Lillert Skrevet September 30, 2013 Forfatter Share Skrevet September 30, 2013 Er sikkert bare "I teorien" det sliter mye på driverket å senke da, de på GS vil nok også helst være på sikre siden. Har uansett ekstra drivaksler Er som sagt spent på det selv, i verste fall kan jeg jo bare fjerne spacerne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2013 idag har jeg vært en tur innom jobben for å vaske toppen og blokka. Som dere kanskje har sett i tidligere poster, så var de helt ekstremt møkkete. Var fullt av avleiringer fra olje. Har hørt at det er vanlig på disse motorene med koks og avleiringer? Og jeg har hvertfall aldri tatt av et oljelokk på en BMW uten at det har vært svart av sot... Tok med meg en del midler hjemmefra som jeg har hatt gode erfaringer med. Midlene jeg tok med var: Würth power-x avfetting(som jeg hadde minst troen på) Würth syrebasert felgrens, som jeg har brukten god del, og som er helt rått på aluminium! Siste midelet jeg tokmed var bremserens, som fungerer helt perfekt som løsemiddel. Power-x hadde lite effekt, enda jeg lot det virke en god stund, og brukte steamer og skrubb. Samme med bremserens. Felgrensen fikk løsnet litt, men den tok faktisk overaskende dårlig, hadde forventet mer. Etter at jeg forstod hvor godt det satt ble jeg ganske lei skal jeg innrømme, og jeg ringte motorservice for å spørre hvor mye de skulle ha for å koke delene. De ville ha 1000kr for koking, 1000 for planing av topp og 970(?) for planing av blokk. I håp om å spare 1000kr spurte jeg mekanikeren på jobben om tips, å han ville prøve Stihl sin spesialrens, som også er syrebasert. Jeg hadde ikke helt troen, men han prøvde, og det løsnet MED EN GANG. Bare sprayet på, og oljedritten rant av! Før: Bunnpanna, men den vasket jeg ikke siden jeg skal bruke den gamle: Etter: Er fortsatt noe småplukk jeg skal ta, hvertfall i og med at det faktisk er der det er viktigst å få det vekk! Her er middelet og kosten jeg brukte. Kosten var om trent ikke nødvendig, men gjorde at det gikk litt fortere! DeLavalkost er å anbefale, koster 4 ganger så mye som jif sin, men holder i 10 år uten at busten blir flat, denne har vært brukt på verksted i en god del år nå. ca. 150,- på Felleskjøpet ca. 89,- på Felleskjøpet Ingen tegn til flat bust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Bilder og mer info lagt til! Bakken92 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Er det noen som vet hvor man finner info om råder og stempel på m50/52/54? Må finne ut om jeg må bruke m54 stempel med b30 veiva, eller om jeg kan bruke m50nv stempla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken92 Skrevet Oktober 3, 2013 Share Skrevet Oktober 3, 2013 Det kan vi jo bare prøve;-) Lillert reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2013 Da er sveiseapparat i hus! Pappa var så grei å kjøpe det til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Første test av apparatet! Festet til låsemkanismen på bakluka var ganske rustent, så jeg kuttet ute fra den gamle luka og sveiset inn. Har også begynt så smått med maskering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øysteinolsen Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Ser lovende ut det der,spent å se fortsettelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Må følge med her! Stilig at noen gjør slik med en ix! Blir spennende å se hvordan det går med senking, er det tuv godkjente fjærer du linket til tidligere i tråden? Kunne gjerne tenkt meg litt senk foran på min, men er svært skeptisk med tanke på drivledda foran.... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Oktober 13, 2013 Share Skrevet Oktober 13, 2013 Jeg har M-Tech 2 ratt til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2013 Hyggelig at folk vil følge med her Vet ikke selv hvordan det blir med senk foran, men har to drivaksler ekstra, tilfelle det går skeis! Må si jeg ikke skjønner helt hvorfor det ikke skal gå å senke den da :s Sendt deg PM Frans2k! Måtte teste apparat litt idag, så meg og min fetter, bakken92, har bygget et motorstativ Stativet skal senere bygges om til sveiseapparat-tralle. Er egentlig ikke så mye å si om det, har kuttet og sveist sammen Hadde ikke korte bolter, ble en midlertidig løsning.... Motoren kan tiltes Fant også en ålreit måte å plassere sveiseapparatet på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillert Skrevet Oktober 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2013 jeg vet ikke om det er tüv-godkjente senkefjærer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Holtsdalen Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 fått gjort no mer eller? ser ut som ett spennende prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Følger med ja, ser veldig bra ut dette!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakken92 Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Venter på oppdatering!!! Lillert reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå