Popza Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 (endret) Har vært å lett etter en E60/E61 dem siste ukene. Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45423064 530d med ny motor til 170.000, det må da være en god deal. Trodde jeg... Var ganske innstilt på å kjøpe den, men tenkte at en NAF-test til 2000kr kunne kanskje være en god investering, og det var det! Først da jeg spør om jeg kan ta bilen på NAF-test før jeg kjøper den svarer han ikke på over 2 timer(Fra først å svare på under 1min på dem andre meldingene 5-6 meldingene. Kan jo være ren tilfeldighet, men det virket som om han ble veldig skeptisk/redd). Jeg ble mistenkelig her... Men etter å tenkt godt å lenge så var det ok da. Motoren er IKKE ny. Den var delvis overhalt fortalte selger til NAF-ansatt(som etterpå fortalte meg dette via telefon) på samme blokk. IKKE fabrikk-ny motor. Jobben var dårlig utført så motoren hadde stor oljelekkasje og kjørte nå rundt med veldig lite olje. "Nyere bremseskiver" Står det i annonsen. Bak var det over 25% rust på skivene, så dem måtte byttes snart + at klossene var dårlige. Noe annet han ikke fortalte om er at hele høyresiden + front fanger er omlakkert(krasjskadet?). Spurte selger om dette, men ikke noe svar. Ellers var den bra sa han. Noe små-plukk. Bære-arm bak var det litt knirk i, bilen har ikke reservehjul, litt slitt parkbrems(lang vandring før den tar), noe steinsprut(noe man må regne med på en bil fra 2004 synes jeg), og litt rust ved høyredørkant under "gummipølse". Tok dette opp med selger via SMS. Ikke noe svar. Ringte han. Ikke noe svar. Han sa han skulle ringe meg etter testen; slik at jeg kunne komme til han å kjøpe bilen. Denne telefonen kom aldri. Forbanna svindler. "ny motor", du liksom. Prøver ikke henge ut selger, men man lyver ikke om "ny motor" til folk som skal kjøpe bil til nærmere 200.000kr! Det er regelrett frekt synes jeg. Så er du i markedet for å kjøpe E60 530d. Ikke kjøp denne, jeg har testet den for deg! Noen med lignende historier/innspill? Endret Desember 6, 2013 av sjøbuse Uønsket inhold fjernet. Thundercoil og LK reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Bra du legger ut slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2013 Bra du legger ut slikt Synes at sånt burde alle folk dele som opplever forsøk på svindel. Jeg vil ikke at en annen stakkar drar å kjøper bilen i god tro :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Viste han deg noen form for dokumentasjon på motorbytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2013 Viste han deg noen form for dokumentasjon på motorbytte? Nei, og da jeg spurte om hvorfor motor var byttet unnlot han å svare på dette spørmålet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Nei, og da jeg spurte om hvorfor motor var byttet unnlot han å svare på dette spørmålet også. Hadde ikke giddet å bruke tiden på en bil som ikke har dokumentasjon på motorbytte . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Noen med lignende historier/innspill? Var i markedet for E39 i starten av året. Fant en fin en i samme by som jeg bor i. I øvre prissegment av hva jeg hadde tenkt å bruke, men selger påstod det var fordi mye var byttet av deler, bare vært 2 eiere og mye ekstrautstyr på bilen. Greit nok, jeg var nært til å ta selger på ordet her fordi bilen så meget bra ut. Jeg var avventende med å gi selger svar på om jeg skulle ha den eller ei, så til slutt sa jeg greit, men først skal jeg ha den på NAF-test. I overkant kostbart på en bil til 50 000, det skal jeg si meg enig i. Selger begynte nå å forsøke å berolige meg med at bilen var EU-godkjent, la merkelig mye vekt på dette. Jeg sa at det kun er et minimumskrav og sier ikke stort om bilens generelle tilstand. Etter en dag gikk selger med på NAF-test. Her dukket feilene opp på rekke og rad. Oljelekkasje, problemer med justering av lys, slitasje i forstilling, dårlige støtdempere bak og litt annet jeg ikke husker i farten. NAF-mannen anslo at prisen var ca. 15 000 for høy. Etter å ha hørt dette ble først selger direkte sint, påsto at NAF var partisk med kjøper, og nok engang ble EU-godkjent lagt frem som argument. Sa som saken var at jeg betaler ikke den prisen som selger ønsket, og siden han gjorde seg så vanskelig kunne det være det samme med hele greia. Det gikk noen timer, og en tekstmelding rullet inn. Selger beklaget sin oppførsel og sa han kunne la den gå for 40. Uaktuelt, og der tok kontakten slutt. Fant senere bilen på finn til 45000, hvor da selger skrev at bilen hadde vært på NAF-test og sa rett ut at bilen trengte nye støtdempere bak men ellers var i toppstand. Ingen kommentar, fint lite jeg kunne gjøre for å hjelpe potensielle andre kjøpere dessverre. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2013 Selger begynte nå å forsøke å berolige meg med at bilen var EU-godkjent, la merkelig mye vekt på dette. NAF-mannen anslo at prisen var ca. 15 000 for høy. Samme hos meg. Selger vektla at den var EU-godkjent i år og at "se bilen og du skjønner den er verdt prisen", "merker ikke at den har gått 218k" og "bilen er tight og fin"... -.- Dette skulle være god nok dokumentasjon på alt, synes han. NAF-mannen sa til meg at han ikke hadde kjøpt den, og at den ikke var verdt 170.000kr i den tilstanden den var nå. Han la til at bilen hadde verdt prisen om det hadde vært ny motor(som det var "reklamert for"), ingen lekkasje fra motor, og ingen "mistenkelig omlakkering" uten dokumentasjon/begrunnelse. Hadde ikke giddet å bruke tiden på en bil som ikke har dokumentasjon på motorbytte . Nei, hvem gjør vel det. Jeg regnet med at han hadde det, ser på det som en selvfølge når du skal selge bilen. Men, det var vanskelig -.- Oppdatering på saken: Har fått svar fra selger nå. Svarer ikke på noen av spørsmålene mine ang. bilens tilstand og feilene som ble funnet. Skrev bare "kan jeg få se testen, for å se hva som er bemerket?"... Useriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Jeg styrte allerede unna den bilen når han opplyser om at bilen har komfort seter og ikke sports seter. Men det er nå bare meg det da Ellers greit at du sier i fra om slikt! Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Merkelig at dere skal pirke på omlakkering...Hva om den er lakkert før selger eide den? Man kan ikke vite alt..naf test er litt...vel pirkete til tider føler jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Privatperson eller firma? Han skriver jo som et firma i annonsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Merkelig at dere skal pirke på omlakkering...Hva om den er lakkert før selger eide den? Man kan ikke vite alt..naf test er litt...vel pirkete til tider føler jeg... Når en bil koster såpass mye skal det være lov å pirke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2013 Merkelig at dere skal pirke på omlakkering...Hva om den er lakkert før selger eide den? Man kan ikke vite alt..naf test er litt...vel pirkete til tider føler jeg... Når selger allerede er "på jugern" med å ha "byttet motor"; når han ikke har det. Er det ikke lurt å være skeptisk til omlakkering av en hel side av bilen? Det synes da jeg. Hvorfor akkurat hele høyresiden? Påkjørt? Krasjet? Ujevnt karosseri? Privatperson eller firma? Han skriver jo som et firma i annonsen Han snakket som privatperson da jeg snakket med han. Ikke noe firma var nevnt. Gikk under hans eget navn da han skrev til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Desember 6, 2013 Share Skrevet Desember 6, 2013 Er greit å vite slikt. Men selger kan ikke vite alt om en bil. Kan godt hende selger selv har blitt lurt til å kjøpe bilen, at han selv har kjøpt katta i sekken. Men en ting skal dere vite. Dette er IKKE direkte en privat person. Dette er en person som selger biler svart, med litt fortjeneste eller kall det for en biinntekt.. Jeg kjenner verken til bilen her eller personen. Men jeg selv er bil selger, driver ett lite bruktbil firma. Så kjenner igjen måten folk skriver på. Når selger skriver: Innbytte vurderes til normal innbyttepris, og "vi" henter deg på Oslo Lufthavn Gardermoen om du kommer med fly. Dette er typisk måte å skrive på for en som driver litt med kjøp og salg. Når selger i tillegg vet noe eller ingenting om bilen, holder igjen info osv osv. Så oppfatter ikke jeg dette som en seriøs privat selger. Og det å si det at Naf er på "kjøper" sin side, det er også veldig teit å si. Naf er en nøytral part. Jeg selv bruker Naf på alle mine biler som skal selges, og det er dønn viktig å være ærlig å seriøs når man faktisk skal selge en bil som privat eller ett firma. Mitt motto er: Selv om jeg syns 200,000 kr er en helt ok pris for ett kjøretøy, så er ikke det sikkert at naboen min har råd til det. 200,000 kr er kjempe mye penger for folk flest, og det å lure folk på den måten trådstarter forteller selger oppførte seg på er rett og slett dårlig gjort. Styr unna bilen her mener jeg. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Desember 7, 2013 Share Skrevet Desember 7, 2013 Er greit å vite slikt. Men selger kan ikke vite alt om en bil. Kan godt hende selger selv har blitt lurt til å kjøpe bilen, at han selv har kjøpt katta i sekken. Men en ting skal dere vite. Dette er IKKE direkte en privat person. Dette er en person som selger biler svart, med litt fortjeneste eller kall det for en biinntekt.. Jeg kjenner verken til bilen her eller personen. Men jeg selv er bil selger, driver ett lite bruktbil firma. Så kjenner igjen måten folk skriver på. Når selger skriver: Innbytte vurderes til normal innbyttepris, og "vi" henter deg på Oslo Lufthavn Gardermoen om du kommer med fly. Dette er typisk måte å skrive på for en som driver litt med kjøp og salg. Når selger i tillegg vet noe eller ingenting om bilen, holder igjen info osv osv. Så oppfatter ikke jeg dette som en seriøs privat selger. Og det å si det at Naf er på "kjøper" sin side, det er også veldig teit å si. Naf er en nøytral part. Jeg selv bruker Naf på alle mine biler som skal selges, og det er dønn viktig å være ærlig å seriøs når man faktisk skal selge en bil som privat eller ett firma. Mitt motto er: Selv om jeg syns 200,000 kr er en helt ok pris for ett kjøretøy, så er ikke det sikkert at naboen min har råd til det. 200,000 kr er kjempe mye penger for folk flest, og det å lure folk på den måten trådstarter forteller selger oppførte seg på er rett og slett dårlig gjort. Styr unna bilen her mener jeg. Hvordan vet du at han selger svart(hva nå enn det måtte være), kan jo oppgi dette på selvangivelsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå