Gå til innhold

BMW E38 Rister når jeg bremser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E38 som rister ekstremt når jeg bremser!

har bytta kasterstag foringer, skiver og klosser.

virker som ristingen roer seg når jeg har sving på bilen.

Noen som vet hva det kan være?

Skrevet

Du har jo tatt de værste kildene til risting. Men det kan fortsatt være noe med bremsene. Caliper som ikke tar riktig, nye skiver med kast og generelt dårlig kvalitet. Prøvd med andre hjul? Tatt hjulstillingskontroll etter stagbytte? Kan det komme fra bakhjulsopphenget? Sånt er ikke alltid så lett å jakte på...

Skrevet

Sjekket noe så latterlig som at dekket ikke har lagt seg rundt felgen?:P det var problem for meg....rista som F! (de hadde det litt travelt med å shippe de til meg:)) ubalanse? Lodd som har ramlet av?

Skrevet

Som "Erikyog" sier, begynn med dekkene. Symptomene på E38 og E39 ifht understellsproblemer er svært ofte relatert til visse hastigheter. Min var f.eks helt ubrukelig ved brems i hastighet 80-60, mens over og under gikk svært fint. Jeg endte opp med powerflex, nye hjullager og overhalte bremser for å få bort mitt problem :)

Skrevet

Kan også være foring som du sier ja, casterforingene fremme, når de ikke får noe ''belastning'' som de kansje kan få i sving, så skjelver den litt. Er et ganske ''normalt'' problem på de med de orginale foringene har jeg fått inntrykk av

Skrevet

Jeg tipper det er de fire traversforingene bak som er slarkete. Det gir risting ved bremsing. Er et problem på E39 også dette. Spesielt på biler med høy km stand.

Slark i disse foringene gir risting også i/etter ujevn veg.

Skrevet

Min E39 er også sånn, rister noe sykt i rattet når jeg bremser svakt. Bremser jeg hardt, blir det meste av ristingen borte. Har en gåen mansjett på styresnekka (ved det venstre indre endeleddet, så regner i grunn med at det er på tide og bytte både indre og ytre endeledd på begge sider. Men ble jo litt usikker når det nevnes at det kan være andre ting som må byttes...

Skrevet
Min E39 er også sånn, rister noe sykt i rattet når jeg bremser svakt. Bremser jeg hardt, blir det meste av ristingen borte. Har en gåen mansjett på styresnekka (ved det venstre indre endeleddet, så regner i grunn med at det er på tide og bytte både indre og ytre endeledd på begge sider. Men ble jo litt usikker når det nevnes at det kan være andre ting som må byttes...

Er du sikker på at det rister i rattet, og ikke resten av bilen? Går rattet frem og tilbake, eller bare kjenner du det rister? (Klønete spørsmål, men lell da gutt :-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...