Gå til innhold

Hadde et lite uhell idag :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er grunnen til at man burde ha forsikringen skikkelig i orden før man hiver seg ut på kjøring.

Du burde ha satt minste alder på sjofør til 18, og kjørelengde MYE lengre...

Da kan du slamme bilen i autovernet så mye du vil og du får hvertfall forsikringspenger.

Lurer på om man kan bytte forsikring til det som måtte passe, og eventuellt stille ned km-standen en del og vente 1 mnd før man melder ifra? :P haha.

Uansett, sure penger, but shit happens ;) Har selv vært i autovernet

Skrevet

Da kjerringen var borti og vi hadde kjørt 2000km over grensen trakk de i fra prosentvis fra skaden like mye som man hadde kjørt over km grensen regnet i prosent...

Litt knotete forklart...

Om du har kjørt 10% over lovlig kjørelengde, ble det trukket fra 10% fra skadetakst/utbetalingsum...

Skrevet

Da kjerringen var borti og vi hadde kjørt 2000km over grensen trakk de i fra prosentvis fra skaden like mye som man hadde kjørt over km grensen regnet i prosent...

Litt knotete forklart...

Om du har kjørt 10% over lovlig kjørelengde, ble det trukket fra 10% fra skadetakst/utbetalingsum...

Dette er forskjellig fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, hos meg ble det regnet ut hvor mye de ekstra km kostet + en "bot" ekstra

Kom på at trådstarter kan se i vilkårene til forsikringen din for å finne ut hvordan de gjør opp for overskredet kilometerstand.

Det skal og må stå der.

Skrevet

Om du trenger, har jeg for dør og forstilling:) 

Du får forhøyet egenandel, og prosentvis overkjørte kilometer som avkortning. Dette er vanlig praksis hos så godt som alle forsikringselskap. Driver med bilskade, så kjenner godt til rutinen. 

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei, fikk 49% avkortning av skaden! Skaden kom på 80.000,- Så må betale 40.000,- selv.
Skal prøve å få noen på verkstede her jeg bor til å gjøre det svart sånn man kommer utav det med minst mulig tap.

Skrevet

Hei, fikk 49% avkortning av skaden! Skaden kom på 80.000,- Så må betale 40.000,- selv.

Skal prøve å få noen på verkstede her jeg bor til å gjøre det svart sånn man kommer utav det med minst mulig tap.

Er akkurat det der som er skummelt når det går på % :/

Vår skade var ikke så stor, så der ble det bare noen tusenlapper i avkorting, men jeg sa det til fruen. "Tenk om det hadde vært skade for 200 000"

Viktig å holde seg innenfor angitt kjørelengde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...