Kattlikzm Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 Sugerør funker ganske fint det, blir som og boble bensin Ekke sunt det heller, blir bare litt uggen i magen Haha LITT for mye er ufarlig, men nå er det forskjellig hva folk betegner som LITT da Tja. er nok mer enn litt mye . Den er ganske nær toppen. Rekker dog ikke ned til selve kjølevæsken med fingeren om du skjønner hva jeg mener . Skal se og få tømt litt. Må bare se hvordan jeg skal gjøre det.
Clevion Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Du kan jo evt koble på flere sugerør så det blir mer i røret før du faktisk får det i munn Nå har jeg aldri bobla verken det ene eller det andre, men har sett når folk bobler bensin så har de jo et par meter lange rør
teaser23 Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 ta en brusflaske og en slangebeta. sett fast slangebetan i korken, før du putter slangen ned i expasjonstanken so trykker du inn flasken og putter den i expasjonstanken og slepper flasken. da ska den suge ut kjøleveske som er for mye.
Kattlikzm Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 ta en brusflaske og en slangebeta. sett fast slangebetan i korken, før du putter slangen ned i expasjonstanken so trykker du inn flasken og putter den i expasjonstanken og slepper flasken. da ska den suge ut kjøleveske som er for mye. Føler meg som en dum idiot nå, men hva er en slangebeta? haha
Sjøbuse Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 El slangebeta er en liten slange bit. Beta = bit
Kattlikzm Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 aha mange takk! Nå henger jeg med . Får løpe litt rundt og spørre naboer om de har noe slikt lignende. Hvis ikke blir det cola flakse, sugerør og duct tape rundt!
CrZyWiz Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Har du prøvd dette eller gjetter du? Min gjore ikke det. Ja, de spytter ut det overflødige når alt blir varmt og trykksatt. Testet på både M50, M52TU,M54 og M47TU2 motor. Evnt visst nervene tar dere, så kan dere stå på tomgang med påfyllingslokket av. Så det får tømt seg. Morty999 og Tare Jansen reagerte på dette 2
Kattlikzm Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 Ja, de spytter ut det overflødige når alt blir varmt og trykksatt. Testet på både M50, M52TU,M54 og M42TU2 motor. ... da slipper jeg å bruke tid på å fjerne kjølevæske? Er det trygt da? Og hvor lang tid vil det ta før det drypper ut og alt er tilbake på normalt nivå? Et par minutter, timer, dager?
Kjell Z3 Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 ... da slipper jeg å bruke tid på å fjerne kjølevæske? Er det trygt da? Og hvor lang tid vil det ta før det drypper ut og alt er tilbake på normalt nivå? Et par minutter, timer, dager? Du vil jo få høyere trykk enn vanlig før ventilen slipper ut kjølevæske. Siden kjølesystemet har sine svakheter ville jeg ikke gamblet på det. Sug ut litt du så er du sikker.
Kattlikzm Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 Du vil jo få høyere trykk enn vanlig før ventilen slipper ut kjølevæske. Siden kjølesystemet har sine svakheter ville jeg ikke gamblet på det. Sug ut litt du så er du sikker. Da gjør jeg det! . Vil takke alle for hjelpen!
Sjøbuse Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Skru av lokket. Start motor. Etterhvert vil der renne over når det blir varmt. Gir du gass kommer ennå mer opp. Men stopp motor før det begynner og koke. Hviss ikke kan du få luftbobbler i systemet. Og da må du til med lufting også.
hsd Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljesuger-20718/ Når man ikke har slik peilepinne så ordner somregel motoren kjølevæske av seg selv etter mine erfaringer. Eventuelt er jo det bare å ha av lokket på ekspansjonstanken og la det renne over dit, er jo ikke snakk om mye uansett.
Kattlikzm Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 hmm. av en eller annen grunn var tanken ikke like full som den var istad. Rart? Har ikke startet motoren heller, så... hmmm..!??!? Er ingen lekkasjer heller. Nå er den ihvertfall bare litt over Kaldt/Cold punktet. Tror den vil fikse seg på egenhånd . Mange takk for hjelpen folkens!
Sjøbuse Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Var motor varm da? Isåfal vil det jo ha minsket etterhvert som det blir kaldt.
teaser23 Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 en slange bit. en stk brusflaske. so har du redskap til å suge opp veske som er overfylt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå