hkallestad Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 Leser litt forskjellig om register problemer på lci motorene, spesielt på n47 motoren. Er det et reelt problem dette? Leser også at bensinerne eter dyser, coils og pumper. Er det virkelig noe å bekymre seg for? Slik jeg ser det etter lesingen er det 525d lci som har minst sannsynlighet for krøll da den ikke har flaps og lite og finne ang register problemer, enig?
540is Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 Kjedene på 3 liter dieslene i LCI ryker og på ca 200 000 km...
axept Skrevet Oktober 4, 2013 Skrevet Oktober 4, 2013 Når bør en skifte kjedene? Eller med andre ord, når skjer disse problemene? Helt tilfeldig? Har en 09 520d som har rullet 90000 nå. Er det mulig for verksteder å se om det er på tide?
gk740ia Skrevet Oktober 5, 2013 Skrevet Oktober 5, 2013 Har nå en 07 118d lci som har rullet snart 110000 km og merker ingen ulyder eller lignende som kjennetegner registerfeil. Tror dette problemet er litt "oppblåst" av enkelte som tror dette skjer med alle motorer i denne kategorien. Går jo tusenvis av slike rundt på veiene og er nok bare en brøkdel som opplever registerhavari. Vet det er en svakhet i registret på n47 motoren men så lenge man ikke hører ulyder som bruker å komme i forkant så er det bare å kjøre med et stort smil
hkallestad Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2013 Registeret sitter i bakkant av motor, det er det som gjør det hele litt verre:-) Ja ja får høre litt rundt, har hørt at bensinerne er verre med kjedene også, men tror kanskje det er mye hyping her.
Waterhouse Skrevet Oktober 5, 2013 Skrevet Oktober 5, 2013 Jeg undersøkte litt rundt dette før jeg kjøpte min 320d med N47t motor. Det virker som om det har vært en del oppstyr i England, og BBC Watchdog laget nylig en sak på dette. For meg virker hele greia litt oppblåst, og med tanke på hvor mange modeller som benytter N47-motoren vil jeg si det er en veldig liten andel som har problemer. Personlig, så valgte jeg å kjøpe en bil med N47-motor likevel og har så langt ikke opplevd noe unormalt. Desverre er saker som dette noe som omfatter de aller fleste bilmerker og motorer i en eller annen form. Ingen er 100% feilfri.
malosssi Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Sjekk denne tråden, så tror jeg iallefall du bør tenke på motorforsikring, http://bimmers.no/topic/746717-hyppige-motorbytter-p%C3%A5-118d-og-318d-n47/
axept Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Jeg har heldigvis den motorhavari forsikringen på min.. Håper jeg slipper å bruke den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå