handberg94 Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Hei Jeg kondemnerte min BMW 320d 2000 mod kjørt 200km for noen uker siden.. Jeg betalte 109k for den tilig på våren 2013, men takstmannen kunne ikke gi mer en 63 tusen pga tilsvarende bilder ligger på dette i dag ( de har sunket endel i pris siden i vår)!. Et bil verksted med navn Bjørnstad bil fortalte med at det var alt forlite å få tilbake og jeg får ikke tatt ny takst på den pga den allerede er kondemnert, så for å kunne få tilbake mer måtte jeg finne samme type bil med rundt samme prisklasse som min og sende til takstmannen samt min kjøpskontrakt. Noen som har vært borti noen av det samme før? Setter STOR pris på om noen kunne poste link med tilsvarende biler med samme prisklasse som jeg kan sende til takstmannen. Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Hvorfor blar du ikke på Finn.no å ser? Da vil du se at den dyreste 320d, koster 68 470kr. Og den har da gått 163 000km. Ergo takstmannen er nok ikke så langt unna. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45489119 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Hvorfor blar du ikke på Finn.no å ser? Da vil du se at den dyreste 320d, koster 68 470kr. Og den har da gått 163 000km. Ergo takstmannen er nok ikke så langt unna. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45489119 Regner med at utstyr også spiller en viss rolle når det kommer til takstering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Jeg vil dessverre tørre å påstå at du har betalt altfor mye for bilen du har kjøpt, og at summen du nå får tilbud om er mer reelt (med mindre det var et prakteksemplar du hadde). At disse har falt noe særlig i verdi på et halvt år er bare tull, da de er for gamle til å falle så mye i verdi på så kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Er desverre som awt sier ja. Solgte en 320d facelift m-tech i våres for 95000,- Så over 100k for en 2000 er nok desverre hanske mye. Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Er det pant i bilen? Er skaden din eller motpartens skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Som nevnt har du nok betalt litt for mye for bilen. Det eneste du kan gjøre nå er å klage til saksbehandleren din, og håpe på å få litt mer. Henvis da til prisen i kjøpskontrakten din og påstå at din bil var bedre utstyrt og i vesentlig bedre stand en de bilene som er til salgs nå. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå