Alpejohn Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 Jepp, for nåk bare ringe forsikringselskapet og høre. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Nyheim Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 Dette er grunnen til at man burde ha forsikringen skikkelig i orden før man hiver seg ut på kjøring. Du burde ha satt minste alder på sjofør til 18, og kjørelengde MYE lengre... Da kan du slamme bilen i autovernet så mye du vil og du får hvertfall forsikringspenger. Lurer på om man kan bytte forsikring til det som måtte passe, og eventuellt stille ned km-standen en del og vente 1 mnd før man melder ifra? haha. Uansett, sure penger, but shit happens Har selv vært i autovernet
-Roger- Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 Da kjerringen var borti og vi hadde kjørt 2000km over grensen trakk de i fra prosentvis fra skaden like mye som man hadde kjørt over km grensen regnet i prosent... Litt knotete forklart... Om du har kjørt 10% over lovlig kjørelengde, ble det trukket fra 10% fra skadetakst/utbetalingsum...
Simennzz Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 Da kjerringen var borti og vi hadde kjørt 2000km over grensen trakk de i fra prosentvis fra skaden like mye som man hadde kjørt over km grensen regnet i prosent... Litt knotete forklart... Om du har kjørt 10% over lovlig kjørelengde, ble det trukket fra 10% fra skadetakst/utbetalingsum... Dette er forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, hos meg ble det regnet ut hvor mye de ekstra km kostet + en "bot" ekstra Kom på at trådstarter kan se i vilkårene til forsikringen din for å finne ut hvordan de gjør opp for overskredet kilometerstand. Det skal og må stå der.
bmwx1xdrive23d Skrevet Oktober 19, 2013 Skrevet Oktober 19, 2013 Om du trenger, har jeg for dør og forstilling:) Du får forhøyet egenandel, og prosentvis overkjørte kilometer som avkortning. Dette er vanlig praksis hos så godt som alle forsikringselskap. Driver med bilskade, så kjenner godt til rutinen.
Vegipi Skrevet November 5, 2013 Forfatter Skrevet November 5, 2013 Hei, fikk 49% avkortning av skaden! Skaden kom på 80.000,- Så må betale 40.000,- selv.Skal prøve å få noen på verkstede her jeg bor til å gjøre det svart sånn man kommer utav det med minst mulig tap.
-Roger- Skrevet November 6, 2013 Skrevet November 6, 2013 Hei, fikk 49% avkortning av skaden! Skaden kom på 80.000,- Så må betale 40.000,- selv. Skal prøve å få noen på verkstede her jeg bor til å gjøre det svart sånn man kommer utav det med minst mulig tap. Er akkurat det der som er skummelt når det går på % :/ Vår skade var ikke så stor, så der ble det bare noen tusenlapper i avkorting, men jeg sa det til fruen. "Tenk om det hadde vært skade for 200 000" Viktig å holde seg innenfor angitt kjørelengde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå