Jump to content

Recommended Posts

For ca 2 uker siden kom den hyggelig mann fra skottland å hentet 1 serien min, noe som betydde at jeg måtte ha meg ny bil.

Hadde letet en god stund allerede på finn, med ett par kriterier. Bilen måtte ha avtagbart hengerfeste, manuell giring og være touring.

Med de få 3 kriteriene er det ikke mye å velge i, men kom over denne etterhvert, og vil si at jeg har gjort ett kupp.

 

Utover endel vanlig utstyr, kan jeg nevne følgende; 

- Orginalt xenon

- Webasto

- PDC foran og bak

- Nivåregulering

- Regnsensor

- Auto. blendbare speil

- Multif. ratt

- Shadowline

- Vinterpakke

- Business pakke

- Edition Lifestyle

 

Bilen har gått 211000km, men bærer ekstremt lite preg av det. Har sett biler som har gått mer enn 100tkm mindre som er mer slitt.

Noen merker her og der er det selvfølgelig, men sånn er det. Stort pluss er at det er siste modellen av E39.

Er endel småfiks jeg vil gjøre for å få den enda bedre, som dukker opp her etterhvert. Noen DIY bla.

Så er det ikke til å stikke under stol at felger og senk er på sin plass etterhvert.

 

Dette er min 8'nde BMW, og de to siste før denne var Z3 Coupe og 1 serie coupe, med relativt stive understell (Bilstein).

Stor overgang til denne børsa :) Men skal man ha vannscooter må det til!

Lite bilde av 1'rn først, så noen av stasjonsvogna.

 

post-38501-0-50937600-1381093853_thumb.j

 

post-38501-0-90054400-1381094073_thumb.j

post-38501-0-43157300-1381094106_thumb.j

post-38501-0-19982700-1381094135_thumb.j

post-38501-0-33969400-1381094165_thumb.j

post-38501-0-53431800-1381094207_thumb.j

post-38501-0-50045000-1381094253_thumb.j

post-38501-0-08473200-1381094299_thumb.j

post-38501-0-19270900-1381094338_thumb.j

post-38501-0-54264300-1381094381_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Takk for det. Følte ikke at det var så sykt kupp dagen etter jeg hentet den hjem

Lakk bra med olje i toppen, som antageligvis skjedde på vei hjemover. Nok til at det drypte under motoren.

Så da måtte dekselpakningen byttes, og den var nok aldri bytta før.

Sprø som knekkebrød, sjekk videoen. Trodde først at dekslet i seg selv var knekt når jeg så at pakningsdeler hang igjen i skruene.

Tok ca 2 timer, sammen med fetter. Gull igjen nå! Men har masse mer å utbedre for at den skal bli som jeg vil

 

post-38501-0-08395900-1381267901_thumb.j

 

Video, beinhardt og sprøtt.

http://smg.photobucket.com/user/gEIRA/media/Snutter/IMG_0426.mp4.html

Link to comment
Share on other sites

Vasket bilen etter jeg fikk den hjem, og oppdaget raskt at det var vått i fotbrønn bak, på begge sider.

Tenkte med engang at det var fuktsperrene som var blitt løst opp, så sjekket dette.

Var løsnet på begge dørene, på relativt store områder. Så da var det bare å skrape løs og legge på nytt lag med Butyl.

 

Tar av gammel tetning

post-38501-0-34499900-1381508304_thumb.j

 

Godt med Butyl

post-38501-0-39215600-1381508333_thumb.j

 

Ferdig

post-38501-0-88290400-1381508360_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...