Gå til innhold

428i "spotted"


Sopihop
 Share

Anbefalte innlegg

Sett på Bavaria Forus i dag.

 

Synes 4-serien er ganske pen, og skulle jeg hatt den (neste år?) så tror jeg at jeg hadde valgt den i en annen farge enn sort. Synes sort ble for kjedelig for dette karosseriet. En lysere farge vil fremheve linje mer, så hvit, sølv eller koksgrå er jo tradisjonelel valg ellers. Ellers er vel blå beundringsverdig anderledes - og rød for den som våger. :)

 

Mens jeg var der og tussla rundt bilen så var det tre andre personer der i det minuttet også. Tydeligvis en liten magnet for BMW-interesserte denne 428i-en. Har prøvd en 328i (2013 modell) og jeg synes motoren er ganske så sprek, men kanskje litt motordursvak - som gjør at man ikke får den store fartsfølelsen i akselerasjonen. Men, det går unna i det stille - så med en 28i så kan sertifikatet fort bli et "klippekort".

 

post-76371-0-55444000-1380196837_thumb.j

 

post-76371-0-74323800-1380196844_thumb.j

 

post-76371-0-01430700-1380196841_thumb.j

Dette innlegget har blitt forfremmet til en artikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil, men ja den så litt døll ut i sort. Estoril hadde gjort susen her :D De nye firesylindrede turbomotorene er helt fantastiske når det kommer til effekt og forbruk, men de er gørr kjedelige følelses messig. Har kjørt 328i og den gikk som en rakett men var utrolig uinspirerende å kjøre, ikke slik jeg kjenner BMW :(

Stilig med premiere på en M bil også, men trodde det var Bilia Stenshagen jeg som var sertifisert M forhandler i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil, men ja den så litt døll ut i sort. Estoril hadde gjort susen her :D De nye firesylindrede turbomotorene er helt fantastiske når det kommer til effekt og forbruk, men de er gørr kjedelige følelses messig. Har kjørt 328i og den gikk som en rakett men var utrolig uinspirerende å kjøre, ikke slik jeg kjenner BMW :(

Stilig med premiere på en M bil også, men trodde det var Bilia Stenshagen jeg som var sertifisert M forhandler i Oslo.

 

Stenshagen har vel nettopp blitt det etter Bilia tokk over? Bavaria Økern tidligere Autozentrum har vært det i lengere tid hvertfall, var vel eneste i Norge en tid tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenshagen har vel nettopp blitt det etter Bilia tokk over? Bavaria Økern tidligere Autozentrum har vært det i lengere tid hvertfall, var vel eneste i Norge en tid tror jeg.

Ja det er mye mulig, men jeg så skilt på fasaden hos Bilia Stenshagen at de er sertifisert M forhandler. Det hadde de ikke på Bavaria på Økern sist jeg var der, men så står det igjen på M5 reklamen bak på Farhfreude at Bavaria Oslo og Bavaria Stavanger er sertifiserte M forhandlere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler bil en del om følelser, og det hjelper ikke at 4eren er kvikkere. Sekseren gir en helt annen følelse, og mye mer valuta/kvalitetsfølelse for pengene. AMS testet disse to mot hverandre, og 528i med firer hadde faktisk et litt høyere forbruk enn 528i med sekser.

På sikt vil en ny BMW med sekser ha lavere verditap, mer lettsolgt og muligens mer driftssikker siden den ikke har turbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 sylindre vs. 4 sylindre 528i. :)

 

For å si det sånn, jeg ofrer en halv bil lengde på 0-100 for to ekstra sylindre og ett nydelig lydbilde. Ikke hadde de noen forbrukstest der heller og da er jeg ikke så sikker på om den firesylindrede motoren er så god likevel.

Dette er kun en video laget for å overbevise kresene amerikanske kunder om at less is more, sannheten er at BMW har falt MANGE plasser på J.D Power sin årlige undersøkelse over hvordan kjøperne opplever BMW som merke. Rett etter de introduserte firere i de mest populære modellene i USA, merkelig!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...