Gå til innhold

problem med xenon i grøftlys e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

her om dagen monterte jeg ballaster og xenon pærer i en e39 530d, fungerte fint noen dager, plutseli en dag etter jeg startet bilen og slo på grøftlysene så stoppet motor og glødeplugg lampen begynte å lyse, byttet tilbake til org pærer og lampen lyste enda, så forsvant lampen etter noen dager, så prøvde jeg med andre ballaster (35w) og 35w pærer, samme skjedde igjen og lampen begynte å lyse og motor stoppet, men om jeg skrur på tenningen, slår på grøft og park, også starter motor så funker det helt fint. men lampen lyser enda, noen som vet va som kan være grunnen til dette? :)

Skrevet

Prøvd med flere billig bokser eller skikkelig ?

Monterte fra ebay i langlys på forje bilen min og då fikk plutselig turtelleren tix så te de grader

sendt from my unicorn using tapatalk

Skrevet

Kanskje like greit å droppe det da? :) Er ikke akkuratt trivelig for andre på veien om du kjører med xenon i grøftelys og spesielt om veien er våt. 

Men om du gir deg ikke uansett, så er det kanskje en tanke å finne et xenon kit som er tilpasset E39, siden det er en ganske kresen bil når det gjelder uorginale pærer.

Et kjapt søk på ebay:

http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-E60-5-SERIES-AND-M5-FOG-LIGHT-HID-XENON-CONVERSION-LIGHT-KIT-HB4-9006-AC-/320763088679?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4aaef84f27

Skrevet

Det er stort sett bestandig problemer med ballastene/tennere og nesten aldri med pærene.

Men dette gjelder forsåvidt ikke bare e39.

Skrevet

endte opp med å bestille led pærer til grøftlysene, cruiseconrollen sluttet plutselig å virke og så, orker ikke problemer så håper led pærene er grei :)

Skrevet

Det er ikke canbus feil vil jeg. Stort sett så lager disse ballastene/tennerne for mye elektro støy som kan forplante seg videre i ledningsnettet, og som potensielt kan være skadelig for bilen.

Skrevet

Jeg hadde problem med at Ballastene til fjernlysene gav feilmelding på nivåreguleringa bak på min E39 slik at det ble deaktivert når jeg skrudde på fjernlys. Dette skjedde selv med kvalitetsballaster. Jeg løste problemet med å flytte ballastene og kjøre de via rele. Er ikke helt sikker på hvilke av de 2 tingene som faktisk løste floken men det som uansett er et faktum er at enkelte ballaster har veldig høy startstrøm slik at de om du kjører det originale pærestikket direkte innpå ballasten så er rett og slett ledningene for tynne i forhold til strømtrekket til ballasten. 

Jeg fikk faktisk problemet da jeg skifta ut KIna ballastene med kvalitetsballster fra USA.  Skikkelige ballaster gir mer kaldstartstrøm for å få raskt varme i pæra og de gir også mer strøm i vanlig drift. En 55w ballast av god kvalitet gir 50-55w ut til pæra mens de verste Kina ballastene gir under 40W ut til pæra. Derfor krever skikkelige ballaster mer av ledningsnettet i bilen og det er derfor fordel å kjøre de via rele for å unngå feilmeldinger, tenningsproblemer og flickring.

Det kan også være at de sender ut støy som gir alle disse rara feilmeldingene og symptonene. Jeg flytta mine til ande steder i motorommet så det kan jo hende at det var elektrostøy som var problemet hos meg også.

Skrevet

Det er ikke canbus feil vil jeg. Stort sett så lager disse ballastene/tennerne for mye elektro støy som kan forplante seg videre i ledningsnettet, og som potensielt kan være skadelig for bilen.

Tenkte mer på led pærene nå :)

Skrevet

Kjøp 55w ballaster, hae det selv i fjernlys samt grøftelys, jeg bruker dog aldri grøftelysene, så blending er ikke noe problem.

Hadde tidligere 35w ballaster og det skapte bare problemer selv om jeg monterte inn motstander, blaffrende lys osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...