteri bare. Har dere styrestrømmen på tenninga eller kan man ta den fra bagasjen et sted ? :) Fra lysa feks

post-48064-0-98772000-1391622821_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette her ja :)

Tror felgene og blir meget bra på bilen!

Mye måtte du ut med for luft fjæringa? Sånn e-level og greier?  Har selv vurdert å slenge det på min e39, slipper vell kjøpe belger bak da det er jo org :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...