eXyleNe Skrevet November 23, 2013 Skrevet November 23, 2013 Heisann! Eg har ein E46 320DAT som eg ikkje får så veldi mykje over blå på tempratur målaren. Eg har hatt diagnose på den, og da viste det seg at sirkulasjons pumpa var gåen. Denne har eg bytta. Når dette ikkje hjalp så bytta eg termostat. når detta ikkje hjalp så veit eg ikkje kva anna eg kan gjera. Det er Diesel varmer på den (ikkje webasto, men Motronic eller noko i den dur) kan det vera denne som lager krøll og at eg burde ha kobla den vekk? Håper noken har forslag til kva eg kan gjera
kentha320dat Skrevet November 23, 2013 Skrevet November 23, 2013 Hva med AGR ventilen, som sitter på eksoskjøleren? den kan også ryke..byttet på min.
eXyleNe Skrevet November 24, 2013 Forfatter Skrevet November 24, 2013 Hva med AGR ventilen, som sitter på eksoskjøleren? den kan også ryke..byttet på min. Kan eg bare blokkere denne med ei plate eventuelt, eller må eg kjøpa bypass ventil.... har hørt at disse kokser til insuga veldig
Otis Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Termostaten på AGR(EGR) mener kentha320dat, ikke selve ventilen. Det er like ofte den er gått i stykker som hovedtermostaten. Hvem var det som tok diagnose på bilen din?
Daniel80 Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Heisann! Eg har ein E46 320DAT som eg ikkje får så veldi mykje over blå på tempratur målaren. Eg har hatt diagnose på den, og da viste det seg at sirkulasjons pumpa var gåen. Denne har eg bytta. Når dette ikkje hjalp så bytta eg termostat. når detta ikkje hjalp så veit eg ikkje kva anna eg kan gjera. Det er Diesel varmer på den (ikkje webasto, men Motronic eller noko i den dur) kan det vera denne som lager krøll og at eg burde ha kobla den vekk? Håper noken har forslag til kva eg kan gjera Dette høres akkurat ut som problemet jeg hadde på min E46 320D fra 2000, og da var det termostaten til AGR ventilen, så jeg er enig med Otis her. Lett sak å bytte, og koster ikke allverdens
Alpejohn Skrevet November 24, 2013 Skrevet November 24, 2013 Hadde samme problem når jeg kjøpte min E39, bytta både hovudtermostat og termostat for AGR, problem solved!
eXyleNe Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Termostaten på AGR(EGR) mener kentha320dat, ikke selve ventilen. Det er like ofte den er gått i stykker som hovedtermostaten. Hvem var det som tok diagnose på bilen din? Har bestilt ny EGR termostat no har hatt den på diagnose på bavaria haugesund tidligare, å det var da eg fekk veta sirkulasjons pumåa var røken. men satser på at det ordner seg no ser at alle er enige så då takker eg for hjelpa
kentha320dat Skrevet November 26, 2013 Skrevet November 26, 2013 Termostaten ja..takk Otis. Håper det ordner seg nå!
eXyleNe Skrevet November 27, 2013 Forfatter Skrevet November 27, 2013 eg skal gi ein tilbakemelding når eg har fått bytta om det funka eller ikkje
Otis Skrevet November 28, 2013 Skrevet November 28, 2013 Jeg synes det er rart av Bavaria om de mener det er sirk.pumpa som er årsaken til lav temp, om det var det du meldte i fra til dem om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå