KLB Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Piggdekk vil selvsagt, under alle normale forutsetninger, støye mer enn piggfrie. Etter min vurdering en liten pris å betale for ekstra grep når man virkelig trenger det. Helt klart, men min erfaring ang støy var stikk motsatt på Jeepen som jeg hadde. Når jeg gikk fra de gamle piggfie dekkene, og til Hakka SUV 5, opplevde jeg at mye veistøy forsvant. Men når jeg på min E32 nå har skiftet fra gamle piggfire, til Hakka 7 opplever økt støy. Når det kommer til veigrep er jeg ikke i tvil om at Hakka 7 dekkene er det beste verktøyet på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Har kjørt et par uker på bare tørre/våte veier med hakka 8. Imponert over støyen. Hører bare piggene når jeg triller, svinger i lave hastigheter (brå svinger i 40km/t eller rundkjøringer). Så snart man er over 50 km/t forsvinner prikkelydene De piggdekkene som sto på fra før, støyet hele veien. Sikkert pga teknologien med at piggene synker inn i gummien på asfalt (forminsket veislitasje). Med 330en må man ta det litt rolig i 1. Og 2. Gir, på våt asfalt. Slipper en del lettere enn bredere sommerhjul. Hehehe. Men det var jo også forventet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KLB Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Ja, jeg hadde meg en test tur i dag, og la også merke til at mye av piggstøyen forsvant med hastighetsøkning. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apeloff Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Nokian hakka R 235/35-r19 på en bil og Nokian hakka R2 205/55-16 på andre bilen! Meget fornøyd med begge så langt! Har kjørt både Nokian hakka rsi, r og nå r2 på den ene, så må si jeg er fornøyd med Nokian! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Disse har funka bra. men har kjørt maks 2 timer tilsammen siste 3 ukene. og har ikke testa de på snø eller veldig glatt føre ennå. Men med 286 hk så slipper hjula på tørr asfalt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelø Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Kjører på Hakka 7, syns det er litt støy, men bedre enn Hankook dekka på Hondaen Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 Noen som vet om det finnes piggfrie vinterdekk i dimensjonen 205/45/18?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 Jeg fant 205/40-18, om det er interessant? Pirelli winter sottozero 3. nordendekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 Hmm.. Kanskje det, kanskje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 6, 2014 Share Skrevet August 6, 2014 Noen som vet om det finnes piggfrie vinterdekk i dimensjonen 205/45/18?? Skal du ha de på en e90 er 225/40/18 et bedre alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Sitter og ser på nye vinterdekk til bilen, har jo 19" sommerdekk så vil ha det på vinteren også, men så ser jeg på prisene og valgene, er bare hakka 7 og Michelin man kan velge mellom, Så kanskje jeg skal gå ned til 18"? Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Sitter og ser på nye vinterdekk til bilen, har jo 19" sommerdekk så vil ha det på vinteren også, men så ser jeg på prisene og valgene, er bare hakka 7 og Michelin man kan velge mellom, Så kanskje jeg skal gå ned til 18"? Noen innspill? Continental kommer med nye conti viking contact 6 til høsten med mer utvalg i 19" enn de har hatt tidligere, men vet ikke hvilken dim i 19" du skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 Nice blir vel 235/35r19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Hva ville folket valgt av yokohama ice guard 30 og nokian hakkapeliitta r2? Bor i Oslo så pigg er uaktuelt. Blir noen turer på fjellet i løpet av vinteren. Støy har ikke noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet August 11, 2014 Share Skrevet August 11, 2014 Hva ville folket valgt av yokohama ice guard 30 og nokian hakkapeliitta r2? Bor i Oslo så pigg er uaktuelt. Blir noen turer på fjellet i løpet av vinteren. Støy har ikke noe å si. Hakka r2 uten tvil. Har hatt yokohama på min bil og Nokian er mye bedre under nesten alle forhold Krika reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå