Gå til innhold

Min vakre lille blå E87 - trenger tips.

bea_the
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Min aller første tråd her inne på bimmers... Litt skummelt  :eek:

Har handlet min aller første BMW, en Sidney Blue Metallic 118d 2004 mod. 

Av utstyr kan det blant annet nevnes skinninteriør, parkeringssensor foran og bak, xenon, HIFI-system, regnsensor ++.

Legger ut litt bilder fra salgsannonsen.. Som sagt min første post, så håper jeg har lagt inn bildene riktig nå da.  :grin:

post-75359-0-68530500-1384451050_thumb.j

post-75359-0-18852500-1384451041_thumb.j

post-75359-0-45077100-1384450298_thumb.j

Har planlagt å få inn led-interiørlys og led-skiltlys + en penere antenne. 

Ellers har jeg GS "rett rundt svingen", men føler jeg må få litt mer oversikt sånn at de ikke bare rynker på nesa når det kommer inn ei blond jente inn dit og ikke vet helt hva hun vil ha. ;-)

Finnes det noen flinke karer her inne som kan komme med noen forslag om hvordan jeg kan få bilen litt røffere?  ;-) Hjelp meg da, jeg er lærevillig!!  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god del ting du kan gjøre, men det som kanskje kommer i første rekke hos folk flest er senk og felger. Videre kommer det litt an på hvor mye du ønsker å bruke, og hvilket utseendet du ønsker på bilen, men min stemme går til aerodynamic-spoileren, og gjerne en ny frontfanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i blå E87 familien, og gratulerer med din første BMW! :-) Bilen ser ut til å være bra utstyrt med skinninteriør og greier :-) Jeg har M-tech fangere på min og synes selv det kler bilen, så du kan jo ta en titt på det :-) Ellers kan sorte grillnyrer, solfilm og gromme felger hjelpe på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, veldig fornøyd så langt vertfall!

Nå er snøen kommet, og har allerede vært ute å testet bilen litt på vinterføre både med og uten DTC. Morsom bil!!  :grin: Etter å ha kjørt framhjulsstrekker i lange tider var dette morsooooomt! 

post-75359-0-55409300-1384979979_thumb.j

Har tenkt litt på senk - hvilket merke og hvor mye er det best å senke? Ser noen bruker 20/30 mm (eller 30/20?). Sommerfelgene syns jeg er pene nok - enn så lenge. Har sorte nyrer i handlekurven hos koed.no - er det en side dere vil anbefale?

M-Tech fangere sent meget pent ut, men jeg har da parkeringssensor både foran og bak, vil dette være noe problem? :/ Vil gjerne beholde de (er jo jente  :smile:, haha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg 30/20 blir for lite, så jeg gikk for 50/30, men det er jo en smakssak. Koed.no fungerer fint, men jeg vil anbefale å kjøpe originale blanksorte nyrer, og ikke matte som det ofte er (Koed har dette også). Om du kjøper fangere med hull for PDC-sensorer er det ingen problem nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørst om jeg vil gå for 30/20. Blir 50/30 veldig lavt? Er litt skeptisk på det.. Spørs om jeg må ta meg en tur på GS og høre hva de har å si.  :)

Har nå fått montert en kortere antenne, en som vi hadde liggende her. Ble ikke helt fornøyd, skal prøve å få lagt ut bilde. 

Så planen fremover blir:

- Montere LED-interiørlys og skiltlys

- Enda kortere antenne?

- Muligens senk

- Lakke framfanger (evt. kjøpe M-tech?)

- Lakke høyre speil pga ripe av forrige eier

- Vaske og ordne slitne vinterfelger

- Sorte nyrer

- Nye bremseskiver og bremseklosser fremme til ny EU

Noen som forresten har erfaring med av restvarmen i bilen er kald? Kjørte en time til ferga i går, satte på restvarmen på ferga og det kom bare kald luft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett rimelig alternativ til å gjøre noe med fronten, er denne spoileren som er org. BMW performance i ekte carbon. Den har en latterlig pris på Schmiedmann, for den koster over 7000,- ordinært. Den er også enkel å montere. Se bilder i tråden min.

http://www.schmiedmann.no/no/bmw-e87/1935880-nytt?produkt=51-11-0-413-930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...