Bjarne Anker Skrevet Desember 9, 2013 Share Skrevet Desember 9, 2013 Hei, ny her. Jeg har en 2007 E61 520DAT som i vår var inne på GS Bildeler en tur for å fikse det elektriske i bakluke-hengselen. I det siste har fjernkontrollen på begge nøklene blitt dårligere og dårligere. I går formiddag måtte jeg helt bort til bakluka, men nå i kveld er det helt game over. Nå må jeg fram med nøkkelen for å åpne dørene. Samtidig merker jeg at radioen stilles tilbake til P1 (merkelig nok), og med lyden helt av etter hver gang bilen blir låst. Snodig! Ellers er alt i orden. Kan jeg anta at det er snakk om enda et ledningsbrudd, eller kan det "bare" være vann rundt antenna i bakluke-spoileren? Det var en som tipsa meg om det nemlig. Noen tips her? På forhånd takk. Bjarne Molde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 9, 2013 Share Skrevet Desember 9, 2013 Jeg tror det kan være en kombinasjon av dem begge, men nesten 100% sikker på at det er ledningsbrudd da det er et typisk problem. Omtales jo som NÅR det skjer og ikke HVIS det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Velkommen til Bimmers.no Garantert den meget berømte ledningsbruddet ja som nevnt over. Søk på forumet bla i E60/61 tråden, der er det utallige mange som har hatt samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Hvis det ble byttet komplett ledningsnett til bakluke i vår er det lite trolig at dette er årsaken nå. Ville tittet på antenneforsterkeren først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian_1992 Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Min far hadde samme problem med E60'n sin, der ble det byttet ledningnettet til bakluka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Desember 11, 2013 Share Skrevet Desember 11, 2013 Sjekk antenneforsterkeren først du. Bjarne Anker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 12, 2013 Share Skrevet Desember 12, 2013 Hvordan ble problemet løst i vår da? Bytta du alt av ledninger eller ble det skjøtet i eksisterende nett? Oppfører seg akkurat som min gjorde ved kabelbrudd. Jeg hadde også irr på antenneforsterker, men denne var fort gjort å teste ved å kryssbytte med annen bil og viste seg å være i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarne Anker Skrevet Desember 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2013 Hvordan ble problemet løst i vår da? Bytta du alt av ledninger eller ble det skjøtet i eksisterende nett? Oppfører seg akkurat som min gjorde ved kabelbrudd. Jeg hadde også irr på antenneforsterker, men denne var fort gjort å teste ved å kryssbytte med annen bil og viste seg å være i orden. Alt av ledninger i den ene hengslen ble skiftet, og den andre siden var vistnok OK. Hvordan kommer jeg til antenneforsterkeren? Av med baklukespoileren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Åpne bare bakvinduet ja så ser du fire plastpropper du tar ut og da er det å løsne skruene bak der og trekke baklukespoileren forsiktig rett bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå