Micro_RaCeR Skrevet November 22, 2013 Share Skrevet November 22, 2013 Heisann, dama vurderer nå å kjøpe en 118d 05/06 mod gått 93000 noen som vet om svakheter med denne? hørt at girkasse og clutch er en svakhet?? syntes clutchen virket noe hard,, kan dette være tegn på at noe kan være feil snart?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Nei,de er ganske tunge. og girkassen er heller ikke en svakhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Clutchen er tung på disse bilene her, folk som ikke er vant til slikt tror noe er galt med slik skal det være. Samme på min E90 325d også E87 regnes faktisk som svært driftsikre og gode biler med lite kjente feil. Micro_RaCeR reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Min gamle E92 hadde også "hard clutch", ikke noe å bekymre seg over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 *trene mer* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Tidlige 118d har problemer med diff... de ryker. Passer heller ikke over fra andre modeller... må kjøpes ny, og er dyyr... sent by me, with Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 *trene mer* Trene mer? Jeg digger at den er hard og fast, sånn fjærlette "jalla" klutsjer på VAG konebiler liker jeg ikke. Kanskje mer lett kjørt men får ikke samme feelinga som på BMWen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 "Hard og fast" er vel det jeg pleier å beskrive de oppgraderte clutchene våre med (og de er faktisk ganske mye hardere enn originale). Har aldri hørt noen mene at original clutchen er hard. Mulig den er hardere en svamp aktig ford clutch, men det er som du sier, bare positivt. Det er heller ikke mer lettkjørt. Men ja, jeg står litt ved at om man opplever bmw clutch som hard, så må man trene mer edit: Jeg måtte sjekke objektiviteten min her, så en søndagskveld i sofaen: "Kjære, husker du den blå bmwen du hadde oppkjøring med (e90 320d)?" "ja", synes du clutchen var hard, eller hardere enn normalt?" "Nei". så..... trene mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Som vanlig, så kommer det ett gullkorn fra TRF,hehe. Trene mer hvis clutchen føles hard;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Artig teori TRF Så for å kjøre en Lamborghini Espada som sies å ha den hardeste klutsjen så må man altså være en topp atlet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnA Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Jeg har hatt en 2008 118d fra den var ny til nå, og i forrige uke rundet den 150.000 km. Nå er det vel noen små forskjeller på 05/06 og 08 modellene, men jeg har bare gode erfaringer å dele. Så langt har den ikke kostet meg annet enn dekk, serviser og drivstoff/forsikring. Av slitedeler er det byttet bremseklosser bak, that's it. På servicen jeg tok forrige uke ble det anmerket skiver og klosser foran samt skiver bak som var rustne / under minimums-mål og slitte foringer på stag til stab-stag. Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale en slik bil på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Tåler km godt disse bilene. Min bil bikket 213 000km forrige helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå