Gå til innhold

Erfaringer med JOM coilovers til e39?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Testa JOM på en E39, syns det fungerte greit egentlig :P

Stivt blei det, men ikke så forferdelig at det humpa.. (Kanskje det er definisjonen på "stivt nok"?)

Om fjærene ruster fort har jeg lite kontroll på, men vil iallefall si det er veldig veldig god valuta for pengene! 

Vurderer sterkt et slikt sett til min E46 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje det du spør om, men supersport black evolution kan anbefales. Disse kan bli stive om du senker nok, syns dog de er litt for mjuke bak, men framme er det stortsett pinnestivt. Kvaliteten er også god, har hatt de på i 1,5 år nå. Ruster ikkje. Flasser litt lakk, men det må vel forventes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Bumper denne igjen. Har nå montert JOM coilovers fremme. Men ble litt usikker på om jeg har gjort rett. Noen andre som har montert JOM som kan komme med innspill?

Jeg la tårnlager rett nedpå topp platen av coiloveren. Og satt det deretter rett oppi dempertårnet og skrudde fast.. Det skal ikke vere noe mer imellom der? Tenker mellom topp av coilover og tårnlager. Ble vertfall ingen ulyder foruten om avogtil når jeg svinger så kommer det en slags lyd fra fjøra. Men skal kanskje vere sånn når det er skrudd i bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja reknet med det:) Men tenker på om jeg har montert rett alt? Var innpå GS og såg hvordan originale er bygd opp og var jo så ekstremt med deler. Jeg har kun tatt tårnlageret, ( kjøpte nye ) lagt dette rett oppå topp av coilover, og montert på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja reknet med det:) Men tenker på om jeg har montert rett alt? Var innpå GS og såg hvordan originale er bygd opp og var jo så ekstremt med deler. Jeg har kun tatt tårnlageret, ( kjøpte nye ) lagt dette rett oppå topp av coilover, og montert på plass.

Det skal være et lite svart og gult lager imellom :) Som skal gjøre at ting skal gli rundt på

Dette istedenfor å "hoppe" som det gjør

;) Gjorde samme feilen på

m5n jeg hadde å

Det skapte noen forferdelige lyder når man svingte!!

Legger ved link til tråden min så ser du bilde osv der

http://bimmers.no/topic/762960-yeah-buddy-e39-m5-til-salgs-289000299000kr/page-4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var en helt vanlig stålskive oppunder tårnlageret. Men fant ikke noen gul og sort ring når jeg demonterte originaldemperen..?

forran SKAL det være en gul å svart ring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...