Erik56 Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 For en uke's tid siden begynte klokka å nullstille seg. Prøvde så å lade batteriet med en lader av merket "Ring" (kjøpt på Torshov for noen år siden). Etter å ha ladet et par døgn viser testknappen på lader 100% batteri (var 40% før lading), men når tenning slås på kommer check-meldingen "Increased battery discharge" - merkelig??? Satte inn nytt batteri med samme Ah som originalbatteri for 2 år siden - dog uten å "registrere" batteriet - synes det er litt tidlig for batteriet å bli utslitt. Lurer nå på om jeg kan koble fra batteriet helt og lade /rekondisjonere batteriet mens det er koblet helt fra. Er dette trygt? Skjer det noe galt med elektronikken i bilen da (annet enn at dato, tid, radiostasjoner nullstilles)?
awt Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Ingen problem å koble fra batteriet, har gjort dette mange ganger. Erik56 reagerte på dette 1
mege34 Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 hvis du har takluke kan det hende du må holde inne knappen for å åpne takluken en god stund før det skjer noe første gangen, uten at det er noe jeg vet. det var noe jeg opplevde for ikke så lenge siden, men skal sies at det var en e34
BRIO Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Sjekk denne tråden: e61 trekker strøm. Prøv å koble fra IBS først. Det kan også være problemer med en jordingskabel til en styringsboks. Er en liten tråd på dette på bimmers også
Reef89 Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Nei har ikke noe å si om man kobler av batteriet. (Vanlig bly bil batteri har en levetid på ca. 4år) Tatt diagnose? sjekket IBS?
Erik56 Skrevet September 28, 2013 Forfatter Skrevet September 28, 2013 Såvidt lest noe om IBS og sett en video om dette på Youtube - men må se mer på dette. Ladet batteri over natten, og det holder spenning på 13.3 V 30min etter at lader frakoplet, 13.02 1 time etter. (batteri ikke tilkoplet bilen). Har nå målt stømforbruk - etter 1/2 time går bilen i sleep mode, og det ser da ut som pådraget er ca. 30mA (målt med mulitmeter seriekoplet på minuspolen) - m.a.o. det virker ikke som det er noen strømlekkasje. Enig? Etter disse ca. 30 min med test er riktignok batterispenningen nede i 12.3V, så jeg er fortsatt ikke helt sikker på om batteriet har den nødvendige kapasiteten i behold. Kommentarer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå