528iE12 Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Noen som vet hva slags bil dette rattet hører hjemme i? Plukket det av en tidlig 70-talls E12, men ser litt nyere ut synes nå jeg da. hadde bare vært litt gøy å vite ca hva slags årstall og bil det kommer fra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Er ikke det et ratt du fikk som ekstra utstyr på både 6 serien og 7 serien?(e23 og e24). Mener jeg har sett dette i en katalog fra 80 tallet som jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Det der vil jeg mene er fra begynnelsen av 80 tallet og utover, stått i E23 og E24 Har iallfall sett det i en del E24er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Har et sånt ratt liggende selv som stod i min 83-mod. 635csi før jeg fikk tak i M-techratt Men er dette virkelig ekstrautstyr? Hvordan ser da et standard ratt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Har et sånt ratt liggende selv som stod i min 83-mod. 635csi før jeg fikk tak i M-techratt Men er dette virkelig ekstrautstyr? Hvordan ser da et standard ratt ut? Ja si det,jeg vet at det rattet der var endel av utstyrsortimentet til 6 og 7 serien som Bmw hadde i den tilbehørskatalogen som jeg har fra 80 tallet. Men jeg er overhode ingen fagmann på det feltet når det gjelder 6 og 7 serie.Der er det nok andre som kan svare. Men på en helt standard 6 serie,der var ikke noe så enkelt som ett vanlig 4 eiket ratt da og hvis kunden ønsket det så kunne han bestille 3 eiket?(Ett skudd i løse luften fra min side men ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 Men er dette virkelig ekstrautstyr? Hvordan ser da et standard ratt ut? Så vidt jeg vet så er dette rattet et standard ratt, iallfall i E23. Så om det du har var et salgs "sports" ratt til E23 kan godt være, ellers så tror jeg Sveigis har ett godt poeng ang E24 Eller det "elegante" airbagrattet Det fikk man i både E23 og E24, pent var det iallfall ikke med det svære navet I E24 så fikk man vel dette rattet som ekstra utstyr, nydelig ratt som en hver E24 må ha Fikk vel forøvrig dette også i E28 vil jeg mene Korriger meg om jeg tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet September 18, 2013 Share Skrevet September 18, 2013 I E24 så fikk man vel dette rattet som ekstra utstyr, nydelig ratt som en hver E24 må ha Fikk vel forøvrig dette også i E28 vil jeg mene [ Bilde ] Akkurat et sånt jeg har bytta til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Rattet ligger under sportsratt på ETK'en for E24 (og sikkert E23). Rattet ble levert på tidlige E28 baserte E24'er mellom '82 - '85 som hadde grove splines. Kanskje du fikk det på E12 baserte E24 også, men usikker. M-tech 1 ratt fra E30, E34 osv. har finere splines og passer desverre ikke. Jeg har hørt rykter om m-tech 1 ratt med grov splines, men aldri sett ett. Jeg har dette rattet i min E24, men noen sting har gått opp. Hvilken tilstand er dette i og skal du selge det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Jeg har dette rattet i min E24, men noen sting har gått opp. Hvilken tilstand er dette i og skal du selge det? Hvilket ratt mener du? Det 3-eika som på bildet i første tråd? I såfall må jeg se om jeg finner det igjen for å sjekke tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 M-Tech 1 ratt til tidlig 6 serie finnes det noen av. Har slikt i bilen min, og har et ekstra liggende som trenger og bli trekt opp med nytt skinn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 Jeg har dette rattet i min E24, men noen sting har gått opp. Hvilken tilstand er dette i og skal du selge det? Hvilket ratt mener du? Det 3-eika som på bildet i første tråd? I såfall må jeg se om jeg finner det igjen for å sjekke tilstand. Ja, rattet på første tråd, men spørsmålet var egentlig til trådstarter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå