Gå til innhold

BjørnA's F30 320d xDrive M-Performance

BjørnA
 Share

Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg inn døra hos den lokale forhandleren veldig usikker på om jeg skulle bestille meg en ny F21 118d som etterfølger av min E81 118d. Noen timer etterpå går jeg ut den samme døra med kontrakt på ny F30 318d xDrive. Livet er for kort til å ikke være impulsiv, der altså.

Uansett. Siden jeg ikke har studert hverken brosjyre eller prisliste i evigheter før bestillingen var spikret er jeg fremdeles litt usikker på hva jeg burdte ha av utstyr på bilen. Jeg har heldigvis fortsatt noe tid til å endre litt på det punktet.

Følgende ble tatt med i første omgang:

-M-sport pakke - burdte vel være kjent for de fleste.

-Advantage pakke:

-PDC bak

-Aut. avblendbare innvendig speil.

-Bluetooth proffessional

-DAB+ radio

-Dynamisk cruise control

-Gjennomlastingssystem

-Lyspakke

-Nedfellbare nakkestøtter bak

-Oppbevaringspakke

-Varme i ratt

-Regnsensor

-Xenon

Utover pakkene:

-Tilhengerfeste

-Solbeskyttede vinduer

-HiFi høyttalersystem

-Adaptive kjørelys

-Fjernlysassistent

Jeg vurderer også comfort access, navi proffessional og ryggekamera, da i nevnte rekkefølge. Er dette utstyr jeg kommer til å angre på at jeg dropper? Spesielt navi proff er jeg veldig usikker på, iom at det er relativt dyrt. (16500) Samtidig ser det for meg ut som biler uten dette har en annen instrumentering? 

Kom med tips og innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg inn døra hos den lokale forhandleren veldig usikker på om jeg skulle bestille meg en ny F21 118d som etterfølger av min E81 118d. Noen timer etterpå går jeg ut den samme døra med kontrakt på ny F30 118d X-drive. Livet er for kort til å ikke være impulsiv, der altså.

Uansett. Siden jeg ikke har studert hverken brosjyre eller prisliste i evigheter før bestillingen var spikret er jeg fremdeles litt usikker på hva jeg burdte ha av utstyr på bilen. Jeg har heldigvis fortsatt noe tid til å endre litt på det punktet.

Følgende ble tatt med i første omgang:

-M-sport pakke - burdte vel være kjent for de fleste.

-Advantage pakke:

-PDC bak

-Aut. avblendbare innvendig speil.

-Bluetooth proffessional

-DAB+ radio

-Dynamisk cruise control

-Gjennomlastingssystem

-Lyspakke

-Nedfellbare nakkestøtter bak

-Oppbevaringspakke

-Varme i ratt

-Regnsensor

-Xenon

Utover pakkene:

-Tilhengerfeste

-Solbeskyttede vinduer

-HiFi høyttalersystem

-Adaptive kjørelys

-Fjernlysassistent

Jeg vurderer også comfort access, navi proffessional og ryggekamera, da i nevnte rekkefølge. Er dette utstyr jeg kommer til å angre på at jeg dropper? Spesielt navi proff er jeg veldig usikker på, iom at det er relativt dyrt. (16500) Samtidig ser det for meg ut som biler uten dette har en annen instrumentering? 

Kom med tips og innspill!

Comfort access ville jeg i allefall tatt med, veldig behagelig og du bruker det hver gang du kjører.

Ryggekamera er veldig behagelig når du er blitt vant til det, savnet det aldri før, men nå kjenner jeg at det er noe rart når jeg kjører biler uten, men er man ikke vant til det så er det ikke så,farlig tenker jeg.

Navi, tja, gjør jo videresalg lettere eventuelt, du får vel kanskje større skjerm også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør absolutt gå for navi pro ;)

I dag gikk jeg inn døra hos den lokale forhandleren veldig usikker på om jeg skulle bestille meg en ny F21 118d som etterfølger av min E81 118d. Noen timer etterpå går jeg ut den samme døra med kontrakt på ny F30 118d X-drive. Livet er for kort til å ikke være impulsiv, der altså.

Høø....Er ikke f30 3 serie? :P Hvordan kan du ha bestilt en f30 118d :P? Regner med at du mente f30 318d? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å velge 6WA, utvidet infodisplay. Velger du navi prof er dette inkludert.  :smile:

Sier meg enig i denne. Displayet til dagens 1 & 3-serie ser ut som om det er 15 år gammelt uten dette billige ekstrautstyret. Jeg ville også ha lagt til Head-Up-display. Automatkassen er også utrolig deilig, men den leveres vel ikke til 318d xDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggekamera er vel kanskje ikke så prekært på en "liten bil" som 3-serie? Hadde det på min Toyota Landcruiser og da var det meget nyttig, men har ikke savnet det på min E60. Spørs vel litt om du har små barn/bikkje også, som springer rundt på tunet ditt eventuelt. Da ville jeg tatt det med for sikkerhets skyld, sånn at man alltid kan se bak bilen i tillegg. Utrolig tragisk å rygge på noen luringer som gjemmer seg bak der, enten det er små barn eller kjæledegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig mente jeg F30 318d, Dårlig korrekturlesing av meg. 

Bilen blir estorilblå med finslipt alu / pianosort interiørlister. Sett litt på listene med blå kant også, men synes det blir bittelitt "harry". Jeg sikler uansett på performance-lister innvendig.

Så forskjellen på instrumentpanel og dashbord med og uten navi pro består av pakken 6WA, utvidet infodisplay? Vil alt bli likt bortsett fra skjerm og iDrive-knapp om jeg velger denne pakken?

Selvfølgelig har jeg veldig lyst på navi pro også, men siden jeg allerede er 40.000,- over mitt opprinnelige maks budsjett, bør jeg vel spørre meg selv om jeg virkelig har bruk for det. Bilen skal for det meste brukes til jobbpendling, ca 30.000 km i året, så veien kan jeg...

Man får, som Bradbury sier, ikke automatkasse på 318d i kombinasjon med xDrive. I mitt tilfelle prioriteres firehjulsdrift langt foran automat pga dårlig vei til og fra jobb vinterstid, samt mye trekking av henger på vinteren. Head-Up display har jeg prøvd, men aldri hatt, og tror således ikke det vil være noe savn. Det er uansett ikke verdt pengene i mine øyne om jeg må ofre annet utstyr jeg føler jeg har mer lyst på.

PDC bak er med på lista, jeg har det samme på den jeg har i dag og synes det fungerer greit. Jeg har alltid vært forsiktig med rygging både i forhold til folk/dyr og materielle skader. Grunnen til ønsket om ryggekamera er at jeg har oppdaget hvor genialt dette verktøyet er i forhold til å rygge kula rett på henger-draget. Det holder jo å være uheldig en gang, så er jo denne kostnaden innspart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en f31' med mye utstyr.

Men som du lurer på, så tror jeg at jeg ville hoppet over Hifi anlegget for heller å ha navi.

Det originale anlegget i f31 er ihvertfall bedre enn på e81/f20/e61.

Jeg har alltid synes at orginale anlegg er noe drit, men akkurat på den nye 3 serien, ble jeg veldig positivt overrasket!

Gratulerer med bra valg av bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en f31' med mye utstyr.

Men som du lurer på, så tror jeg at jeg ville hoppet over Hifi anlegget for heller å ha navi.

Det originale anlegget i f31 er ihvertfall bedre enn på e81/f20/e61.

Jeg har alltid synes at orginale anlegg er noe drit, men akkurat på den nye 3 serien, ble jeg veldig positivt overrasket!

Gratulerer med bra valg av bil!

Takk for det.

Mener du standardanlegget i F3x er bedre enn standard i E81, eller har du hørt / testet HiFi i E81?

Jeg har HiFi høyttalersystem på min E81 i dag, og synes faktisk det er litt på kanten i forhold til hva jeg vil ha og forventer i en bil i premiumsegmentet. Det skal sies da at jeg ennå ikke har testet hverken originalt lydanlegg eller HiFi. Skal låne en bil neste gang jeg kommer hjem fra jobbreise, så jeg får litt bedre inntrykk. Men som det er nå, er det ikke aktuelt å plukke av HiFi høyttalersystem.

Det er utrolig vanskelig å sette strek i forhold til hva man skal bestille av ekstrautstyr, men med over 500 timer i bilen hvert år vil man gjerne trives også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hifi anlegg i min f20, som jeg hadde for et par mnd siden.

Da jeg var å prøvde f31, som det ente med at jeg kjøpte, så manglet denne HIFI pakken (noe jeg var SVÆRT skeptisk til, da standard og HIFI i f20 ikke er noe særlig)

Men jeg ble veldig overrasket over kvaliteten i F31, selv bare med standard. 

Så anbefaler deg veldig å prøve bil med og uten HIFI, du kommer nok fort til å merke at standard er bra nok, og heller gå for navi proff

Det er helt klart mitt tips! Navi proff med utvidet kjørekomputer er genialt, det gir bilen et helt annet preg.

Jeg har både ryggekamera og parksensorer, dette har jeg blitt VELDIG glad i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6WA er et utvidet infodislay under turtelleren, standard er kun et lite display mellom speedo og turteller. Dette er inkludert i navi prof, men koster 1880kr uten navi prof.

Navi prof er jo ikke bare kart, men også mye bedre visning av musikk ( art cover) og DAB-visning med bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkulatoren er snart utslitt, men jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for Navi Pro nå, uten å ta av HiFi.

En annen ting som ergrer meg litt med BMW 1&3, og som nesten fikk meg til å bestille VW eller Skoda, er mangelen på drivstoffvarmer. Hadde gledet meg veldig til neste bil jeg skulle kjøpe, siden jeg var overbevist om at da skulle det bli drivstoffvarmer. Men, nei. Ikke å få.

Noen med F30/31 som har sjekket muligheten til ettermontering av Webasto/Eberspächer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes!

Eberspacher leverer (endelig) varmer til F3x serien.

På lokket over drivstoff tanken, er det til og med lagd klart fra bmw for montering av drivstoffslange til ekstern varmer!

NBK (norsk bil klargjøring) kan helt sikker hjelpe deg med montering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...