Dal-z Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Sitter og ser etter e46 cab for tiden, og har noen krav for at bilen skal være aktuell: - skinn (Elsker brunt skinn, så dette er å foretrekke) - xenon - nyere enn 02 - sekser (helst 325-330, men 320i kan også funke) - setevarme - grei km-stand - m-sport - er interessert i både automat og manuell, men _ikke_ SMG Har sett etter biler på finn, mobile(24) og autoscout, men har ikke funnet noen som helt har gitt meg den gode følelsen.. Sølvgrå bil med svart interiør er ikke det som virkelig trigger kjøperlysten, men hvis det er et virkelig bra objekt, så kan det være aktuelt det og. Tar gjerne imot tips til andre sider å lete på. Hva skal man se etter på e46 med cab og sekser? Har fått med meg det at motorene er generelt bra, men er det noen typiske feil man skal være obs på? Er det noen typiske feil på cab-mekanismen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Jeg har en E46 cab. Hatt den siden 2009 og kun brukt som sommer bil, derav lav km. Men gode biler, ingen kjente feil. Godt vinter islolert tak er det også på de, grei plass i bagasjen, og det er like godt hvert år å ta ta ned caben når sola står å skinner:) Min er en 323ia 2000 mod med 114000 km,, med full pakke, ikke m-sport eller org navi. Og jeg elsker å ta den frem hvert år:) E3Sex reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2014 Høres bra ut. Har hatt en e46 sedan tidligere og var fornøyd med den. Fant meg en på autoscout nå som så ganske så interessant ut. Denne står i Frankrike og ser veldig riktig ut etter min smak: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=237727109&asrc=st Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Februar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2014 Er fortsatt på jakt og har to aktuelle biler i kikkerten. Synes begge bilene ser helt fantastisk ut.. Men lurer litt på noe, 325'en har 5-trinns kasse og 330'en har 6-trinns, hadde 5-trinns kasse på 320'en jeg hadde for litt siden og savnet et sjettegir når jeg lå på motorvei i hastigheter på rundt 100 km/t. Er utvekslinga på 325'en lik som på facelift 320? Isåfall er det jo litt nedtur for den bilen framstår jo som superstrøken i annonsa. http://mobile24.no/details.htm?id=187114358&offset=60&source=mob&type=autos〈=nor http://mobile24.no/details.htm?id=189160346&offset=55&source=mob&type=autos〈=nor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Februar 15, 2014 Share Skrevet Februar 15, 2014 Har en 2001 E46 320ia cab. Automaten gjør nok sitt til at den ikke oppleves som noe spesielt sprek. Skal du ha noe som flytter seg litt må du nok opp på 325i-330i. Men er fin lyd og en fin sommer cruiser Min har passert 110K km nå med ytterst få problemer. Kan ikke huske å ha brukt så mye på service annet enn det normale som olje, filter, plugger, bremser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 15, 2014 Share Skrevet Februar 15, 2014 Er utvekslinga på 325'en lik som på facelift 320? Isåfall er det jo litt nedtur for den bilen framstår jo som superstrøken i annonsa. Hvis man kjører mye motorvei så er 6-trinnskassa å foretrekke. Jeg og en kamerat sammenlignet forbruket på langkjøring i 100 km/t på motorvei (10 mil). Min kjørecomputer viser 0,75-6 med min 5-trinnskasse, og han sin 330i med 6-trinns viser 0,67. Det "høye" turtallet (3000pm i 120) øker forbruket en del. På "aktiv" langkjøring der min eks-E39 523ia brukte 0,75 bruker min 330i 0,86-9, pga det høyere turtallet. På blandet kjøring ligger min på 0,82 (målt med tanking/kalkulator), så for all del - den er relativt moderat ifht ytelsene og ingen dranker. Bilene du linker til er grisefine begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Februar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2014 Har en 2001 E46 320ia cab. Automaten gjør nok sitt til at den ikke oppleves som noe spesielt sprek. Skal du ha noe som flytter seg litt må du nok opp på 325i-330i. Men er fin lyd og en fin sommer cruiser Min har passert 110K km nå med ytterst få problemer. Kan ikke huske å ha brukt så mye på service annet enn det normale som olje, filter, plugger, bremser.. Har vel egentlig bestemt meg for å enten gå for 325, eller 330i. Syns 2,2 litern er en veldig bra motor og har ikke mye negativt å si om den, annet enn at den kan være litt tørst. Det er jo hovedsaklig cruising som er formålet, men alltids kjekt med litt motor og Høres bra ut at du har utelukkende gode erfaringer! Hvis man kjører mye motorvei så er 6-trinnskassa å foretrekke. Jeg og en kamerat sammenlignet forbruket på langkjøring i 100 km/t på motorvei (10 mil). Min kjørecomputer viser 0,75-6 med min 5-trinnskasse, og han sin 330i med 6-trinns viser 0,67. Det "høye" turtallet (3000pm i 120) øker forbruket en del. På "aktiv" langkjøring der min eks-E39 523ia brukte 0,75 bruker min 