arnebart Skrevet Oktober 18, 2013 Skrevet Oktober 18, 2013 tittelen sier det meste! har hat en venn som bare hadde tull med sin som har gjort meg usikker på kjøp og om dette bare var tilfeldigheter at han har hat mye tull med sin? så tenkte det kunne vært fint å høre noen andre sine erfaringer:)
Nyheim Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 BMW er vel ikke noe godt kjent for gode automat-kasser. Hvertfall ikke på diesel-bilene sine. De bruker ofte å ryke. Samme gjelder turboene på diesel-bilene. Ryker ofte på rundt 200.000 KM Ellers er de gode bilen altså
Hpi Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 E39 520D finnes ikke med automat. Turboene de bruker er Garrett som blir brukt i mange andre bilmerker bl.a Saab og Volvo. At de pleier å ryke på 200.000km stemmer ikke men de kan ryke ved feil bruk og manglende vedlikehold. Ved feil bruk mener jeg herjing før de er varme og at de ikke får kjølt seg ned før smøringa og kjølinga kuttes. I tillegg har du for lange oljeskiftintervaller og tett veivhusventilasjon son har vært en gjenganger men som kommer under kategorien manglende vedlikehold. Jeg har selv kjørt Volvo 740 Turbo hvor Garrett turboen var kjørt 400.000km når jeg solgte bilen. Nå kjører jeg E39 530D hvor den originale Garrett turboen er kjørt 280.000km og er frisk som en fisk. Hva du mener med tull må du nesten utdype litt. Dette er jo biler som er blitt 10-15 år gamle så det vil nødvendigvis være ting som er utslitt når de når en slik alder. Har selv kjørt E39 de siste 4 årene og min erfaring er at ble skiftet en god del slitedeler rundt 200.000km men etter det så har det vært ganske stille utenom rene serviceting. Tull har det vært minimalt med for min del ihvertfall. Når det er sagt så bør du finne deg et bra vedlikeholdt eksemplar eller s kan det bli dyrt. Sørg også for at de som har skrudd faktisk kan skru for det finnes dessverre endel folk som skrur ivei selv uten å ha peiling. Så unngå for all del et ihelskrudd eksemplar eller et som har levd på lut og kaldt vann. TRF reagerte på dette 1
Alpejohn Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 Min 530d har gått 250 000 km nå, kjente på turboen for en måneds tid siden, ikke tegn til slakke der i gården. Som Hpi sier så er veivhusfilter og vedlikehold vesentlig.
Skruern Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 520D er som kvinder steller du med dem so har du dem. Har selv 250k på telleren og skifter hverken kone eller bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå