norbakken Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hei. Jeg har en 2008 118d med 55000km på klokka, og det kakler og styrer veldig i forstillinga (synes hvert fall jeg) på dårlig og ruglete vei. Bilen ble EU-godkjent på 50000km og jeg synes det er rart at dette ikke ble oppdaget da, derfor tenker jeg at det kanskje er tårnlagrene som er dårlige. Men: skal tårnlagrene (eller foringer generelt) ta kvelden etter 50000? Har serviceavtale på bilen og lurte på om det er noen av dere som har erfaringer med lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Hørtes ut som da jeg hadde senka E46 der stabstag i forstillinga måtte byttes jevnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Kan være stabstagslenker, indre styreledd eller dempere. Alle disse lydene kan utvikle seg på 5000km. Ang om det burde holdt lenger, ja kansje, men ALT kommer ann på kjørestil, bruksmønster etc. Tårnlagerene på disse pleier ikke å lage så mye lyd selv om de er gåene. Om bilen er norsk kan du kansje få det på garranti eller reklamasjonsrett, om fu registrerer klagen innen 5 år etter 1. Gangs reg. ( om du får timen litt etter har ikke ne å si da klagen er er registrert ved timebestilling innen garranti og reklamasjonstid.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Slitedeler er vel ikke garanti berettiget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Slitedeler som ryker prematurt er det. Ett hjullager som har gått 60.000 km f.eks er null problem å få på garranti så lenge den er innafor tid osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Men det er ikke unormalt at støttestagene kan rakle på 50 000km. Spesielt med stivt understell\store felger\dårlig veg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 Takk for tips, folkens! Skal ha den på bukk i neste uka så da får jeg sjekket litt nøyere. Bilen går (og har gått) på de forferdelige RFT-dekka, så kan vel tenkes at det har bidratt til ekstra slitasje på støttestag og andre foringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M.Haraldstad Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 At den er gått gjennom eu kontroll betyr ikke at den er i orden. Det skal være stor slakk før den kan skrives opp. Det er heller ikke alle kontollører som er like flinke til å kjenne etter slakk på riktig måte. Ditt lokale bmw verksted vet nok best hva som evt dekkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå