Gå til innhold

BMW M5 E61 -08


RS4
 Share

Anbefalte innlegg

Var og hentet bilen min ifra verksted(salgs rapport + små fix), og må bare si at Kvål Auto har MEGET god service å tilby. Kan anbefales til alle! Jeg er ihvertfall sikker på hvor jeg skal levere bilen min inn på rep/vedlikehold :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet bilen min ifra verksted(salgs rapport + små fix), og må bare si at Kvål Auto har MEGET god service å tilby. Kan anbefales til alle! Jeg er ihvertfall sikker på hvor jeg skal levere bilen min inn på rep/vedlikehold :clap:

Bruker alltid kvål auto til de tingene jeg ikke gjør selv. Konge service og rå kompetanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har! :D småmisunnerlig gitt :P

Ang den subwooferen, så er det vel samme som jeg hadde i e39 touringen min, og den var absolutt verdt det! Den spiller mer enn godt nok til både pris og størrelse, og er enkel å koble til ;)

Skal nok montere en slik i BRZ'n min tenkte jeg, bare for å få det lille ekstra, uten at det dunker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Bruker alltid kvål auto til de tingene jeg ikke gjør selv. Konge service og rå kompetanse

 

Ja, der var/er det virkelig god service :-)

 

 

får en bil! drømmen detta :)

Takker, er helt enige med deg :-)

 

 

Flott bil du har! :D småmisunnerlig gitt :P

Ang den subwooferen, så er det vel samme som jeg hadde i e39 touringen min, og den var absolutt verdt det! Den spiller mer enn godt nok til både pris og størrelse, og er enkel å koble til ;)

Skal nok montere en slik i BRZ'n min tenkte jeg, bare for å få det lille ekstra, uten at det dunker :)

Takker:-)

Ja, skal se om den ikke kommer inn i bilen i denne uka. Tror og den spiller bra nok. Vil bare ha litt ekstra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever du bilen som ustabil?

Nå har ikke jeg pushet toppfart, men har hatt den en tur på Rudskogen, og opplever iallefall ikke bilen som ustabil. Verken rett frem eller i svinger.

Den går også for å være en stabil bil i virkelig høye hastigheter, som rett frem som på Autobahn. Bilene våre gjør jo godt over 300 om man fjerner sperren. :)

 

Tårnstiverstag har du allerede originalt? Det er det på min iallefall. Kan sikkert byttes til noe større greier, men tviler på at det har noen større funksjon.

 

http://images.bimmers.no/files/n8rrxuhso3t5p7arnmhp.jpg

 

Stabilisatorstag kan du helt sikkert bytte til noen kraftigere. Det kan jo gjøre bilen mer stabil i svinger, men jeg har som nevnt ikke merket noe negativt ift stabilitet. Den krenger endel pga vekten, men da er det vel mer effektivt å bytte andre understellsdeler enn stabstag?

 

Forøvrig mye info på dette forumet om du ikke allerede er kjent med det.

Der tror jeg det aller meste er diskutert og testet. :)

 

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/

 

En god samling: http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/129345-aftermarket-performance-mods-huge-compilation.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett dem sidene, ville bare høre med dere her inne hva dere mener.
Ikke at den er vinglete, men ønsker kanskje litt stivere. Nå skal det sies at jeg er / var vant med Audi RS4 som var senket og stivet med KW3 støtdempere / fjærer på det stiveste, og PowerFlex forringer som og er noe av det hardeste forringer.
Og O ring til dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.m5board.com/vbulletin/m5-e60-group-buy-forum-sponsor-discussion-offerings/162600-trinity-autosport-rdsport-sway-bars.html

 

Opplever du bilen som ustabil?

Nå har ikke jeg pushet toppfart, men har hatt den en tur på Rudskogen, og opplever iallefall ikke bilen som ustabil. Verken rett frem eller i svinger.

Den går også for å være en stabil bil i virkelig høye hastigheter, som rett frem som på Autobahn. Bilene våre gjør jo godt over 300 om man fjerner sperren. :)

 

Tårnstiverstag har du allerede originalt? Det er det på min iallefall. Kan sikkert byttes til noe større greier, men tviler på at det har noen større funksjon.

 

http://images.bimmers.no/files/n8rrxuhso3t5p7arnmhp.jpg

 

Stabilisatorstag kan du helt sikkert bytte til noen kraftigere. Det kan jo gjøre bilen mer stabil i svinger, men jeg har som nevnt ikke merket noe negativt ift stabilitet. Den krenger endel pga vekten, men da er det vel mer effektivt å bytte andre understellsdeler enn stabstag?

 

Forøvrig mye info på dette forumet om du ikke allerede er kjent med det.

Der tror jeg det aller meste er diskutert og testet. :)

 

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/

 

En god samling: http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/129345-aftermarket-performance-mods-huge-compilation.html

Fant noen der ja, for understellet :-)

http://www.m5board.com/vbulletin/m5-e60-group-buy-forum-sponsor-discussion-offerings/162600-trinity-autosport-rdsport-sway-bars.html

 

Får se hva jeg finner på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En update;

 

Har bilen inn lakk verksted(noe små fiks) + sveise litt på eksos anlegget.

CIC anlegget har ankommet Oslo, og kommer til meg i løpet av et par dager. MEN har nok ikke tid til å sette det inn, før jeg reiser igjen :-(

 

Ellers har jeg lagt til noen bilder i galleriet + i 2dre post her i tråden.

 

MEN;

Har et spørsmål, og ønsker svar igår(og jeg er på jobb og får ikke sjekket dette, og får ikke spørsmålet ut av hode før svar er på plass...).

Har jeg en knapp som vipper opp speilene? Og kan jeg bruke nøkkelen til å vippe opp speilene når jeg ønsker det? Er det knappen som vipper opp speilene(se rød pil i bilde)

gallery_49930_26_90547.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En update;

 

Har bilen inn lakk verksted(noe små fiks) + sveise litt på eksos anlegget.

CIC anlegget har ankommet Oslo, og kommer til meg i løpet av et par dager. MEN har nok ikke tid til å sette det inn, før jeg reiser igjen :sad:

 

Ellers har jeg lagt til noen bilder i galleriet + i 2dre post her i tråden.

 

MEN;

Har et spørsmål, og ønsker svar igår(og jeg er på jobb og får ikke sjekket dette, og får ikke spørsmålet ut av hode før svar er på plass...).

Har jeg en knapp som vipper opp speilene? Og kan jeg bruke nøkkelen til å vippe opp speilene når jeg ønsker det? Er det knappen som vipper opp speilene(se rød pil i bilde)

gallery_49930_26_90547.jpg

 

Det stemmer at den knappen er til å vippe opp speilene. Har slik på min E60 pre-LCI og da sitter knappen akkurat der.

Hvorvidt du kan bruke nøkkelen til å vippe opp vinduene er jeg usikker på, dette må i så fall kodes såvidt jeg vet. Kan vel også kodes slik at speilene vippes automatisk opp/ned hver gang bilen låses, men dette droppet i alle fall jeg da det er lite praktisk om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at den knappen er til å vippe opp speilene. Har slik på min E60 pre-LCI og da sitter knappen akkurat der.

Hvorvidt du kan bruke nøkkelen til å vippe opp vinduene er jeg usikker på, dette må i så fall kodes såvidt jeg vet. Kan vel også kodes slik at speilene vippes automatisk opp/ned hver gang bilen låses, men dette droppet i alle fall jeg da det er lite praktisk om vinteren.

Takker for info :-)

Ja vinters tid kan det kanskje være bedre om dem ikke går opp, pga frost / frysing?

 

 

Når du har option 430/431 kan du kode innfelling av speilene automatisk med nøkkelen. Dette fungerer slik at du holder låse-knappen litt lenger inne og da felles speilene inn. Speilene felles automatisk ut igjen når du låser opp.

Ok, jeg har kode 431(431 - Automatisk avblendbart innvendig speil), men ikke 430

 

Takker for info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...