Oddnodd Skrevet November 15, 2013 Forfatter Skrevet November 15, 2013 De senkesettet ser jo ut til å være bortimot identisk med mitt! Men mitt sett er ett annet merke.. Også TUV godkjent, kjøpt hos Schmiedman. Er vel "livsfarlig" det og da? IMG_4547.jpg IMG_4546.jpg Står dette settet i vognkortet. fekk du det godkjent og evt kor var du og godkjente det?
FredrikE24 Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Har montert senkesett på en E46 før fra TA Technix, dette settet hadde lik diameter på alle vindingene, og jeg forstår kontrollørens skepsis. Uansett har TÜV godkjent det og da skal det faktisk ikke stilles noen spørsmål til det. BMW E90 har slik utforming på fjørene original og det samme kan skje på originale fjører.
Daniel80 Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Står dette settet i vognkortet. fekk du det godkjent og evt kor var du og godkjente det? Bilen min er godkjent med ett FK justerbart senkesett, og dette står i vognkortet. Har nettopp fått på dette nye settet, så har ikke tatt meg bryet med å vise bilen enda. Det er jo TUV godkjent, så det skal egentlig være greit uansett. Og man viser jo ikke bilen hver gang man bytter original dempere og fjører heller så.. Høyden er den samme som står i vognkortet. Ellers så mener jeg at den risikoen kontrollører bruker som begrunnelse for å ikke godkjenne settet ditt er akkurat samme "risiko" som man har på original oppsettet også. Om en fjær knekker så vil den ikke støtte opp bilen uansett hvordan utformingen er.
Popza Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Oppdatering fra min side: Var på Statens Vegvesen med mitt TA Technix sett i dag. Det gikk rett igjennom. Ingen problemer. Men spacerene gikk ikke igjennom. Men kun fordi GS-Bildeler har gitt meg TUV papirer for Spacere til Golf 5 og ikke BMW E36. Så må få nye TUV papirer i posten OGSÅ dra tilbake på etterkontroll. Dårlig av GS-bildeler synes jeg. Først da jeg kjøpte dem fikk jeg ikke med tuv papirer engang. Måtte purre, vente ca 3-4 dager for å få dem i posten; og nå som jeg først har fått dem og vært på kontroll, viser det seg å være TUV til Golf 5. -.-
hsd Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Oppdatering fra min side: Var på Statens Vegvesen med mitt TA Technix sett i dag. Det gikk rett igjennom. Ingen problemer. Men spacerene gikk ikke igjennom. Men kun fordi GS-Bildeler har gitt meg TUV papirer for Spacere til Golf 5 og ikke BMW E36. Så må få nye TUV papirer i posten OGSÅ dra tilbake på etterkontroll. Dårlig av GS-bildeler synes jeg. Først da jeg kjøpte dem fikk jeg ikke med tuv papirer engang. Måtte purre, vente ca 3-4 dager for å få dem i posten; og nå som jeg først har fått dem og vært på kontroll, viser det seg å være TUV til Golf 5. -.- Søk litt rundt etter hjemmesiden, når jeg kjøpte 5mm SSC spacere bare printa jeg ut tüv fra nettsiden til SSC. Du har vell kanskje H&R elns, men sparer kanskje litt frustrasjon.
Popza Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Kan du ikke bare få de på mail? Søk litt rundt etter hjemmesiden, når jeg kjøpte 5mm SSC spacere bare printa jeg ut tüv fra nettsiden til SSC. Du har vell kanskje H&R elns, men sparer kanskje litt frustrasjon. Så dumt av meg å ikke spørre om det. Siden GS-Bildeler er super-trege til å svare. Har fått TUV-dokumenter til E36 fra Supersport.de nå ! Tusen takk for hjelpen.
Bimmerfører Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Nå skal ikke jeg hause opp dette noe spesielt men.Jeg fikk selv godkjent mitt TA hos BT og stempel i vognkortet, under 1år gikk det før fjøra på venstre bak røyk, fikk ny av levrandør, kun 12 ja TOLV dager etter knakk venstre FORANN, jeg ringte levrandøren og fikk komplett nytt sett tilbake.Byttet dette juli 2012 og allerede november så knakk venstre fjæra forrann IGJEN og denne gangen tredde fjæra seg ned på demperen og dette gjorde at hjulet subbet i innerskjerm og før jeg rakk å stoppe fra ca 90km/t så gikk innerskjerm til helvete.Jeg skal ikke oppgi hvor jeg har kjøpt settet, pga en pågående erstatningssak.Levrandøren tilbød meg nytt sett TA og mente de var feridge med saken.
Oddnodd Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Nå skal ikke jeg hause opp dette noe spesielt men. Jeg fikk selv godkjent mitt TA hos BT og stempel i vognkortet, under 1år gikk det før fjøra på venstre bak røyk, fikk ny av levrandør, kun 12 ja TOLV dager etter knakk venstre FORANN, jeg ringte levrandøren og fikk komplett nytt sett tilbake. Byttet dette juli 2012 og allerede november så knakk venstre fjæra forrann IGJEN og denne gangen tredde fjæra seg ned på demperen og dette gjorde at hjulet subbet i innerskjerm og før jeg rakk å stoppe fra ca 90km/t så gikk innerskjerm til helvete. Jeg skal ikke oppgi hvor jeg har kjøpt settet, pga en pågående erstatningssak. Levrandøren tilbød meg nytt sett TA og mente de var feridge med saken. Er nok sikkert ikkje verdens beste kvalitet på desse settene nei, dei ligger jo ganske billig i pris i forhold til mangen andre. Men irriterende å ikkje få det godkjent i vognkort når ein har så mye dokumentasjon på att dei skal vere sånn på e90. Vertfall å få fratatt skilt pgr av det. Var det e90 du hadde settet på og?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå