Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er villig til å vedde en finger på at du ikke er i stand til å se det med øynene. Greit du kan se om det er totalt på bærtur eller ei. Men det er ørsmå marginer mellom rett og galt. Men noe sier meg at dekkstrekk-gjengen ikke bryr seg om sånt, all den tid bilens kjøreegenskaper allerede er fullstendig ødelagte som det er

Greia her er jo å kjøre med så mye camber at du bare sliter innsiden, så snur du dekka når de er såpass slitt at man må bytte de.

Dermed kan du bruke dekkene 2 ganger;)

Vil påstå at med min rørlegger bakrunn; kan se om ting er rett eller ei.

sent from my microwave using tapatalk

Skrevet

Jeg tror ikke slitasjen din kommer fra camber, Crabfish. Camberslitasje har som regel en jevnere slitasje over en større del av dekkets bredde. 

Som andre har nevnt vil feil spissing /toe-in gi veldig konsentrert slitasje på dekkets innside/utside (toe-in/out), oftest forårsaket av slitte foringer/ledd etc. 

Skrevet

Er dette noe som har skjedd ila noen uker er det greit å sjekke at alt er i orden der. Knekte fjæerer eller noe sånt. Selv har jeg hatt denne slitasjen selv på begge mine bimmers.

4-Hjulskontroll kan hjelpe, men hvis du har en bil som har gått litt og med slitte foringer her og der så er det noe begrenset hvor mye du får ut av det. Merk også at en EU-kontroll ikke gir deg noe særlig informasjon om foringene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...