TankSlapper Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 hei lurer litt på framkommelighet med e39 på vinteren, noen som har erfaring med e39 som vinterbil opp bakken til hytta? ser etter bil på finn og den e39 jeg ser på har antiskrens og antispinn, men det står ikke diffsperre. bør jeg absolutt ha det for å komme opp bakker på vinteren eller fungerer elektronikken som en 'diffsperre' med at den bremser hjulet som spinner? noen erfaringer?
thomjak Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Kjøpte nylig en E90 og forrige eier hadde hytte på landet og med gode pigg dekk var ikke dette no problem, riktig nok veit jeg hva slags bakke du tenker på Men det skal sies at vi har en ganske lang og små bratt bakke selv opp fra hytta så jeg blir å satse på at så gode pigg dekk vil klare jobben, også er det bare å sekk med grus/strø stående på hytta i tilfelle du skulle få problemer.
scoot Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Har ikke hatt noen større problemer med fremkommelighet med min E39 i allefall, syns antispinn systemet gjør jobben bra når det er behov. Må jo selvfølgelig legge litt penger i ordentlige vinterdekk, kjøper du det er det ikke noe større problem.
gallay Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Har ikke hatt noen større problemer med fremkommelighet med min E39 i allefall, syns antispinn systemet gjør jobben bra når det er behov. Må jo selvfølgelig legge litt penger i ordentlige vinterdekk, kjøper du det er det ikke noe større problem. Dekk er en viktig sak det. Men erfaring er viktig det og.
Otis Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Det kan ihvertfall være fordelaktig å slå av antispinn i enkelte tilfeller for å komme opp bakker. Men dette gjelder kanskje bare plasser der hvor det er mye snø/slaps og ikke plasser med is/hard snø. Ellers er bakhjulstrekk helt konge, synes jeg.
Kjell Z3 Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 heilurer litt på framkommelighet med e39 på vinteren, noen som har erfaring med e39 som vinterbil opp bakken til hytta? ser etter bil på finn og den e39 jeg ser på har antiskrens og antispinn, men det står ikke diffsperre. bør jeg absolutt ha det for å komme opp bakker på vinteren eller fungerer elektronikken som en 'diffsperre' med at den bremser hjulet som spinner? noen erfaringer? Jeg har i alle fall gode erfaringer med min E39. Men ikke vær kjip når du kjøper vinterdekk, men det gjelder alle biler.
Ellingsen B. Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 E39 er god 2wd vinterbil syns jeg, men er som nevnt tidligere viktig med gode dekk.
Stonescream Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Jeg har klart meg fint med min E39 på piggfrie vinterdekk med automat. Antispinnen klarer seg godt og jeg klarte fint bakkestart med mye "saltsnø" når jeg testa litt egenskapene opp til grefsenkollen forrige vinter. Bakkestart med 90 graders sving kom bilen seg gjennom. Testa litt nesten på flat mark med is og vann uten hjelp av elektronikken... da ble det bare spinning og jeg glei sidelengs, men med piggfritt er det ikke annet å forvente. Når jeg slo på igjen antispinn, gikk det litt mer forover. Er ikke så mange dagene det er helt forferdelig føre her i Oslo Tror ikke du skal være så fryktelig bekymra
gallay Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Må si jeg var ganske skeptisk til 2wd da jeg skulle kjøpe min første bil, men overraskende nok klarte jeg meg meget fint med bimmeren. De som kjenner Trondheim, kjenner til hvilket vær vi har her i byen
Skruern Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 E39 er en trygg og meget god vinterbil og tilfredstiller forventningene som 2wd. Har over 11års erfaring i allvær, og ønsker ikke å selge.
Otis Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 Jeg har hatt 4 feilhjulstrekker i Trondheim før E39. Og den er i hvert fall ikke dårligere, heller bedre i mange tilfeller.
Edin_M Skrevet September 5, 2013 Skrevet September 5, 2013 2 sandsekker fra FK på 50kg i bagasjen helt inn mot setene og gode dekk så kommer du opp overalt... Har kjørt over Haukeli et par ganger samt en del turer fra Stavanger mot røldal og kom opp der selv enkelte SUVer stod dønn fast
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå