Kennethrh Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Har en E38 som rister ekstremt når jeg bremser! har bytta kasterstag foringer, skiver og klosser. virker som ristingen roer seg når jeg har sving på bilen. Noen som vet hva det kan være?
*MrB* Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Du har jo tatt de værste kildene til risting. Men det kan fortsatt være noe med bremsene. Caliper som ikke tar riktig, nye skiver med kast og generelt dårlig kvalitet. Prøvd med andre hjul? Tatt hjulstillingskontroll etter stagbytte? Kan det komme fra bakhjulsopphenget? Sånt er ikke alltid så lett å jakte på...
scoot Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Sjekk om hjullagra dine er okei, jeg har opplevd kast i mine på E39. Men først, rister det i karossen eller i rattet?
Kennethrh Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Føler at det rister I karosseriet egentlig. Syntes det er rart at det skal være bremsene da det ikke rister hvis jeg bremser med sving på hjula.
scoot Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Er det noe spesiel hastighet som er værst?
Erikyog Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Sjekket noe så latterlig som at dekket ikke har lagt seg rundt felgen? det var problem for meg....rista som F! (de hadde det litt travelt med å shippe de til meg:)) ubalanse? Lodd som har ramlet av?
scoot Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Som "Erikyog" sier, begynn med dekkene. Symptomene på E38 og E39 ifht understellsproblemer er svært ofte relatert til visse hastigheter. Min var f.eks helt ubrukelig ved brems i hastighet 80-60, mens over og under gikk svært fint. Jeg endte opp med powerflex, nye hjullager og overhalte bremser for å få bort mitt problem
Kennethrh Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Er nok ikke dekka har prøvd å bytte, kan det være at det er bærearm eller støttestag som har slitt endeledd/foring?
eeikenes Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Kan også være foring som du sier ja, casterforingene fremme, når de ikke får noe ''belastning'' som de kansje kan få i sving, så skjelver den litt. Er et ganske ''normalt'' problem på de med de orginale foringene har jeg fått inntrykk av
MrBrum Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Jeg tipper det er de fire traversforingene bak som er slarkete. Det gir risting ved bremsing. Er et problem på E39 også dette. Spesielt på biler med høy km stand. Slark i disse foringene gir risting også i/etter ujevn veg.
Kennethrh Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Syntes det virker som det er noe I forstilling, men jeg vet jo ikke. Trur jeg bare får låne en løftebukk en dag og under å se litt
Roar_H Skrevet September 19, 2013 Skrevet September 19, 2013 Min E39 er også sånn, rister noe sykt i rattet når jeg bremser svakt. Bremser jeg hardt, blir det meste av ristingen borte. Har en gåen mansjett på styresnekka (ved det venstre indre endeleddet, så regner i grunn med at det er på tide og bytte både indre og ytre endeledd på begge sider. Men ble jo litt usikker når det nevnes at det kan være andre ting som må byttes...
MrBrum Skrevet September 20, 2013 Skrevet September 20, 2013 Min E39 er også sånn, rister noe sykt i rattet når jeg bremser svakt. Bremser jeg hardt, blir det meste av ristingen borte. Har en gåen mansjett på styresnekka (ved det venstre indre endeleddet, så regner i grunn med at det er på tide og bytte både indre og ytre endeledd på begge sider. Men ble jo litt usikker når det nevnes at det kan være andre ting som må byttes... Er du sikker på at det rister i rattet, og ikke resten av bilen? Går rattet frem og tilbake, eller bare kjenner du det rister? (Klønete spørsmål, men lell da gutt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå