syk-racing Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Er det noen plass det står hvordan man blokkerer egr ventilen? Får man feilmelding når man gjer det? Har en 525dat 2002 mod Hva anbefaler dere å vaske innsuget med, er skikkelig nekokset?
Alpejohn Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Bare og bytte egr ventilen til en som blokkerer. Får feilkode, men ingen lampe som lyser, kun synlig om du tar diagnose på motorstyring. Nå har ikke jeg rensa innsuget mitt, men onkelen min rensa egr på sin mercedes, han brukte en avfetting som følgte med en kercher høytrykksvasker, blanda ganske sterkt, og la hele dritten oppi. Koksen rant av, børsta pittelitt og den så ut som ny.Så tipper en god avfetting gjør susen. TRF-Racing selger foresten egr blokkering, har den selv, skikkelig solid og funker knall. Den har også uttak for turbotrykk.
Otis Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Om du ikke trenger uttak for turbo trykk så kan du blende den lille slangen inn på egr. Det er vakum for styring av egr. Samme effekt som å skifte til annen type ventil. Sendt fra mobilen
Alpejohn Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Om du ikke trenger uttak for turbo trykk så kan du blende den lille slangen inn på egr. Det er vakum for styring av egr. Samme effekt som å skifte til annen type ventil. Sendt fra mobilen Stemmer det, men om egr-ventilen er slitt, så vil eksostrykket tvinge den opp uansett, så da er du like langt. Går selvsagt an og lage ei plate selv og blokkere også. Fordelen med ny ventil (for eksempel den trf har) er jo at hele ventilen er fjernet inn i røret, så du slipper den store dritten som blokkerer for fri flyt inn i røret! Ikke det at det har so veldig mye og si sikkert men. Merk at bilen blir litt treigere og få opp varmen om du blokkerer egr.
Otis Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Vet at ventilen kan tvinges opp. Men å kjøpe en ny slik egr erstatter er råflott synes jeg. Men folk bestemmer jo selv. Min gamle 520d ble ikke merkbart tregere varm når jeg blendet. Sendt fra mobilen
Hpi Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 Og for oss flisespikkere så kan TRF i tillegg også programmere bort hele EGR funskjonen slik at den ikke gir feilmelding i det hele tatt. Det har jeg gjort . Ja , jeg vet at denne feilmeldingen ikke betyr noe i disse bilene men er en en flisespikker så er en en flisespikker Da kan en i tillegg fjerne hele egr røret og den elektriske ventilen og vacumslangene og enten blende åpning i eksosmanifold eller bruke det til å montere eksostempsensor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå