smbob Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 Nei, 525 har ikke swirl flaps. Jeg velger å skifte dobbelt så ofte som bilen selv vil. Om det er nødvendig for jeg aldri vite tror jeg. Sendt fra mobilen Ja da kan jeg kjøre uten bekymringer for swirl flaps. Da er det vel "bare" sprekk i manifoil som er "gjenganger" på denne motoren? Man bør pleie "maskinisten" godt, så hyppige oljeskift skal han få. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Manifoilen er vel heller ikke svakhet på facelift motor, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 Ser ut som du Otis har samme bil som min. Har du byttet pærene i ea og tåkelysene, slik at de har lik farge som hovedlysene? Det er vel det eneste jeg tenker og endre på når jeg får bilen. Ser det skrives mye om dette på forumet. For min del er det ønske om riktig farge på lyste og at disse pærene ikke lager noe krøll med tanke på feilmeldinge osv. Eventuelt hvilke pærer benyttet du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Mener at firmware ikke oppdateres samtidig som kartet. Nei, software oppdateres ikke samtidig, men det er heller ingen nødvendighet i mine øyne, da det ikke er noen store endringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Vi har nok samme bil stort sett ja, men jeg har ikke skiftet pærer på angel eyes. Synes det er fint som det er. Men jeg har dog skiftet til LED i dørene på undersiden og i bagasjerommet for å få mer lys. Skiftet til svart matt grill, og det synes jeg var veldig fint! Jeg kjøpte sånn kina grill for 230,- fra ebay og den var god den! Har også bestilt nye skikkelig gule tåkelys pærer, men de er ikke kommet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2013 Ved prøvekjøring av bilen kommenterte jeg en svak ulyd på venstre side forran. Dette var hørbart ved en hastighet mellom 50 og 60 Dette skulle verksted fikse før overlevering. De mente at dette måtte være hjullager og de byttet dette. Men.. Fikk opplyst at de måtte bytte difrensial forran på bilen. Er dette noe kjent fenomen på en bil som har gått 100k.? Resultatet er at jeg får ikke bilen før i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Det var da voldsomt da. Differensialen defekt allerede... Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2013 Jeg er veldig var på lyder, utlyder. Ikke sikkert alle hadde hørt den svakt ulyden, men den skulle ikke være der. Fikk litt angst av den tilbakemelding fra verksted/forhandler. Difrensialen blir byttet i dag og håper at det blir med det. Jeg har sporet opp tidligere eier på bilen. En voksen mann som har hatt den og brukt den til kjøring i trøndelagsfylkene. Bilen bærer heller ikke preg av hart bruk, så hva årsaken kan være er meg uvist. Feil kan vel oppstå, men ... Litt urovekkende med feil i drivverk etter så kort tid. Håper det blir med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Forstår skepsisen. Men du får bare være glad for at det er OK. Da trenger ikke du å tenke mer på det. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2013 Skulle hente bilen hos forhandler i dag. MEN, fikk den ikke med hjem. Etter bilen ble klargjort og vasket, til overlevering, ble det avdekket at parksensor fusket. Når verksted undersøkte saken, ble det avdekket at det var kommet vann inn bak i bilen og tre elekrtonikkbokser som sto der var ødelagt. Disse må byttes!! Mitt spørsmål er, hvor kom vannet inn? Det er takluke på bilen. Det var helt tørt i kupeen. Er det kjent problem med vanninntregning på disse bilene? Og ja, man blir litt bekymret. Skal man ha bilen, eller........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 Er en kjent svakhet at pakninger bør byttes ut, da mange har fått vann ned i reservehjulsbrønn, der det ligger noen moduler osv. Edit; Utdrag fra begagnatguiden: Dålig tätning baklucka (E60)På E60-modellen är det tydligen vanligt med dåliga tätningar till bagageluckan. Vatten rinner in i bagaget och samlar sig på botten av reservhjulsbaljan, där det finns lite elektronikmoduler som tar skada. Bilar utan dragkrok och comfortpaket lär inte ha några moduler i reservhjulsbaljan och drabbas således inte av elektronikproblem vid läckage.En workaround på detta finns från BMW, man flyttar modulerna från golvet till sidorna där dom inte är lika utsatta. Hele listen med kjente svakheter: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2013 Takk for info. Dette var litt betryggende for min del, til tross for at bilen ikke ble levert til avtalt tid. Veldig bra at dette skjedde til dem og ikke etter noen uker i min eie. Man unngår eventuelle diskusjoner vedrørende problemet. Forhandler er veldig imøtekommende og yter god serivce. Så nå disponerer vi en minder bil, en ny 316d m-sport frem til 525´n er klar til levering. Til tross for hendelsen er vi fornøyd med servicen til Strandveien Auto. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Er en kjent svakhet at pakninger bør byttes ut, da mange har fått vann ned i reservehjulsbrønn, der det ligger noen moduler osv. Edit; Utdrag fra begagnatguiden: Dålig tätning baklucka (E60) På E60-modellen är det tydligen vanligt med dåliga tätningar till bagageluckan. Vatten rinner in i bagaget och samlar sig på botten av reservhjulsbaljan, där det finns lite elektronikmoduler som tar skada. Bilar utan dragkrok och comfortpaket lär inte ha några moduler i reservhjulsbaljan och drabbas således inte av elektronikproblem vid läckage. En workaround på detta finns från BMW, man flyttar modulerna från golvet till sidorna där dom inte är lika utsatta. Hele listen med kjente svakheter: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/ Er det andre som har fått dette utbedret på e60? Er denne workaround en offisiell modifisering fra BMW? Eventuelt er dette innformert om andre steder enn på denne siden det refereres til? Takk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Jeg vet ikke hvor dette i så fall står, men det er et par her inne som har fått det gjort. Husker dessverre ikke hvem. Kanskje du kan lage ny tråd med riktig tittel for problemet, så kan det være de riktige trynene klikker innpå. Men har du hørt med BMW selv? Bavaria, Jæger eller BMW Norge o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smbob Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Jeg vet ikke hvor dette i så fall står, men det er et par her inne som har fått det gjort. Husker dessverre ikke hvem. Kanskje du kan lage ny tråd med riktig tittel for problemet, så kan det være de riktige trynene klikker innpå. Men har du hørt med BMW selv? Bavaria, Jæger eller BMW Norge o.l. Merkeforhandler som jeg skal kjøpe bilen av, sier det er ukjent for dem. Skal lage en ny tråd med aktuell problemställning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå