Gå til innhold

Vil Det Oppstå Feil Hvis Batteri Kobles Fra (E61)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke's tid siden begynte klokka å nullstille seg. Prøvde så å lade batteriet med en lader av merket "Ring" (kjøpt på Torshov for noen år siden). Etter å ha ladet et par døgn viser testknappen på lader 100% batteri (var 40% før lading), men når tenning slås på kommer check-meldingen "Increased battery discharge" - merkelig??? Satte inn nytt batteri med samme Ah som originalbatteri for 2 år siden - dog uten å "registrere" batteriet  - synes det er litt tidlig for batteriet å bli utslitt.

Lurer nå på om jeg kan koble fra batteriet helt og lade /rekondisjonere batteriet mens det er koblet helt fra. Er dette trygt? Skjer det noe galt med elektronikken i bilen da (annet enn at dato, tid, radiostasjoner nullstilles)?

Skrevet

hvis du har takluke kan det hende du må holde inne knappen for å åpne takluken en god stund før det skjer noe første gangen, uten at det er noe jeg vet.

det var noe jeg opplevde for ikke så lenge siden, men skal sies at det var en e34

Skrevet

Sjekk denne tråden:

e61 trekker strøm.

Prøv å koble fra IBS først.

Det kan også være problemer med en jordingskabel til en styringsboks. Er en liten tråd på dette på bimmers også :)

Skrevet

Nei har ikke noe å si om man kobler av batteriet. (Vanlig bly bil batteri har en levetid på ca. 4år)

Tatt diagnose?   sjekket IBS?

Skrevet

Såvidt lest noe om IBS og sett en video om dette på Youtube - men må se mer på dette.

Ladet batteri over natten, og det holder spenning på 13.3 V 30min etter at lader frakoplet, 13.02 1 time etter. (batteri ikke tilkoplet bilen).

Har nå målt stømforbruk - etter 1/2 time går bilen i sleep mode, og det ser da ut som pådraget er ca. 30mA (målt med mulitmeter seriekoplet på minuspolen) - m.a.o. det virker ikke som det er noen strømlekkasje. Enig? Etter disse ca. 30 min med test er riktignok batterispenningen nede i 12.3V, så jeg er fortsatt ikke helt sikker på om batteriet har den nødvendige kapasiteten i behold.

Kommentarer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...