Gå til innhold

E46 320DAT: Lav drifts tempratur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Eg har ein E46 320DAT som eg ikkje får så veldi mykje over blå på tempratur målaren. Eg har hatt diagnose på den, og da viste det seg at sirkulasjons pumpa var gåen. Denne har eg bytta. Når dette ikkje hjalp så bytta eg termostat. når detta ikkje hjalp så veit eg ikkje kva anna eg kan gjera. Det er Diesel varmer på den (ikkje webasto, men Motronic eller noko i den dur) kan det vera denne som lager krøll og at eg burde ha kobla den vekk? Håper noken har forslag til kva eg kan gjera :smile:

Skrevet

Hva med AGR ventilen, som sitter på eksoskjøleren? den kan også ryke..byttet på min.

Kan eg bare blokkere denne med ei plate eventuelt, eller må eg kjøpa bypass ventil.... har hørt at disse kokser til insuga veldig

Skrevet

Termostaten på AGR(EGR) mener kentha320dat, ikke selve ventilen.

Det er like ofte den er gått i stykker som hovedtermostaten.

Hvem var det som tok diagnose på bilen din?

Skrevet

Heisann! Eg har ein E46 320DAT som eg ikkje får så veldi mykje over blå på tempratur målaren. Eg har hatt diagnose på den, og da viste det seg at sirkulasjons pumpa var gåen. Denne har eg bytta. Når dette ikkje hjalp så bytta eg termostat. når detta ikkje hjalp så veit eg ikkje kva anna eg kan gjera. Det er Diesel varmer på den (ikkje webasto, men Motronic eller noko i den dur) kan det vera denne som lager krøll og at eg burde ha kobla den vekk? Håper noken har forslag til kva eg kan gjera :smile:

Dette høres akkurat ut som problemet jeg hadde på min E46 320D fra 2000, og da var det termostaten til AGR ventilen, så jeg er enig med Otis her. Lett sak å bytte, og koster ikke allverdens :)

Skrevet

Termostaten på AGR(EGR) mener kentha320dat, ikke selve ventilen.

Det er like ofte den er gått i stykker som hovedtermostaten.

Hvem var det som tok diagnose på bilen din?

Har bestilt ny EGR termostat no :-) har hatt den på diagnose på bavaria haugesund tidligare, å det var da eg fekk veta sirkulasjons pumåa var røken. men satser på at det ordner seg no :-) ser at alle er enige så då takker eg for hjelpa :-)

Skrevet

Jeg synes det er rart av Bavaria om de mener det er sirk.pumpa som er årsaken til lav temp, om det var det du meldte i fra til dem om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...