Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva slags bil dette rattet hører hjemme i? Plukket det av en tidlig 70-talls E12, men ser litt nyere ut synes nå jeg da. hadde bare vært litt gøy å vite ca hva slags årstall og bil det kommer fra:)

ua2zdyuwkx0f8w9mc8sl.jpg

Skrevet

Er ikke det et ratt du fikk som ekstra utstyr på både 6 serien og 7 serien?(e23 og e24).

Mener jeg har sett dette i en katalog fra 80 tallet som jeg har.

Skrevet

Har et sånt ratt liggende selv som stod i min 83-mod. 635csi før jeg fikk tak i M-techratt :)

Men er dette virkelig ekstrautstyr? Hvordan ser da et standard ratt ut?

Skrevet
Har et sånt ratt liggende selv som stod i min 83-mod. 635csi før jeg fikk tak i M-techratt :)

Ja si det,jeg vet at det rattet der var endel av utstyrsortimentet til 6 og 7 serien som Bmw hadde i den tilbehørskatalogen som jeg har fra 80 tallet.

Men jeg er overhode ingen fagmann på det feltet når det gjelder 6 og 7 serie.Der er det nok andre som kan svare.

Men på en helt standard 6 serie,der var ikke noe så enkelt som ett vanlig 4 eiket ratt da og hvis kunden ønsket det så kunne han bestille 3 eiket?(Ett skudd i løse luften fra min side men :) ).

Skrevet

Så vidt jeg vet så er dette rattet et standard ratt, iallfall i E23. Så om det du har var et salgs "sports" ratt til E23 kan godt være, ellers så tror jeg Sveigis har ett godt poeng ang E24 :)

k52aeen0jny4gwhzq35r.jpg

Eller det "elegante" airbagrattet :lol: Det fikk man i både E23 og E24, pent var det iallfall ikke med det svære navet :?

wtxj5u54nvfsae79xmz0.jpg

I E24 så fikk man vel dette rattet som ekstra utstyr, nydelig ratt som en hver E24 må ha :D Fikk vel forøvrig dette også i E28 vil jeg mene

rgkjz36iorhgkqkby5bc.jpg

Korriger meg om jeg tar feil :)

Skrevet

I E24 så fikk man vel dette rattet som ekstra utstyr, nydelig ratt som en hver E24 må ha :D Fikk vel forøvrig dette også i E28 vil jeg mene

[ Bilde ]

Akkurat et sånt jeg har bytta til :D

Skrevet

Rattet ligger under sportsratt på ETK'en for E24 (og sikkert E23). Rattet ble levert på tidlige E28 baserte E24'er mellom '82 - '85 som hadde grove splines. Kanskje du fikk det på E12 baserte E24 også, men usikker. M-tech 1 ratt fra E30, E34 osv. har finere splines og passer desverre ikke.

Jeg har hørt rykter om m-tech 1 ratt med grov splines, men aldri sett ett.

Jeg har dette rattet i min E24, men noen sting har gått opp. Hvilken tilstand er dette i og skal du selge det?

Skrevet
Jeg har dette rattet i min E24, men noen sting har gått opp. Hvilken tilstand er dette i og skal du selge det?

Hvilket ratt mener du? Det 3-eika som på bildet i første tråd?

I såfall må jeg se om jeg finner det igjen for å sjekke tilstand.

Skrevet

Hvilket ratt mener du? Det 3-eika som på bildet i første tråd?

I såfall må jeg se om jeg finner det igjen for å sjekke tilstand.

Ja, rattet på første tråd, men spørsmålet var egentlig til trådstarter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...