Litjhaug Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Hei.... Er det noen som har snap adapter i sin e61? Lure på hva som er forskjell på basic, media og connect? Ser prisen varierer veldig på eBay..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Snap-in adapterene har forskjellige funksjoner. Funksjonene avhenger også av hva slags system bilen har, dvs M-ASK, CCC, CIC eller NBT (CIC-high), hva slags modell det er og utstyrsnivå. Det er også laget flere forskjellige adaptere i tillegg til disse tre. I korte trekk dreier det seg om følgende: Snap-in adapter Basic: Lader kun telefonen og tilfører de samme funksjonene til iDrive som med bluethoot. Snap-in adapter Music: Lar deg streame musikk til iDrive. Lader i tillegg telefonen og tilfører de samme funskjonene til iDrive som med bluethoot. Snap-in adapter Media: Lar det streame video, musikk til iDrive (med album art-covers) og integrasjon av facebook, twitter, BMW apps etc. dersom bilen har denne muligheten. Lader i tillegg telefonen og tilfører de samme funksjonene til iDrive som med bluethoot. Snap-in adapter Connect: Laget for biler med NBT/CIC-high versjoner. Utvidede funksjoner av Media, men med siste teknologi innenfor alt av apper osv. til nye BMW modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Takk for raskt svar.... Men hvordan finner jeg ut hva slags system bilen har da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Hva slags årsmodell er bilen din? E60/E61 fikk jo aldri combox, så med Media-adapteren vil du ikke kunne få Connceted Drive (BMW apps, facebook osv). Da blir det isåfall kun musikkstreaming (hvis du har 6FL) og album art-covers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Oki.... Det er en 2005 mod, men det ble skiftet hele "mediasenteret" og skjerm i bilen til 2007 mod i 2007 på garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Hvilke muligheter har jeg med min 2007-modell da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Oki.... Det er en 2005 mod, men det ble skiftet hele "mediasenteret" og skjerm i bilen til 2007 mod i 2007 på garanti. Har du noen bilder av skjermen din da? Har du bluethoot? USB (6FL)? Hvilke muligheter har jeg med min 2007-modell da? Dersom du har bluethoot og 6FL USB/AUX så kan du hvertfall bruke Music, men helt sikkert Media også, uten at du får noen flere fordeler av den grunn. Dersom du ettermonterer CIC og Combox vil du få mer glede og utnyttelse av Media. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Dersom du har bluethoot og 6FL USB/AUX så kan du hvertfall bruke Music, men helt sikkert Media også, uten at du får noen flere fordeler av den grunn. Dersom du ettermonterer CIC og Combox vil du få mer glede og utnyttelse av Media. Jeg har BT og AUX, men ikke USB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Har Bluetooth ja..... men ikke usb..... ikke aux Dette står i utstyrslista: 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL633 PREPARATION, MOBILE PHONE, BUSINESS677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL694 PREPARATION FOR CD CHANGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Da vil nok ingen av dere kunne benytte snap-in adapteren til å spille musikk. Kun til lading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Så man trenger 6FL for å få til BT streaming? Eller 644? Jeg har det samme som de over. Men vil ha BT streaming med mulighet for å styre telefonen via BT, går det an? Eller må man da ha CIC med 6FL? Eller gikk ikke dette an? Jeg har ramlet av alle komboen på utstyr på media fronten på e6x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 28, 2013 Share Skrevet Oktober 28, 2013 Bluetooth-streaming var aldri en mulighet på e6x fra fabrikk. Skal man ha dette må man enten benytte seg av uoriginalt utstyr eller ettermontere CIC med combox. 6FL er musikkavspilling via USB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå