PatrickRye Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Hei E39'en min humper en del når den kommer opp i fart, trodde kanskje det var kast i dekk/felg på sommersettet, men byttet over til vinterdekk( 16'' piggdekk ) og humpingen er der fremdeles. Jeg har luftdempere bak og supersport røde fremme. Er det noen som har et snev av hva dette kan forårsakes? nainsesoche reagerte på dette 1
PatrickRye Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2013 Dårlig vei? Funny guy, nei... det står ikke så dårlig til med bil kunnskapene at jeg ikke har utelukket det
Otis Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Var ikke ment å være artig, da det faktisk er et reelt problem her i bartebyen. Men da er støtdempere neste på listen.
carburetion Skrevet Oktober 24, 2013 Skrevet Oktober 24, 2013 Ka slags humping meiner du? Risting, eller humper? http://www.bilpleieguiden.no/tester/stotdemper.html
PatrickRye Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2013 Var ikke ment å være artig, da det faktisk er et reelt problem her i bartebyen. Men da er støtdempere neste på listen. hehe, ser den;) ikkje noe bedre i Bergen.Er vel støtdempere som er gåen da linken ovenfor samsvarer bra med mine symptomer. Er det mulig og få kjøpt senkefjører og dempere til kun fremme da jeg har luft bak?
Otis Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Gå for M understell foran, og senk den bak på lufta. Så har du et fint oppsett som er svært komfortabelt.
PatrickRye Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2013 Den er senket bak på luft, og har røde supersport fjører foran, M dempere og fjører er vel meget dyrt i forhold til en 3djeparts deler som gjerne gjør en god jobb?
Trond H. Olsen Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Jeg kjører med Eibach 30mm og gule koni forran, og er svært fornøyd med det oppsettet. Demperene koster vel det samme som Sachs Advantage som er orginalt på m-understell. Aner ikke hva Eibach settet koster
PatrickRye Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2013 Ok, noen som har oversikt over hvem som selger bare fordempere, finner bare til hele bilen rundtom...
bmwmaxi Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Siden du har senk nå. fjæra har ikke delvis falt ut av holderen sin når du jekket den opp.
Alpejohn Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Kan også være foringene på hjulopphenget bak.Tenker da på de 4 store som holder hele stillinga på bilen.Disse er veldig ofte gåen, og kan føre til humping osv. Tror (eller er ganske sikker) at mine er gåen, og den humper ofte litt på rompa, eller i hele bilen. Lekker ofte ut oljen som er inni dem, og det vises rundt dem når du inspiserer. De kan ofte se grei ut også, men man får ikke sett hvor ille det er før man demonterer dem.Hopper med meg uansett hvilken felger jeg bruker. Nå er det ikke veldig hopping da, en av og til du merker at den humper litt og ikke går helt "glatt". Bytta alle støtdempere og toppforinger for 2 år siden. Har m-understell som er 100% orginalt, alle kuler og stag + foringer var bytta i fjor. Jeg skal bytte disse foringene neste sommer tenkte jeg.
PatrickRye Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2013 Takk for et utfyllende svar, skal sjekke dette når bilen er på bukk i neste uke:)
Otis Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Dempere og fjører i OEM M utførelse koster deg ca 3500,- fra koed med alle små deler helt nytt, inkl topplager. Alt i OEM.
PatrickRye Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2013 hvor mye senker det i forhold til orginalt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå