Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)


 Share

Anbefalte innlegg

Alt er vel skrevet noen ganger før nå, men ja.

 

I tillegg trenger du USB-kontakt som nevnt, ledning til denne og ny kontakt som går inn i comboxen, da denne er annerledes. Det kan også hende bilen trenger en software-oppdatering i forkant, i tillegg må dette kodes inn etterpå. Comboxen er nok også billigere å kjøpe her hjemme om du regner med frakt og moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at eg er litt treig......

Men når eg pratat med dei som selger dette, veit dei rett og slett ikkje kva eg trenger.

Greit nok med comboxen, men kva eg treng av kablar og kontakter anar dei ikkje....................

(det gjør vel strengt tatt ikkje eg heller) kvar kan eg finne delenr. til dette,

og ein "how to do"?

Må jo vite kvar boxen skal monterast og kva kontakt som skal kor hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2009 E70  i drive proff navi

Med dette oppsette kan jeg streameover bluetooth eller må jeg bruke den berykta Y kabelen
(iphone 5)

S6FLA
USB-/Audio-Schnittstelle  USB/Audio interface
S6NFA
Musik-Schnittstelle für Smartphone  Music interface for Smartphone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vil ikke kunne spille av med den originale Apple USB-kabelen, kun Y-kabel. 6NF går kun på dockingen i midtkonsollen, så da må det evt. kobles om litt.
 

Beklager at eg er litt treig......
Men når eg pratat med dei som selger dette, veit dei rett og slett ikkje kva eg trenger.
Greit nok med comboxen, men kva eg treng av kablar og kontakter anar dei ikkje....................
(det gjør vel strengt tatt ikkje eg heller) kvar kan eg finne delenr. til dette,
og ein "how to do"?
Må jo vite kvar boxen skal monterast og kva kontakt som skal kor hen.

 
For å gjøre slike ting (enten om du skal gjøre det selv, eller at andre skal gjøre det for deg) vil det være en fordel å sette seg skikkelig inn hva dette innebærer, og gjøre endel research. Om en ikke vet hvor en skal begynne, eller synes alt dette høres helt gresk ut, er nok det beste å få noen andre til å ta seg av det. Dette er ikke frekt ment på noen som helst måte, men å lese en rett-frem-guide er ikke alltid like enkelt, da det nødvendigvis ikke er helt rett frem.
 
Utover det så erstatter comboxen din eksisterende bluetooth-modul, og denne byttes rett ut. Kontakten som må byttes har delenummer 61136913644 og 61136913626 (består av to deler). Delenummer finner man forøvrig flere steder. Jeg synes RealOEM.com er grei å bruke. Om du skal lete etter utstyr som er fra en nyere modell, må du ta hensyn til dette når du velger bil.
 
Combox og kontakt er alt du trenger for å kunne spille musikk via bluetooth (foruten koding og evt. software-oppdatering som nevnt tidligere), men om du ønsker USB-kontakt i tillegg trenger du også USB-kontakt (delenummer 84109237653 (84109237654, eller evt. 84109237656 om du ønsker 6NF-funksjonalitet i USB-kontakten)) og kabel til denne. Delenummer til kabel avhenger litt av hvilken måte du ønsker å gjøre dette på, og hvor lang den må være. Litt etter hvordan du ønsker å ha det hele oppsatt må du evt. legge om kablene som kommer fra aux-kontakten i dag, og koble disse i comboxen.

 

Som du kanskje ser så er det mange muligheter/valg her, så jeg vil anbefale deg å lese deg opp på hva de forskjellige funksjonene er og litt slikt om dette er noe du ønsker å gjennomføre. Det står veldig mye om dette rundtom på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original Apple-kabel fungerer ikke med 6FL (man får opp telefonen, men det kommer ikke lyd), men kobler man kabelen fra 6FL innpå 6NF-kontakten fungerer det fint (ihvertfall på combox, usikker på om det vil fungere med MULF2).

 

...men så er det noe med selectable (eller var det switchable?) USB-kontakt og ikke også, har du dette? e6x fikk aldri dette originalt, men det er jo bare til å plugge den inn. Jeg har ikke helt satt meg inn i hva som er forskjellen på denne og en vanlig, men man må ha denne for å kunne bruke Apple USB-kabel via 6NF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke streame over bluetooth, da du ikke har combox. Du skal imidlertid fint kunne spille av musikk ved bruk av både Y-kabel fra BMW, og den originale ladekabelen til din iPhone.

Hmm har prøvd med den originale Kabelen, men får beskjed om at den ikke støtter det! ( husker ikke mld i farten) har dog bestilt Y kabelen fra Ebay

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det har vært endel problemer med uoriginale Y-kabler. Ganske synd, for de originale koster jo en milliard.

Aha ja! fant en brukt en på finn til 300.- må kanskje bare slå til

Hadde troa på at man kunne spille av DVD filmer, står jo DVD å greie. Men det var kleine greier er den kun til Navi?

ble mange spørsmål nå men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVD kan kun spilles om du har CIC iDrive (den som e rhakket nyere).

 

Forøvrig litt spesielt at du har CCC, da jeg trodde alle 2009-modeller av X5 hadde CIC, men da er det kanskje likt som på e60 at det ble innført gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det igrunn veldig merkelig. Tror du (eller evt. han som kjøpte bilen ny) var ganske "uheldig" der. Må ha vært noe de fant gjemt bak i en krok. :)

 

Jeg har forøvrig (uoriginalt) ryggekamera til salgs, men det krever CIC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...