Gå til innhold

Keyless Go og Keyless entry

pervik
 Share

Anbefalte innlegg

At du kan åpne (entry) og starte (go) uten at du trenger å ta nøkkelen opp av lommen. Bilen låser seg opp selv når nøkkelen er i nærheten og du tar i dørhåndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kan åpne (entry) og starte (go) uten at du trenger å ta nøkkelen opp av lommen. Bilen låser seg opp selv når nøkkelen er i nærheten og du tar i dørhåndtaket.

Dette er keyless entry ikke sant? På keyless go er det vel ikke denne tingen på handtaket som gjør at bilen låser seg opp eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er keyless entry ikke sant? På keyless go er det vel ikke denne tingen på handtaket som gjør at bilen låser seg opp eller har jeg missforstått?

starte (go)

Forklart på en merce: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keyless entry. låser opop bilen når "nøkkelen" er nermere enn 1 meter eller no fra bilen.

Keyless go er at startknappen aktiveres og bilen kan startes når man sitter i bilen med nøkkel i lommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjeldent man har det ene uten det andre. Såvidt meg bekjent finnes det ingen BMW-er som kun har en av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjeldent man har det ene uten det andre. Såvidt meg bekjent finnes det ingen BMW-er som kun har en av delene.

Jeg ser på en brukt importert F10, men der står det bare Keyless Go på utstyrslisten. Bilen har comfortpakke så det kan vel hende entry ligger i den pakken eller er det bare comfort seter som ligger i den pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at "keyless go" (nøkkelfri motorstart) er standard på F10. "Keyless entry" (comfort access, utstyrskode 322) er ekstrautstyr, så sånn sett kan man få det ene uten det andre, men ikke omvendt. :)

På tidligere/mindre modeller der nøkkelfri motorstart ikke er standardutstyr må man ha 322, som der inkluderer begge disse.

Comfort-pakken inneholder følgende på norsksolgte biler som selges i dag:

- 248 Oppvarmbart ratt

- 431 Automatisk avblendbart innvendig speil

- 465 Gjennomlastingssystem, nedfellbare bakseter

- 508 Park Distance Control (PDC), fram og bak

- 534 Klimaautomatikk

- 6NS Bluetooth Professional

Pakken kan inneholde litt andre ting på tysksolgte biler, eller biler produsert tidligere, men det er nok i hovedsak tilsvarende utstyr.

Om du lurer på hvilket utstyr bilen har er det enkleste å sjekke utstyrslisten. Det kan enkelt gjøres ved å taste inn de siste syv tegnene i understellsnummeret på denne siden. Om du kun har registreringsnummer kan du finne understellsnummeret ved hjelp av f.eks. Mekonomen sine nettsider eller Vegvesenet sin "bil&henger"-mobilapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at "keyless go" (nøkkelfri motorstart) er standard på F10. "Keyless entry" (comfort access, utstyrskode 322) er ekstrautstyr, så sånn sett kan man få det ene uten det andre, men ikke omvendt. :)

På tidligere/mindre modeller der nøkkelfri motorstart ikke er standardutstyr må man ha 322, som der inkluderer begge disse.

Comfort-pakken inneholder følgende på norsksolgte biler som selges i dag:

- 248 Oppvarmbart ratt

- 431 Automatisk avblendbart innvendig speil

- 465 Gjennomlastingssystem, nedfellbare bakseter

- 508 Park Distance Control (PDC), fram og bak

- 534 Klimaautomatikk

- 6NS Bluetooth Professional

Pakken kan inneholde litt andre ting på tysksolgte biler, eller biler produsert tidligere, men det er nok i hovedsak tilsvarende utstyr.

Om du lurer på hvilket utstyr bilen har er det enkleste å sjekke utstyrslisten. Det kan enkelt gjøres ved å taste inn de siste syv tegnene i understellsnummeret på denne siden. Om du kun har registreringsnummer kan du finne understellsnummeret ved hjelp av f.eks. Mekonomen sine nettsider eller Vegvesenet sin "bil&henger"-mobilapp.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E87 heter det S322A - Comfort access.Hvis nøkkelen feks ligger i lommen min så låser den seg opp når jeg tar i dørhåndtaket. Den starter uten at jeg trenger putte nøkkelen i "hullet" og hvis jeg legger fingeren på toppen av dørhåndtaket når jeg har lukket dørene og skal gå så låser den dørene. Er ganske greit, men sjeldent jeg bruket funksjonen som låser dørene. Raskere å slenge igjen døra også låse ifra nøkkelen mens man går ifra bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det samme, så derfor droppet jeg Comfort Access fra utstyrslisten da jeg fant ut at Keyless Go var standard. Det er alt for lett å låse eller låse opp med nøkkelen mens man går fra/til bilen, til at det er verdt prisen til Comfort Access. Hadde jeg kjøpt en 3-serie i dag, så måtte jeg likevel ha tenkt meg om. Det kan jo være praktisk å kunne "sparke opp" bagasjerommet (og det ser jo litt kult ut så lenge man klarer det på første forsøk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...