330i 0,86-9, pga det høyere turtallet. På blandet kjøring ligger min på 0,82 (målt med tanking/kalkulator), så for all del - den er relativt moderat ifht ytelsene og ingen dranker. Bilene du linker til er grisefine begge to. Kjører ikke så veldig mye på motorvei. Her i området er det 70- og 80-soner det går i, men skal jo ikke se vekk ifra at det kan bli en del turer med bilen til sommern og da er det alltids kjekt med et ekstra gir.. Det er ikke forbruket som bekymrer meg, har hatt, og har bil som krever sitt, det er heller komforten ved langkjøring som er i tankene mine. Er absolutt enig i det siste du sier her, kikker på annonsene daglig.. Vurderer å droppe prisen på e90'en som jeg har for salg bare for å bli kvitt den så jeg kan få kjøpt en av de Er fast bestemt på at jeg IKKE skal ha svart interiør ihvertfall Syns spesielt 325'en ser helt fantastisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 15, 2014 Share Skrevet Februar 15, 2014 Er også fornøyd med min Synes den oppleves totalt annerledes enn sedan (hadde 2001 320d), da på en positiv måte. Samme greiene på min. Olje, filtre, bremser(også håndbrems) og plugger. Ellers tok jeg clutchen på 149k km. Byttet da olje på kassen samtidig. Så restaurerte jeg vanosen, selv om den ikke var ferdig. Toppdekselpakningen trenger sikkert å byttes om bilen har rundet 100k km. Veldig enkelt å gjøre selv. Ellers kan man nevne tett veivhusventilasjon. Vært noen med oljelekkasje i div pakninger, f.eks. Peilepinn, oljefilterhus o.l. Ikke noe dyrt og omfattende mao. Bunnsolide motorer. Genererende effektkurve, så kan virke litt daff. Er jo turtallsmaskiner Ikke noe boost følelse i registeret. Behagelig og rolig gange, pen lyd. Det som koster mest med disse, er oppgraderinger og kosmetisk fiks. Hehehe. Evt rust. Kjempeartige biler. Man forelsker seg kjapt og kan regne pengene som tapt, for dette vil man beholde lenge. Hvert fall jeg. landeveier, svinger og fart. Da er du i riktig element. Alltid kjekt å dra ut på tur. Man blir fort vandt til guffen og ønsker mer da. Hehehe. Men kompressor fikser biffen, for de som vil ha mer. Mye vil ha mer, mer vil ha alt. Etter å ha hatt min et år. Hvis det er 330 som frister mest og effekt er noenlunde viktig for deg, ikke kjøp 320 eller mindre. Verdt å vente eller spytte i litt ekstra. Du kommer ikke til å angre. Kjøper du til nød en 320 når det er 330 du har lyst på, vil du aldri glemme det. Sånn var det hvert fall for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Februar 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2014 Takk for innspill Thundercoil! Har "heldigvis" tenkt meg om, og som sagt over her, 320i har blitt utelukket. Ser kun etter 325-30i nå Bilen skal brukes som cruiser, så det at motorene har en jevn kurve er bare positivt, ønsker ikke en masete maskin som må tynes hele tiden. Kommer til å bli montert både coilovers og breie felger med litt underskudd på gummi, hehe Har vært innom en del biler de siste årene, men begynner å bli litt lei av å prøve alt mulig om det går ann å påstå, så nå er jeg ute etter et virkelig bra eksemplar. Hører noen si at det er forferdelig mye penger å legge i bordet for en gammal Bmw, men det bryr jeg meg ikke om, her er det følelser foran fornuft som gjelder! Nytt spørsmål: Hvis jeg finner en bil som er noe modifisert med andre felger/understell, dersom dette er godkjent av TÜV i Tyskland, er det noe problem å få det gjennom av biltilsynet i Norge når bilen skal registreres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Er egentlig solide biler. Jeg hadde min i nesten 4 år, godt fornøyd Motorene bruker litt olje, men det er normalt. Ellers ville jeg sjekket at det ikke ligger vann i hjulbrønnen bak. Dørhåndtakene kan bli litt slarkete, men er en grei sak å fikse og da holder de lenge De har vel for så vidt dalt mye i pris her til Lands de siste årene, men en må nok til utlandet for å finne en bra med stor motor Dal-z reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Denne burde være midt i blinken For deg http://bimmers.no/topic/778440-325-ess-stage-2-cab-selges-139000/#entry2838083 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Februar 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2014 Neeh For gammel, kjedelige farger, kompressormata, har også gått for langt for meg, selv om det nødvendigvis ikke har noe å si på den tekniske standen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 Jeg hadde en 02 325i cab i fjor sommer gått rundt 90.000km (bilde under). Helt konge bil, og hærlig å kunne ta ned taket for å ta en skikkelig kosetur på solskinnsdagene.Etter å ha hatt et par andre biler nå i mellom ble savnet etter e46 for stort og jeg har nå kjøpt meg en ny 325i, coupe vel og merke, som jeg forhåpentlig vis får til uken Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå