CBredal Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hei! Jeg skal selge min E46 320 1999 modell, den ligger ute på finn.no, å det jeg lurer på er om jeg er på vei til å bli lurt? Plutselig får jeg en mail fra en som kaller seg Butt Lewis eller noe sånt, og han er fra England å jobber på båt, men vil kjøpe bilen min for 90.000kr. pluss at han skal importere den til england.... det synes jeg hørtes dyrt ut mot å bare kjøpe en e46 brukt i england. Da svarer han at det er så mange biler som er stjålet i england, så det er tryggere å kjøpe brukt fra Norge fordi vi visstnok har bedre dokumentasjon på bilene. Å han mener også at han ska kjøpe den usett, å han skulle ordne alt med frakt å sånt... jeg synes hele greia høres merkelig ut. Alle bruktbilene i england er jo ikke stjålet?? Noen som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Har fått flere emailer når jeg selger bil fra folk som påstår at de er fra England og vil kjøpe bilen min usett. Pleier som regel å be dem komme og møte meg personlig Får aldri noe svar tilbake... Synes det høres helt absurd ut med tanke på at en e46 320i koster 2-3 ganger billigere i England enn Norge. Må sikkert være noe svindel . Er bare å ignorere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Er bare en script mail de sender det der, og svarer du så setter de en fyr til å manuelt svare deg tilbake. Folk som ikke skriver eller snakker norsk bør du ikke selge biler til, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Og hva skal de med en bil med rattet på feil side. Har null verdi der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hufaz Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Vel, bare i det hele tatt å spørre om dette er svindel viser at man er ganske så naiv.. Et lignende eksempel. http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/svindlere-ville-kjoepe-bunaden-til-grolene-3891996.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Trodde ikke folk forsatt gikk på disse er? ikke rart de forsetter Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 En ting er sikkert. Svindel via nett er noe som virkelig holder på å eksplodere. Svindlere, hackere osv dukker opp på fler og fler arenaer, med nye fiffige måter å svindle og presse folk for penger. Jeg tror det er veldig lurt å holde antenner ute for slikt i de fleste situasjoner hvor risikoen er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Butt Lewis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Dette er svindel i lange baner, INGEN importert biler fra Norge pga prisnivået. Kun ett skjelden få tall veteranbiler i så måte, en tilsvarende E46 320I koster rundt 25 000 kroner i England og har da rattet på dems side. Hvorfor skulle han her betale så mye mer for en Norsk bil som attpåtil er upraktisk å kjøre der han bor? Overrasker meg at det finnes folk som fortsatt går på denne metoden her. Stikkordene som burde få varsel lampene til å lyse er enkle, Utenlands navn, utenlandsk bosted og import av bilen ut av Norge Husker jeg skulle selge min E39 520I, var en luring som ville ha den sendt ned til Sør Afrika. Han var bristisk statsborger og jobbet som kirurg der nede og greier, alt var bare fryd å gammen. Var bare å sende bilen så skulle jeg få halve oppgjøret og resten når han mottok bilen, "jah...kjøss meg bak" tenke jeg bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hahaha! Svar med Kiss my ass and call me Judith! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Fikk noe lignende mail en gang da jeg skulle selge en bil. Dette er nok svindel, han spurte etter paypal konto, svarte da at jeg ville ha cash, etter det så svarte han ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Jeg vant en Blackkberry mobil og 250000 pund ifølge mailen(på tysk) jeg fikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå