Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte litt tid på å få INPA til å virke på alle moduler. Å til slutt kom eg tilfeldigvis over et forum der det var nevnt at cabler som skal bruke inpa til alle moduler måtte loddes over pin 7 og 8...

Dette trudde eg var i orden siden eg kjøpte eit sånt sett på ebay til inpa. 

Uansett nå finner eg alle moduler:)

MEN kor finner eg live data til webasto då?

Kommer inn på aircondition , da står det helt overst at eg har air condition med park heating men finner ikkje mer innpå der som har med sjølve brenneren...

Andre alternativet er Additional heater diesel (men de stemmer jo ikkje siden eg har bensin) . Denne får eg ikkje tilgang til :(

Noen tips vedrørende INPA ?

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal være på additional heater da, har du prøvd den likavel for og se om den funker da?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Hm, det var jo rart. Men om du kobler på klima, og velger read status, da skal det komme opp noe styr, vis du blar nedover der, kanskje det ligger der.. Vis der er tilgjengelig noe livedata på klima i det hele tatt. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Har demontert den gamle nå, eg vil prøve å gjøre den rein å gå over kretsene på kortet . Deretter montere den på bilen for å se om de er kontakt. 

Nåke tips for å feilsøke kvar enkelt del.?

Temp føleren kan vell ikkje testes før den er kobla opp?

Skrevet

Tenkte bare å oppdatere status her.

Webasto som sto på bilen ble forsøkt å fikse. Elektriker tok ein grundig sjekk på kortet og deretter ble den montert igjen. Denne får inpa kontakt med men den virker ikkje.

Webasto som ble kjøpt av koed brukt starta med fjernkontroll men kommuniserer ikkje med bil eller inpa så den blei sendt tilbake.

Antaglivis noe krøll med koding og sånn.

Nå er en annen brukt med nøyaktig likt merkeskilt bestilt ifra tysk høgger. Blitt forsikra om att denne virka da den ble demontert så nå venter eg i spenning.

Vil oppdatere med status etter montasje og testing :-)

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Da fekk eg motatt ny temp sensor idag og fått bytta den.

Sletta feilkoder å klar for å fyre i gang.

Da viser det seg at glødepluggen ikkje virker.

Begynner å bli lei av heile greiene nå. 

Skal prøve å finne ut om eg kan bruke den eg har på den andre deffekte. Er vell bare å kjøre spenning direkte på den å se om de blir gnist rekner eg med.

Skrevet

Bare kjøp komplett overhalingssett med en gang, og bytt hele brennkammeret, glødeplugg, og glødevakt osv i samme renna. Det er nok like greit. :) Koster 1900,- inkl frakt og moms fra tyskland. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...