Tony Magnussen Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 (endret) Har en 1998 mod E39 som jeg skal bytte abs-modul på. Dette er versjonen med rørene på baksiden, og ikke på toppen. Noen som har en DIY Guide eller noe triks/gjennomgang som kan hjelpe meg med dette? Trenger dette asap. Takk for respons på forhånd:) Endret Desember 10, 2013 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Plugge ut kontakten, løsne 4 skruer (en i hvert hjørne) og dra av boksen, sett på ny, skru inn 4 skruer og plugg på kontakten. Og demontere/flytte det som måtte stå i veien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Magnussen Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2013 Plugge ut kontakten, løsne 4 skruer (en i hvert hjørne) og dra av boksen, sett på ny, skru inn 4 skruer og plugg på kontakten. Og demontere/flytte det som måtte stå i veien.. Det er jo et slags gullbånd som sitter fast i dette topplokket og selve styreenheten. Har åpnet opp og kikket, men det gullbåndet satt jo fast i hver del? Takk for kort og konsist svar i hvertfall ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Gullbånd? Det vet jeg ikke noe om, men skal ikke være så mye mer en sånn jeg beskriver. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Magnussen Skrevet Desember 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2013 Byttet hele styreenheten nå men abs og antispinn fungerer fremdeles ikke! Begynner å bli tom for ideer. Har byttet alle sensorer, hatt diagnose 2 ganger + slettet alle feilkoder osv, og nå har jeg byttet styreenheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Hvilken feilkoder hadde du da? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 10, 2013 Share Skrevet Desember 10, 2013 Sjekket kransen i hvert hjullager? Eller ledninger? Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Magnussen Skrevet Desember 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2013 Otis, Kan du forklare litt om hva kransen er? Om det er noe man kan bytte ut, hva det er osv.. Det var heller ingen feilkoder, han bare nullstilte hjernen. Så vi kom fram til at dette var en mekanisk feil, for at alt av sensorer og ledninger fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Kransen er den taggete ringen som abs leser 0 eller 1 fra. De sitter nedi hullet til abs sensorene. Derifra kan du inspisere om du ser noe muffens. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Magnussen Skrevet Desember 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2013 Er det ikke lettere tilgang om jeg tar ut hjullageret? Tenker at det mest sannsynlig er noe dritt/møkk på denne kransen som gjør at magneten i abs sensoren ikke får kontakt. Er det bare å tørke over med en klut eller hvordan får man liksom "reparert" kransen? Takk for svar Otis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Det er vel best om du tar ut lageret. Men mer arbeid såklart. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 17, 2013 Share Skrevet Desember 17, 2013 Er ikke trigge hjul på e39. Går direkte på magnet trigging på hjullager. Montert riktig hjul sensor da? Hvit kontakt går kun på hvit kontakt. Blå går kun på blå. Kan ikke bruk hvit på blå eller om vent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Magnussen Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2013 Kun brukt hvite kontaker her ja Aroid Skal jeg liksom tørke vekk møkk og lignende fra kransen? Funker ikke dette så sender jeg bilen på verksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 Nei, Aroid har rett. Det er jeg som roter. Som Aroid sier, det er integrerte magnet i hvert hjullager på e39, de er ikke synlige. Eller var det synlige på pre-facelift? Nå ble jeg usikker igjen. Ihvertfall se om noen andre kan bekrefte det jeg eller Aroid sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Nei, Aroid har rett. Det er jeg som roter. Som Aroid sier, det er integrerte magnet i hvert hjullager på e39, de er ikke synlige. Eller var det synlige på pre-facelift? Nå ble jeg usikker igjen. Ihvertfall se om noen andre kan bekrefte det jeg eller Aroid sier. det er samme hjullager på preface og facelift. Dem som har Asc har hvit kontakt på abs sensor, Dsc har blå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå