henind Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Hei. Skiftet støtdempere idag, men monterte venstredemperen på høyresiden, og høyredemperen på venstresiden. De er helt like, bortsett fra klaffen som stabstaget skal festes i, den blir i omvendt retning, men stabstaget kan likevel festes, og det ser helt fint ut. Vil dette ha noen betydning ?
CrZyWiz Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Visst det er framme, så vil du får problemer når du svinger. Dvs at du ødelegger støttestagene.
henind Skrevet September 29, 2013 Forfatter Skrevet September 29, 2013 Kjørte en liten tur isted uten problemer, så skjønner igrunn ikke helt hvorfor du mener at de blir ødelagt? Eneste forskjellen er bare at staget bli festet på venstresiden av demperen, isteden for på høyresiden..
nimitz Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Det er merker på støtdemperne som viser hvilken vridning de skal ha. Merkene skal være i flukt med sporet der låsebolten går gjennom på innsiden. Det er ganske viktig at dette er rett. Er merket for høyre og venstre demper.
henind Skrevet September 29, 2013 Forfatter Skrevet September 29, 2013 Har nå oppdaget at jeg ikke har montert de feil vei, MEN jeg har montert venstre demperen på høyre siden og omvendt. Meeeen vil det ha noen betydning? Ser jo helt greit ut..
nimitz Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Fordi du får feil vinkling på hjulet om den er mye feil.
Sturmtiger Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Bare bytt demperene tilbake der de skal være, så kan du sove godt videre uten å bekymre deg om at noe går istykker/blir slitt feil.
scoot Skrevet September 30, 2013 Skrevet September 30, 2013 Det er en grunn til at de er merket med høyre og venstre, sant? Trenger du egentlig noen dypere forklaring på problemet, når de kommer med sidebestemmelser? Såvidt jeg har forstått går dette utover hjulstillinga, og som du sier montering av stabstag. Det vil være logisk om dette medfører større slitasje på resten av komponentene i forstillinga, samt at dekkene dine sansynligvis vil bli feilslitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå