Gå til innhold

Planlegger Roadtrip i Europa for fruen og meg

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kan anbefale byene Heidelberg i sør tyskland - en utrolig flott gammel by med fin stemning gode restauranter som minner mer om en by i sør frankrike eller italia (her brygges også verdens sterkeste øl på, om jeg ikke husker helt feil, 33%, mener den het Vette eller noe lignende ;) ), Zürich i Sveits  og området rundt innsjøen Como ved Milano i Italia, ufattelig fint område (populært for filminnspillinger). Ingen av disse stedene er utprega partyplasser (utenom Zurich kanskje) men egner seg veldig godt til partur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tusen takk for mange gode innspill så langt :) Bare å komme med mer vis noen har!

Har begynt å skrive ned liste over hva som vi vil få med oss på hvert sted, og div ting som vi tar vis vi har tid til overs. 

Dessuten har vi også skrevet ned restauranter samt mange adresser osv.

Gleder oss stort nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nå endelig turplan :)

Amsterdam

Paris, 2 dager

Sørfrankrike (ikke bestemt overnatting, tar det på sparket) via Millau-broen

Andorra, skal innom en grotte på veien (Cave de Niaux)

Barcelona

Monaco, via St tropez og Antibes

Cinque Terre, 2 dager, via Col de Turini og Portofino

Siena, via Toscana

San Marino

Venezia

Sveits, 2 dager, via Bormio, Stelvio og Nufunen

Praha, via Østerrike.

Så hjem igjen :)

Noen innvendinger på denne planen? Noe som kan være verdt å se langs veien her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha i bakhodet at du kommer til å ferdes i områder med mye folk, så du må regne med forsinkelser og kø.

Den franske rivieraen kan være litt klaustrofobisk til tider - for mange mennesker på for lite plass. Samme med Venezia. Dyrt er det også.

I Paris ville jeg forsøkt å få et overnattingssted med inngjerdet parkering/garasje. Drabantbyene rundt Paris har mye kriminalitet da de er belastet med mye muslimsk innvandring. Det går blant annet sport i å sette fyr på biler og kaste steiner på brannvesen og ambulansepersonell....

Sveits, Østerrike og Nord-Italia er som regel bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Rivieraen så valgte vi å bo i Antibes, nydelig by midt i mellom Nice og Cannes. Kun 20 minutters kjøretur til Monaco, som forøvrig er en helt fantastisk plass. Kjenner jeg lengter etter en slik tur igjen nå som jeg sitter å leser dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha i bakhodet at du kommer til å ferdes i områder med mye folk, så du må regne med forsinkelser og kø.

Den franske rivieraen kan være litt klaustrofobisk til tider - for mange mennesker på for lite plass. Samme med Venezia. Dyrt er det også.

I Paris ville jeg forsøkt å få et overnattingssted med inngjerdet parkering/garasje. Drabantbyene rundt Paris har mye kriminalitet da de er belastet med mye muslimsk innvandring. Det går blant annet sport i å sette fyr på biler og kaste steiner på brannvesen og ambulansepersonell....

Sveits, Østerrike og Nord-Italia er som regel bankers.

Har kjørt tilsvarende rute tidligere og det var ikke noe spesielt kø og forsinkelser :) Kun to ganger det var ulykke på autobahn og det var ca 30min kø. Satser på like forhold denne gangen!

I Paris har vi siktet oss inn på hotell med garasje-parkering ja, mye kriminalitet og hærverk har jeg hørt. Tenker faktisk at vi stopper i en by litt utenfor og heller tar taxi eller lignende inn. Vi får se litt på det :)

Viktig å presisere muslimsk innvandring.... smart du werther :)

Litt unødvendig ja..

På Rivieraen så valgte vi å bo i Antibes, nydelig by midt i mellom Nice og Cannes. Kun 20 minutters kjøretur til Monaco, som forøvrig er en helt fantastisk plass. Kjenner jeg lengter etter en slik tur igjen nå som jeg sitter å leser dette :)

Antibes skal vi innom iallefall, men tror vi tar overnattingen i Menton som ligger under 10min fra Monaco :) Billig og fint hotel med togbane kun få minutters gange unna som går rett til Monaco. Gleder meg veldig, elsker roadtrips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rotet meg inn i en slik drabantby utenfor Lyon og det var sannelig ikke til å spøke med. Dette var før vi fikk gps'er og vi navigerte derfor med papirkart. Før vi skjønte hvor vi var hadde vi rotet oss langt inn på en større parkeringsplass i tilknytning til en drabantby og i løpet av 2-3 minutter var vi omringet av 5-6 biler med typer som så ut til å stamme fra Nordafrika (sikkert Algerie eller Marokko iom. at dette er gamle franske kolonier). De hadde helt klart ikke vennlige hensikter og jeg ga derfor full gass ut av området med Mercedesen. De kjørte etter oss et stykke, men da vi kom ut på en større trafikkert vei snudde de og kjørte tilbake igjen. Helt klart småskummelt og ikke noe jeg anbefaler andre å gjøre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

http://www.bimmers.no/topic/772489-forumregler-for-bimmersno/

11. Uønsket innhold - Det er forbudt å skrive, laste opp, linke til eller på annen måte publisere noe som kan medføre straffeansvar, er ærekrenkende, rasistisk, eller på annen måte i strid med norsk lov. Har du et personlig problem med en person så hold det for deg selv og ta det evt. direkte opp med vedkommende. Vi skal ikke ha offentlig "skittkasting" i forumet! I tillegg gjelder følgende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...