Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Største forskjellen på 600 og 1000 er jo bunndraget. 600 er jo direkte ukomfortabel og kjøre med foreks. 2 personer på. Mens 1000ccm kan man kjøre i 6 gir uansett hvor man skal. Selv med 2 på :) Er ikke i tvil om mitt valg av 1000ccm som førstesykkel vertfall. Eneste problemet er kanskje at sykkelen rett og slett går for godt. Den er ekstremt lettkjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart lappen nå 28 mai er datoen, har sett meg ut hvilken sykkel jeg vil ha også det blir nokk ett utradisjonelt valg for ungdom, en HD sportster iron 883 .

Gleder meg som en gullunge til å få begynt å kjøre mc igjen.

 

Sportster 883 er faktisk tøff! Er ikke min type sykkel, men liker stilen. Det er ikke for mye av det gode, slik som det er på mange andre HD'er ... Fikk vell først litt sansen for utseende på HD etter jeg så alle sesongene av Sons Of Anarchy i et jafs :P

 

 

Angående førstesykkel, 600cc og større.. Ser enkelte skriver at de aldri hadde vurdert over 600cc som førstesykkel, men her har også sykkeltype mye å si :)

En kompis har bestilt seg en ny Kawasaki Z800e, med en 4-sylindra motor på 95hk. Ingenting i veien for å ha en slik som førstesykkel, sikkert temmelig idèel! 

Han vurderte også Yamaha MT09, 3-sylindret motor på 115hk, mer momentsterk og laget for litt mer brunstig kjørestil, men kom til at han hadde mest troa på litt mindre effekt og lyden av 4 stempel :P

 

 

Hvordan kan folk slite med å ha passasjer på en 600cc forresten? Forstår det ikke... Går helt fint på min, er jo ikke slik at de kveles akkurat? Absolutt ingen problem å holde følge med vanlig trafikk.... 

Men klart, skal man kjøre gris, kjenne på akselerasjonen, kreves litt turtall, men det gjelder jo med en på også, og det er ikke værre enn å ligge ett gir lavere :)

Klart det kjekt med mer moment i bunn, men at det er problematisk med en passasjer er en sterk overdrivelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan kan folk slite med å ha passasjer på en 600cc forresten? Forstår det ikke... Går helt fint på min, er jo ikke slik at de kveles akkurat? Absolutt ingen problem å holde følge med vanlig trafikk.... 

Men klart, skal man kjøre gris, kjenne på akselerasjonen, kreves litt turtall, men det gjelder jo med en på også, og det er ikke værre enn å ligge ett gir lavere :)

Klart det kjekt med mer moment i bunn, men at det er problematisk med en passasjer er en sterk overdrivelse...

 

Ingen må ta seg nær av dette, da det er ikke ment frekt..men det må være folk som veier ekstremt mye :P

 

800cc er en veldig kurrant størrelse spør du meg :)

Nok som førstegangssykkel og holder i mange år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan kan folk slite med å ha passasjer på en 600cc forresten? Forstår det ikke... Går helt fint på min, er jo ikke slik at de kveles akkurat? Absolutt ingen problem å holde følge med vanlig trafikk.... 

Men klart, skal man kjøre gris, kjenne på akselerasjonen, kreves litt turtall, men det gjelder jo med en på også, og det er ikke værre enn å ligge ett gir lavere :)

Klart det kjekt med mer moment i bunn, men at det er problematisk med en passasjer er en sterk overdrivelse...

 

Må si meg enig. På min 125 kjørte titt og ofte med to på. Da snakker vi ofte to på 90kg hver, det var ikke noe problem å holde følge med trafikken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig. På min 125 kjørte titt og ofte med to på. Da snakker vi ofte to på 90kg hver, det var ikke noe problem å holde følge med trafikken :)

Men med 1000 så er det mye mer moment i bunn. Man kjører faktisk mer aggresivt med en 600 da denne må kjøres mer aggresivt.

1000 får man faktisk ett mer latere kjørenønster for det drar uansett hvem gir du har den i.

Kjørt mye 125 med frøken bakpå og det var ikke no problem det. Men merker jo at R1 er uten tvil behageligere å kjøre to på. Eneste casen med den er å holde framhjulet nede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har endel mer en syll og større dyser, og benker ikke de påståtte 34hk som skal være org. Hvis du sjekker andre dyno tester så er det svært få eller ingen som benker over 40hk.

Står ingen ting om det er i motor eller hjulet. Men er det på hjulet så er det ihvertfall 40hk i motor.

Uansett så går di der som rakkern til kettsykkel å være !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/mc/used/object;jsessionid=46D9F1AC4700042DC5CB8378F954E42E?finnkode=47788052

Han greier virkelig og selge sykkelen med annonse teksten sin :D

Steike for en sykkel!

 

Holder på med mellomtung lappen, å nettopp kjøpt meg sykkel, regner med oppkjøring i juni. Bestod teorien på tirsdag :headbang:

Suzuki intruder 400, Treng ikke større! Å Jeg skal ha meg en tur i sommer om jeg består oppkjøring :D

 

post-63473-0-03156000-1399209870_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp tilbake fra sykkeltur, tur med BMW K1300GT, god å kjøre, veldig god å kjøre! Eneste minus jeg ser etter mange timers kjøring var at gassen er meget responsiv, faktisk litt slitsom ved kjøring mot kryss og rundkjøring. Når det derimot åpner seg opp på veiene og man kan flate jernet i 2.gir på en åpen slette, kjenner man at man lever! Kjørte ca. en mil med en eldre type, K100rs med ettermontert 1100LT kåpe. Det var som å håndtere en moped i forhold, samt at gassresponsen var menneskelig. Dessverre er 100hk meget slapt når man har kjørt sykkel med 160hk halve dagen. Alt i alt var K100n for liten, men mye mer lettkjørt og med en mye varmere kåpe!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...