ESveen Skrevet Desember 20, 2016 Skrevet Desember 20, 2016 FredrikE24: Har du dette skjemaet for 20.000km service? Fikk dette hos den lokale Bmw forhandleren. Fin sjekkliste for vedlikehold. Ellers står K1200RSen på vedlikeholdslading og venter på at løftebordet skal bli ledig.
FredrikE24 Skrevet Desember 22, 2016 Skrevet Desember 22, 2016 (endret) Nærmer meg ferdig nå! Satt sammen store deler av sykkelen igjen, mangler bare to kåpedeksler rundt speedometeret. Skifta bensinfilter idag, det som satt der var datert 2006. Det er jo en stund siden.. Skifta olje og filter. Bortsett fra at den som skifta olje sist stramma til filteret altfor hardt, så gikk det greit. Gikk på 3,2 liter ink. filter. Amerikanerne sier det går nesten på 3.75quartz, og 1 quart er vel noe sånt som 0,95 liter Gjorde slik at olja ligger midt i måleglasset. Fylte på BMW Motorrad Advantec Pro 15W-50(del-syntetisk, syntetisk er fyfy på disse motorene). Den er spesielt anbefalt: " Recommended for all air-cooled boxers, air/oil-cooled boxers, C600 Sport, C650GT, K100/1100, K1200RS/GT/LT, parallel-twins, and single-cylinder machines. ". Jeg tenker at når det går 3-3,5 liter olje på den motoren der, så kan man koste på seg skikkelig olje Delenummer: 83122405891 og Koed tar 167,- pr liter. Monteringen går egentlig ganske fort. Begynner å bli dreven på å ta av og på kåpene. Det er gjort må 5-6 minutter å ta av lyktekåpa og begge sidekåper. Endret Desember 23, 2016 av FredrikE24
ESveen Skrevet Desember 26, 2016 Skrevet Desember 26, 2016 Flott jobb Fredrik. Fant denne tråden ang. Box of rocks problemet på K1200RS. Jeg har denne lyden og det høres helt jævlig ut. Lyden blir litt redusert med clutchen inn. Det må være clutch utløseren som skranglet. Men den værste lyden må være shimsen i de første postene. Må se på dette neste vinter tenker jeg. Slavesylinder å clutch er byttet på min pga. Lekkasje, så det er i orden. http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=57772
FredrikE24 Skrevet Desember 26, 2016 Skrevet Desember 26, 2016 Jeg har slått meg til ro med lydene og tenker at det må være en god grunn til at BMW har latt det rakle! Skal dog sies at jeg ikke er så begeistret når alle japanerne rundt deg går feiende flott på tomgang og man selv har denne skranglingen
FredrikE24 Skrevet Januar 1, 2017 Skrevet Januar 1, 2017 Öhlins kom inn før nyttår, nå gleder man seg til montasje
FredrikE24 Skrevet Januar 12, 2017 Skrevet Januar 12, 2017 Bakdemper er levert inn til Snellingen for noen endringer, var ikke fornøyd med hvordan Öhlins hadde utformet greiene. Blir forhåpentligvis bra tilslutt Dempere hadde passet den, men jeg var ikke fornøyd med resultatet Framdemperen er på plass Relativt feit den alu-ramma på denne sykkelen Ser at jeg må være litt nøyere med vaskinga, men det som man ser på bildene sitter godt fast..
FredrikE24 Skrevet Januar 12, 2017 Skrevet Januar 12, 2017 Bilde av litt montering før jeg leverte bakdemper til Snellingen. Det ser jo ut til å passe bra, men etter å ha wrestlet med kjølevæsketanken og å få på + ledningen på batteriet så synes jeg ikke dette passet så bra som Öhlins påstår. Se hva som dukket opp i posten idag! En Hyperpro styredemper, justerbar! Den gamle var fryktelig sliten og veldig uforutsigbar, merkbar slakk i begge leddene. Veldig ålreit å få skifta. Kom med gode instruksjoner akkurat for K1200GT/RS og med momentene og hele pakka :thumleft Så fikk jeg nye fothvilere også, i maskinert aluminium, de var ganske fete! Får ta et bilde av dem en dag!
