Gå til innhold

Bmw fakta, 0-100, nm, forbruk osv...

kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.bmwheaven.com/database/index.php?search=e46&submit=Search Fin side:)

Jeg ser at e46 325ci skal bruke 0,7 på mila på langkjøring.

Når jeg setter cruise controllen på 100, så ser jeg at den visern går på ca 0,8.

Men når jeg sjekker sammendraget så står det alltid at den har brukt 0,93.

Jeg kjører jo ca 3500km i uka, og fyller for 480 hver søndag med en literpris på 13,60 ca om jeg husker rett.

Da virker det som den bruker oppunder 1 liter, så sammendraget er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740n er oppgitt til 1,86 på by og 0,9 på langkjøring ser jeg.

Får den ikke helt nedpå 0,9 på langkjøring tror jeg. 1l ca tipper den vil ha. På by står det 1,6 kanskje på kjørekomputeren. Men hvorvidt den stemmer aner jeg ikke... Bruker endel ekstra når det er kaldt ute nå. Strax vinterlagring dog.

Tørst er den iallefall :P Kjører ikke så mye med den så det har ikke såå mye å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fabrikken oppgir forbruk på langkjøring så må man ikke glemme at det er under optimale forhold, ny bil, rett vei og ved riktig temperatur. Også er det gjerne målt ved 90 km/t, er derfor flere proffe bilmagasin som AMS måler bilene de testet både ved 90 km/t og 120 km/t for å få ett mer riktig perspektiv. Bilfabrikkene har også fått mye kjeft for det oppgitte CO2 utslippet, dette er gjerne målt ved 25 pluss grader da utslippet er lavest. Under dette så er naturligvis utslippet høyere og særlig i Norge på vinterstid så er dette langt i fra det oppgitte. Bra for oss bilkjøpere selvsagt da avgiften regnes ut i fra det fabrikken oppgir ;)

Min 325d bruker etter det jeg har målt ca 0,45 l per mil ved 90 km/t, det oppgitte forbruket her er faktisk 0,48 l per mil. Ved 130 km/t så bruker bilen 0,55 l per mil men dette er målt på Autobahn som er vesentlig mindre kupert enn Norsk motorvei. Bilen er tunet fra 197 hester til 265 hk og 560 nm hvilket har en positiv innvirkning på bilens forbruk med moderat gassbruk, presses den så bruker den mer enn hva den vill gjort under press originalt. Dette har jeg dog ikke målt og er bare noe jeg føler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fabrikken oppgir forbruk på langkjøring så må man ikke glemme at det er under optimale forhold, ny bil, rett vei og ved riktig temperatur. Også er det gjerne målt ved 90 km/t, er derfor flere proffe bilmagasin som AMS måler bilene de testet både ved 90 km/t og 120 km/t for å få ett mer riktig perspektiv. Bilfabrikkene har også fått mye kjeft for det oppgitte CO2 utslippet, dette er gjerne målt ved 25 pluss grader da utslippet er lavest. Under dette så er naturligvis utslippet høyere og særlig i Norge på vinterstid så er dette langt i fra det oppgitte. Bra for oss bilkjøpere selvsagt da avgiften regnes ut i fra det fabrikken oppgir ;)

Min 325d bruker etter det jeg har målt ca 0,45 l per mil ved 90 km/t, det oppgitte forbruket her er faktisk 0,48 l per mil. Ved 130 km/t så bruker bilen 0,55 l per mil men dette er målt på Autobahn som er vesentlig mindre kupert enn Norsk motorvei. Bilen er tunet fra 197 hester til 265 hk og 560 nm hvilket har en positiv innvirkning på bilens forbruk med moderat gassbruk, presses den så bruker den mer enn hva den vill gjort under press originalt. Dette har jeg dog ikke målt og er bare noe jeg føler ;)

Min 525d har rundt samme hk/nm som din har, mulig den har bittelitt mer, men ivertfall, det laveste jeg har fått min til å bruke er 0,54, da landevei inn til by, motorvei til landevei igjen, av inn til en liten by, landevei inn til by igjen, så resten lande/byvei til jeg er på jobb. Nå ligger den stabilt på 0,59/0.60 og da kjører jeg gjennom byen for og plukke opp en kollega, så det går jo med mer der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...