Gå til innhold

Låsekasser fryser e39

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

kondens i dørene,sett inn en kupevarmer på full varme over natten,ikke åpn vinduer i regnvær vinterstid,og bruk så mye varme du orker i bilen på dager med kuldegrader,smøring hjelper lite på dette problemet er min erfaring.en tørrball som trekker til seg fuktighet bruker jeg vinterstid i bilen,dørene fungerer bedre etter dette virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh... opplevde de samme igår på min.. fik døra opp men fikk den ikke igjen..

når jeg tilslutt fikk den igjen så fikk jeg den f... ikke oppigjen haha :P var bare å ha på litt varme i bilen å være tolmodig, men var hysterisk morsomt for hun som satt på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min E46. Jeg endte med å bytte kabelen som går fra ytterhåndtaket og til låskasse. Etter det har det vært bra. Spraying av låsekasse og vaier med diverse fludium hjalp ikke. Nødløsning min ble å åpne bakdøra og deretter åpne framdøren fra innsida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på min E46. Funnet et røvertrix frem til jeg får fikset det. På E46 er det to plastlokk i bakkkant av døra, det som er nærmest låsekassa er det en dings rett innenfor som beveger seg når man drar i håndtaket.

Når låsen er fryst fast er det bare å pelle den ned og på plass med et skrujern, tungvint men fort gjort når man har det travelt om mårran.

Kan jo hende det er samme greia på E39en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e39 er det låsekassen som er problemet med at smøringen i kassen blir for dårlig av alder. Det løses ved å dyppe hele låsekassen i oljebad.

Ellers kan det være is i en av de vaierene som går til håndtaket/låsekassen, inni strømpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...