FredrikE24 Skrevet Januar 12, 2017 Skrevet Januar 12, 2017 Fikk beskjed av Snellingen idag at demperen kunne hentes. De hadde fått det hele i orden, ny olje og etterfylt gass. Kjempegreier, prøv å få et MC-verksted til å gjøre det samme :twothumbs: Tommel opp for Snellingen, handlet mopeden min der tilbake i 2007, men har ikke tenkt så mye på dem i det siste, men blir å handle det meste jeg trenger av MC-relaterte ting derfra heretter Hjem å skru Etter å ha satt den på hjula og fått tightet det hele med riktig moment, så må jeg jo si at det er første gang jeg har fått full høyde på sykkelen når den har stått på støtta :thumleft Når man setter seg på, så siger sykkelen flott nedpå akkurat slik den skal, før har det vært mer å sette seg nedpå noe litt hardt. Justerte kompresjon(gasstrykket) og "rebound" etter hva Öhlins anbefaler og prøvesatt litt, dette virker veldig lovende! Jeg føler vel at den Showa-demperen har vært utslitt sålenge jeg har hatt sykkelen hvertfall, nå var den høy bak :roll Jeg har naturligvis satt begge dempere ved siden av hverandre med en bolt gjennom i toppen og sjekket at de er like lange, og det er dem. En kan også skimte nye fothvilere på bildene De var fine
Thewiz Skrevet Januar 19, 2017 Skrevet Januar 19, 2017 Jeg kan kanskje oppdatere her jeg også. Kjøpte denne i slutten av forrige sesong, etter å ha eid en 2007 Yamaha R6. Sykkelen er en 2008 modell Honda CBR1000RR. Ingen modifikasjoner, bortsett fra et Yoshimura R77 slipon anlegg. Sålangt veldig fornøyd! Gleder meg til sesongen 2017.
mowz Skrevet Januar 20, 2017 Skrevet Januar 20, 2017 On 19.01.2017 at 18.29, downshift skrev: Jeg kan kanskje oppdatere her jeg også. Kjøpte denne i slutten av forrige sesong, etter å ha eid en 2007 Yamaha R6. Sykkelen er en 2008 modell Honda CBR1000RR. Ingen modifikasjoner, bortsett fra et Yoshimura R77 slipon anlegg. Sålangt veldig fornøyd! Gleder meg til sesongen 2017. Holdt nesten på å kjøpe en sort CBR1kRR selv for et par år siden. Ser litt kule ut de der! Det der så da ut som mer enn en slip on??
Thewiz Skrevet Januar 20, 2017 Skrevet Januar 20, 2017 Ikke bare utseendemessig, men CBR har et veldig bra mellomregister som mange 1000 R sykler mangler. Syns ikke det er så morro å ha all effekten på toppen når man skal kjøre i trafikken. Nei, det er slipon. Men på CBR så sitter katalysator sammen med potta, så med dette oppsettet er katalysator fjernet. Hvis man velger R77 Yoshimura full anlegg har man ikke denne bøyen på rørene som du ser på bilde.
Are. Skrevet Januar 20, 2017 Skrevet Januar 20, 2017 Har hatt denne et par år nå. Kjøpt som vrak fra California. Etter mye styr med vegvesenet fikk jeg omsider skilt på den. Ikke noe racer, men helt ok førstesykkel =) sandersander og ESveen reagerte på dette 2
FredrikE24 Skrevet Januar 20, 2017 Skrevet Januar 20, 2017 Hentet meg et løftebord idag. Skulle tro kineserne som monterte det sammen på fabrikk ikke har verktøy. Her måtte alle gjenger smøres, alle skruer tightes og fikk den oppå, begynte å heise hun opp. Så begynte bordet og tippe :[-o< Viste seg at bolten i ene hjørnet, der hadde de som monterte bommet på hullet :roll Fikk ordnet alt og satt den oppå igjen. Meget stødig bord, heisa helt i toppen er det 10cm før vindskjermen tar i taket :twothumbs: Blir bra! ESveen reagerte på dette 1
ESveen Skrevet Januar 26, 2017 Skrevet Januar 26, 2017 Plate til sete og skjerm laget av 1.5mm platestål, sandblåst og pulverlakkert. Ble mye jokking og forming for å følge sete, men er fornøyd. Sete og baklys prøvemontert. Til uka kommer dekkene. Endte opp med ContiGO. Gleder meg til å få den på bakken. And-reas reagerte på dette 1
bmwtussan Skrevet Januar 26, 2017 Skrevet Januar 26, 2017 Var nede i mitt andre hjem i en måneds tid. Så da ble det kjøp av en 2008 Yamaha R1. Fint å få kjøre litt sykkel på vinteren også. Gamle Honda'en fikk lit ny plast fra Kina også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå