Ettan Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Yo. Har kjøpt Autoglym leather cleaner og leather balm. Fungerer dårlig altså. Forferdelig dårlig. Balmen gjør nok det den skal, men cleaneren tar jo ikke av noe dritt overhodet. Setet er åpenbart skittent, men den evner altså ikke å rense det. Samme hvor hardt jeg skrubber så er kluten like ren. Dette tyder jo også på at det sitter dypt. Ifølge bilpleiekongen så skal jo produktet skumme. Det har i hvert fall ikke jeg klart å få til. Dafuck? Hva bruker dere på skinnsetene deres? Har jeg feil type skinn? Derfor det ikke fungerer? Poenget og problemet er vel at den ikke dybderenser. Tar vel bare det absolutt mest overfladiske. Setene har også sprekker og avfarginger. Vad tycks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 http://www.skinnassistanse.no/nettbutik ... magic.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Swissvax Leather Care Kit funker latterlig bra, fikk alle mine beige skinnseter rene utenom førersetet som jeg prøvde noe annet på før jeg kjøpte kitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Henger med på Clevion. Swissvax sitt kit er helt rått, og fungerer suverent!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 For å få den til å skumme må du ha rensevesken på en svamp, så klemmer du på svampen fort gjentatte ganger, da vil den skumme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Som allerede nevnt så er Swissvax Lether Care kit helt suverent, kan anbefales på det sterkeste når det kommer til skinnpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Har også god erfaring med Swissvax-settet, der følger det med en børste til å rense setene med også. Da blir setene som ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreTheGiant Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Swissvax-rensen er bra, men har du gamle lyse seter som ikke har vært renset jevnlig så får du ikke de helt rene. Da må du mest sannsynlig kjøpe leather-healer i tillegg og farge de opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Jeg har brukt autoglym leather cleaner, og får alltid godt med skum etterfulgt av blanke skinnseter. Det du gjør feil er at du bruker klut. Kluten (etter min erfaring) tiltrekker seg leather cleaneren i stedet for å få ut møkken av porene fra skinnet. Med andre ord gnir du bare den samme møkken om og om igjen. Anbefaler swissvax sin leather brush (får kjøpt hos gs om jeg ikke tar feil). det er en myk børste som gjør underverker innen detailing av skinnseter . ETTER at du har fått møkken ut på overflaten av setet bruker du en mikrofiber klut for å fjerne møkk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Skulle gjerne hatt noe som setter litt farge jeg. Kanten på sjåførstolen min har et parti (5 cm) ca som er litt grått. Hva bruker jeg? Setet er sort, men dette på sømmen er som sagt grått og litt slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Skulle gjerne hatt noe som setter litt farge jeg. Kanten på sjåførstolen min har et parti (5 cm) ca som er litt grått. Hva bruker jeg? Setet er sort, men dette på sømmen er som sagt grått og litt slitt. Skulle akkurat til å poste ny tråd om det! Har en e46 med beige skinnseter. Må få behandling på førerstolen før det blir virkelig ille. Flott om noen legger ut en enkel diy eller anbefaler noen som gjør det i Oslo området! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Skulle gjerne hatt noe som setter litt farge jeg. Kanten på sjåførstolen min har et parti (5 cm) ca som er litt grått. Hva bruker jeg? Setet er sort, men dette på sømmen er som sagt grått og litt slitt. Samm her, hos meg er det selen som gnager på stolen, vet ikke hva de tenkte med de som designet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Skulle gjerne hatt noe som setter litt farge jeg. Kanten på sjåførstolen min har et parti (5 cm) ca som er litt grått. Hva bruker jeg? Setet er sort, men dette på sømmen er som sagt grått og litt slitt. Samm her, hos meg er det selen som gnager på stolen, vet ikke hva de tenkte med de som designet det Tror det er det hos meg også ja! Fant noe på nettet nå: Jobber som møbeltapetserer, anbefaler og bruke vaselin på skinnseter som er tør og sprukket. Må aldri vaske skinnseter med sterk såpe eller salo! det trekker fettet ut av skinnet og det begynner å sprekker. Kjøpe vaselin og prøve da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 I swissvax sitt kit så er det jo med farge.. Det var det hos meg i alle fall.. Rens først, GODT, så farge, og skinnmelk etterpå. Ved plasser som er mye berørt, bla sidestøtte på venstre side av førerstolen, så kan man smøre på elefantfettet som er med. Farger får man masse av hos swissvax, så der kan også grå skaffes, beige osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Bestilte litt sånn elefantfett. Først og fremst trenger vel den slitte flekken fuktighet i skinnet, kommer til å prøve med vaselin tror jeg. Evnt denne elefantgreia! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå